Aragorn195 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Hei! Jeg har en Toshiba laptop med Windows 7 som ble kjøpt i slutten av August. Fram til nå har det ikke vært problemer, men her for veldig kort tid siden begynt min USB mus å miste kontakt, først antok jeg at det var en dårlig mus, men jeg har prøvd å koble til andre enheter og ingen får kontakt. Jeg restartet maskinen og da begynte den å få kontakt og miste den. Når fungerer den fint igjen og jeg kan bruke musen igjen. Er det noe galt med USB inngangene på maskinen min? Er det noe jeg kan fikse? Specs: http://www.elkjop.no...ar-pc-c850d-1e7 Oppdatering: Etter jeg hadde lagt ut dette innlegget som satte jeg meg for å spille Minecraft, uten problemer i noen minutter, men så mistet jeg musen i et lite øyeblikk. Første gang jeg mistet kontakt med musen var når jeg spilte Minecraft, men det har jeg gjort i et par uker nå uten problemer, så jeg ser egentlig ikke hvordan det kan ha noe å si. Og viss det var Minecraft burde det vel ikke ha en effekt utenfor når jeg ikke kjører Minecraft. Endret 22. februar 2013 av Aragorn195 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Du kan jo forsøke å røre forsiktig i usb-kabelen nær kontakten. Så ser du om musa detter ut når du rører på ledninga. Lenke til kommentar
Aragorn195 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Det er ikke bare musa, men andre. Prøvde med å koble til en annen mus og iPoden, ingen kontakt. Oppdatering: Det skjer mest når jeg spiller Minecraft, det virker nesten som om det har noe med Minecraft å gjøre. Endret 22. februar 2013 av Aragorn195 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 ... Det skjer mest når jeg spiller Minecraft, det virker nesten som om det har noe med Minecraft å gjøre... Det er stor forskjell på mest eller kun. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 I følge spesifikasjonene på siden til Elkjøp, så skal den ha to USB 2.0 porter og én USB 3.0 port. Skjer det samme uavhengig av hvilken port du bruker? Hvis problemet løses ved at du tar enheten(e) ut/inn eller når restarter maskinen, så høres det mer ut som driverfeil. Du har jo allerede bekreftet at enhetene fungerer mot andre maskiner. Og det er lite sannsynlig at alle portene er defekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Må nok til en driver-update ser det ut til. Jeg har tatt en runde på Toshiba sin side, men finner ikke noe til "1E7" utgaven du har. Det er drivere til alle de andre. Mulig alle C850D maskinene kjører på samme USB drivere så du kan bruke en driver fra en annen type C850D. Fant noe annet du kan prøve istedet: http://www.csd.toshi...=3432003&ref=EV Det der er Toshiba Upgrade Assistant. Det er et program som søker gjennom PCen og sjekker etter hva som trenger en update. Give it a go Endret 23. februar 2013 av Slettet-hCbNt6w4Pq Lenke til kommentar
Aragorn195 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) I følge spesifikasjonene på siden til Elkjøp, så skal den ha to USB 2.0 porter og én USB 3.0 port. Skjer det samme uavhengig av hvilken port du bruker? Ja, det skjer uannsett hvilken port jeg bruker. En underlig ting som du sier er at jeg har to USB 2.0 porter, jeg har faktisk tre. Jeg vet at jeg ikke har linket til feil datamaskin fordi den ble kjøpt fra elkjøp. Jeg har to USB 2.0 på høyre og en på venstre. Fant noe annet du kan prøve istedet: http://www.csd.toshi...=3432003&ref=EV Det der er Toshiba Upgrade Assistant. Det er et program som søker gjennom PCen og sjekker etter hva som trenger en update. Give it a go Når jeg kjører programmet så sier den at den ikke støtter region, i tillegg står det at den er for Windows 8, jeg har Windows 7. Endret 23. februar 2013 av Aragorn195 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Operating System: Windows 7 (64bit), Windows 8 (64bit) Står det så vidt jeg kan se, men. Lasta ned programmet og fyrte det opp på min PC. Fikk ikke opp noe med region der. Kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Aragorn195 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Operating System: Windows 7 (64bit), Windows 8 (64bit) Står det så vidt jeg kan se, men. Lasta ned programmet og fyrte det opp på min PC. Fikk ikke opp noe med region der. Kan du forklare litt nærmere? Den sier at denne version støtter denne regionen og at jeg må gå til nettsidene deres og finne for min region. Men jeg har oppdaget noe mer som kan tyde på at det kanskje ikke er USBene på pcen. Når noe blir plugget ut eller inn i USBene så lager den en lyd, vis jeg lar musen som jeg bruker bare ligge der så lager den ikke noen lyd i det hele tatt, det er først når jeg beveger på den den lager lyden for når den plugges ut og inn, teste videre må å forsiktig bevege på ledningen ved den fysiske musen og fikk da resultatet med at den mistet strøm, som den får av å være plugget inn i pcen. De andre enhetene jeg har testen med er en gammel mus jeg fant da jeg skulle pusse opp rommet, den musen var jeg uvisst om fungerte eller ikke, det kan være at begge disse musene ikke fungere ordentlig. Men jeg prøvde med iPoden min som jeg fikk til julen 2012 som da hadde med en ledning som jeg kan plugge til pcen, den fikk heller ingen kontakt, men det kan være at jeg ikke plugget den ordentlig inn i iPoden. Jeg er usikker om hva det kan være, men det virker som om pcen min er helt i orden alikevel. Oppdatering: Jeg testet med iPoden på nytt, nå passet jeg på at den var ordentlig plugget inn, det fungerte da, så jeg tror da at jeg bare ikke så at den ikke var ordentlig plugget inn. Det kommer av at den egentlig ikke trenger å sitte ordentlig inni iPoden på den ene siden for at den registrerer at den er plugget i. Da kan det ha vært den andre siden som ikke satt inn skikkelig og da får den ikke registrert at den sitter i. Jeg er ganske sikker på at pcen min er i orden og at den er musen det er noe galt med. Etter å ha søkt etter løsninger for ikke fungere USB på google og sett at alt er som det skal, at ikke noe settings er forandret så styrker det troen min på at det er musen. Takk for all hjelp jeg fikk. Endret 24. februar 2013 av Aragorn195 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå