Gå til innhold

Windows installasjons problemer på ny pc

Anbefalte innlegg

Følgende oppsett er satt i sammen og følgende oppsett er litt problematisk av seg.

Abit NF7-S 2.0, Sapphire 9800, 512MB PC3200 TwinMOS m/Winbond, Seagate 120GB, XP2500+ og Fortron/Source PSU på 350W.

Jeg fikk satt den opp og startet den. Noe merkverdig var det at den plutselig skrudde seg av og for å få den på igjen måtte knappen på PSU av og på. Jeg tenkte ikke noe mer over det og satt i gang med formatering av harddisk. Jeg kom til 100% så skrudde pc'n seg av igjen. Når jeg fikk startet den igjen [vet hjelp av samme prosedyre] fikk jeg beskjed om at systemdisken var ugyldig.

Prøvde å starte installasjons programmet igjen men da skrudde pc'n seg av igjen. Det er snakk om Windows Me for øyeblikket siden XP's installasjonsprogramm ikke ville starte.

Har dere noe tips for å få denne pc'n igang? Jeg kommer ikke på flere!

Det er forøvrig en DVD-Spiller, Floppydrive og en CD-Brenner i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du inn i bios? jeg regner med det, ta og sjekk cpu temp og div volt for om mulig å oppdage noe unormalt, og eventuelt sett bios i "safe mode" tror jeg det heter,husker ikke helt så tidlig på morra`n

Har du en annen ram brikke og prøve?

Ellers så hender det jo at det er en feil på hovedkortene til abit i ny og ne.

Håper det ordner seg! :yes:

Lenke til kommentar

Ja, jeg hadde samme problemet jeg også en gang...

Gjorde som "Kark" sa, Fixet på max teperaturen på CPUen fra BIOSen.

Men du brurde nok sjekke om du kanskje har litt for dårlg kjøling... :wink:

Kan egentlig ikke så mye om det, men: Tror ikke HKet er stilt inn så exstremt lavt som standar :shrug:

Lenke til kommentar

høres ut som det er noe med harddisken din.er dette en helt ny disk ?

da bør du gå i dos og formatere den først(oppstartsdiskett)

en annet tips kan være og din strømfårsyning er får liten,slik at disken stopper etter en stund.man bør ha 300watt eller mere i dag på strømfårsyningen..

Lenke til kommentar

det kan altids være feil på hovedkortene til produsentene men ikke ta det forgitt.

dette er hva du bør eller må gjøre før du sender det tilbake til leverandør for å klage

1. start med å ta ut alt unødvendig og ha kun

cpu disk, skjermkort, hovedkort tilkoblett dermed setter du ett og ett kort eller enhet tilbake

prøv også å bytt ide kabel men dette er mest trolig ikke problemet (da ville den henge på oppstarten ved disken)

prøv dette er du heldig så er det ikke noe av dette

så kan du prøve å flytte ram brikka til en annen av det 34 minne bankene og se om dette hjelper

:)

Lenke til kommentar

Uh.. altså.. Hvordan kan man tro dette har noe som helst å gjøre med windows eller harddisk...

Høy temp KAN være en årsak, men isåfall kan du på de fleste nyere bioser se akkurat hva temp er der og da..

Anyways, er det slik at når maskinen slår seg av må du dra ut strøm-kabel eller slå av PSU i en viss periode før du forsøker å skru på igjen?

Isåfall er det rett og slett PSU som må byttes..

Lenke til kommentar
Uh.. altså.. Hvordan kan man tro dette har noe som helst å gjøre med windows eller harddisk...

Høy temp KAN være en årsak, men isåfall kan du på de fleste nyere bioser se akkurat hva temp er der og da..

Anyways, er det slik at når maskinen slår seg av må du dra ut strøm-kabel eller slå av PSU i en viss periode før du forsøker å skru på igjen?

Isåfall er det rett og slett PSU som må byttes..

fårdi han skrev at systemdisken var ugyldig :-)

Lenke til kommentar

fårdi han skrev at systemdisken var ugyldig :-)

Det var det siste problemet han så, og det er vel egentlig ikke så unaturlig når maskinen slo seg av mens han formaterte den..

Lenke til kommentar

Jeg har fått byttet CPU til en 1GHz Athlon, da fikk jeg bootet og installert windows. Kjøleren til XP2500+ er BOXED, så jeg tror ikke det er det som er feilen. Seagaten' [som er ny] fungerte fint når jeg plugget den i, den ble identifisert i Windows.

Når jeg puttet XP2500+ inn igjen skjedde det samme, pc'n skrudde seg av etter en liten stund. De første gangene fikk jeg skjekket temperatur, den lå på 40-45 grader i BIOS, hvilken volt den lå på aner jeg ikke, men mener det var 1.7

Kan CPU være defekt siden den ikke vil gå så lenge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...