Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hardisker skjuler data?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en nettverks HDD. Så jeg gikk igjennom den gamle harddisken på pc og ryddet litt der. Prøvde å fjerne det meste. Problemet nå er at når jeg er på min datamaskin så står det 82,1GB ledig av 465GB. Når jeg går inn på D: så har mappene der inne en størrelse på totalt 144 GB. Wtf!? Har gått igjennom alle mappene og alle filer og det ser ut til å stemme det siste tallet. Altså 144 GB. Hva gjør jeg?

Tenkte kanskje å bare flytte hele D: over til den nye harddisken, formatere den gamle også flytte det gamleinnholdet over igjen. Tror noen at den kan fikse dette? Litt kjedelig å flytte over 144 GB fram og tilbake så vil gjerne ha en mening om det først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor store allokeringsenheter har du, og hvor mange filer har du som er langt under, eller rett over størrelsen på en allokeringsenhet? En fil på 4,1kb tar opp 8kb på et filsystem med 4k allokeringsenheter. En fil på 1 byte tar opp 4kb på det samme filsystemet.

Det er viktig å huske at ledig plass, brukt plass og mengde data er tre forskjellige verdier hvor kun de to første har noe med hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...