Nilsen Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Følg disse enkle triksene ? uten å miste nettbanken.Guide: Slik fjerner du Java for godt Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg kan legge til at blant annet Skandiabanken tillater innlogging med kode fra sms i stedet for å benytte BankID. DNB har en løsning er man kan benytte kontofonkonden i stedet for å benytte BankID. Bruker selv disse løsningene da jeg ikke har interesse av å bytte mobilabonnement. 2 Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Får ikke opp et kontrollpanel, kun et CMD vindu i et lite sekund. Endret 22. februar 2013 av Andeby 1 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Husker nokka sånt at en må være 18 for å få BankID på mobil, skulle nesten tar å sjekke det opp igjen, men det lønne seg ikke lenger nå. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Du kan også logge inn på Nordeas nettbank uten Java applet. Syns det er litt sketchy at du kan logge inn på diverse mobilbanker med kun 4 sifret tallkode. For å betale så må du derimot gjerne logge inn med engangskode. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Bank Norwegian tilbyr også innlogging på mobilen. Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Java gjør innloggingen i nettbanker sikker og smertefri. Korreksjon: Java gjør innloggingen i nettbanker usikker og smertefull. Lenke til kommentar
Eponyx Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Å bytte bank, mobilabonnement og mobil bare for å kutte ut java er mer upraktisk en heller å sørge for at java altid er oppdatert og deaktivere det når det ikke er i bruk. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) og du er samtidig avhengig av å ha mobilabonnement hos Telenor, Djuice, Talkmore, Hello Norway, Phonero, Telipol eller Dipper. Oooog, der gikk det i dass, men nettbank funker jo uten java uansett, så akkurat der ser jeg ikke problemet, for dnb kunder ihvertfall. Når blei java en sikkerhets tjeneste egentlig? Endret 22. februar 2013 av meg0709 1 Lenke til kommentar
Exodai Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Som Zlatz sa, så funker kontofon kode helt perfekt hos DNB. Ikke noe vits i å begynne å tukle med BankID på mobil bare for å unngå java. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Min løsning var å installere Linux Mint virtuelt med VirtualBox. Jeg kjører nå alle Java Applets virtuelt og det fungerer knirkefritt så langt. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Det er verdt å nevne at man også trenger et SIM-kort av "nyere dato" for å kunne bruke BankID på mobil. Jeg måtte i hvert fall det. Hos Talkmore koster det 50,- å få fornyet. 1 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Lurer på hvem som kom med den først... http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10107601 Bruker MinId i Ubuntu fungerer utmerket. Oracle river seg vell i håret nå etter så mange avinnstalerer Java. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Her stod det jo ikke et pip om hvordan man fjerner Java, men pytt ... 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Lurer på hvem som kom med den først... http://www.vg.no/tek...?artid=10107601 Av Jørgen Elton Nilsen, Hardware.no 5 Lenke til kommentar
zlureM Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Grov faktafeil i "steg 3: Det er faktisk umulig å bruke Norsk Tippings løsninger via PC-en din, uten å bruke Java." De siste 2 årene har du kunne logge inn med brukernavn/passord og kode på SMS. Brukt den løsningen selv mange ganger, smertefritt. Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 fant ikke noe i artikkelen om det, koster det noe ekstra å bruke mobil? betaler man for SMS eller inneholdtjener? Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Min bank krever Java for å laste opp og ned filer, så jeg blir ikke kvitt den på jobben. Føler meg relativt trygg med siste versjon av Java. (7.15) Det er derimot verre for min kollega som må bruke en "ur-gammel" versjon (6.23) for å utføre sin funksjon som lagersjef. Uten å henge ut noen kan jeg si at det er en av verdens største bedrifter vi bestiller varer hos mot en IBM stormaskin. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Det var nevnt som alternativ til java å bruke Minide med koder. problemet er nettop disse kodene, hvor lenge ( antall år ) virker de før man må ha nye . De jeg har fra 2008 virker ikke lenger Alternativet til alle diss alternativet er å registrere en kode i baken. Nå vet jeg ikke om det bare viker i nettbanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå