Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til å overtale mor og far til å låne penger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg er 11 År og trenger å låne 1000 kr til en telefon

Men så gjør noe for dem da, mal huset med faren din hagearbeid puss skoene deres, rengjør hele huset.... hva er det med unger nå for tiden a? og hvorfor faen skal du Låne? hvilken foreldre er det som låner bort til ungen sin?

Om du er fra Bærum så er dette en helt annen sak! husk Pappa Betaler!

Lenke til kommentar

Det er nok lettere å overtale de hvis du har planlagt hvordan du skal betale tilbake. :) Har du fast ukelønn eller betaling for noen ekstraoppgaver? Prøv å sette opp et budsjett hvor du viser når du skal betale tilbake. Feks om du får 200kr i måneden kan du skrive en liste over hvor lang tid det tar før du har nedbetalt lånet til de. Husk å ha igjen litt i ukepenger, så i mitt eksempel med 200 i måneden kunne du kanskje betalt 150 til foreldrene dine.

Foreldre liker gjerne å se at ungene tenker konsekvenser, en liste over ting du må la være å gjøre for å ha råd til å betale tilbake kan også spille inn positivt.

Ellers blir det som de andre sier her, spare og så kjøpe når du har nok penger. Men jeg synes ikke det å låne er så altfor krise, om du bare er seriøs på tilbakebetalingen. Man kan lære mye av det også, når man angrer etter tre måneder uten kino ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...