chrolsen Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Hei Familien skal ha seg ny stasjonær pc til hverdagsbruk; surfing, mail, musikk og bildeorganisering. Lillebror (og meg og for så vidt) gamer litt og tenker å legge i litt for at den også skal kunne brukes til vårt formål. Fra hans side går det mest i enkle spill slik som LoL og Wow, mens jeg kunne tenkt meg en pc som drar litt mer krevende spill som BF3, Arma2 og FC3. Jeg har tatt på meg oppgaven å bygge da jeg synes det virker interessant og som mange sier at det gir mer for pengene enn en ferdigbygget. Har kommet fram til et oppsett jeg tror skal fungere, men ønsker gjerne litt feedback på om det er noe jeg burde skifte ut før jeg bestiller. Ser dette greit ut? Er litt usikker på hovedkort, er det bra? Det var det billigste jeg fant på dustin som hadde z77 chipset. Har strømforsyningen nok kabler til alt av komponenter? Er den modulær forresten? Ser at det står det, men på bilde ser den ikke heelt modulær ut. La til en skjerm da jeg regner med den gamle ikke vil kunne utnytte potensialet i maskinen. Kom over denne på kampanje og lurer på om den er et bedre valg? Den har IPS-panel, men høyere responstid. http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Endret 22. februar 2013 av chrolsen Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Det viktigste med hovedkortet er i prinsippet at det inneholder det du trenger. Ellers er de fleste som er bygget på samme chipset i utgangspunktet helt ok. Strømforsyningen er semi-modulær dvs den har noen strømkontakter fastmonterte; i prinsippet de som alle som alle trenger uansett. Oppsettet ser for øvrig gjennomtenkt ut Lenke til kommentar
chrolsen Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Ok, da det blir den. Det blir vel ikke noe problem med kabelrot med den strømforsyningen regner jeg med? Noen som har den og kan si litt om støynivået? Lenke til kommentar
chrolsen Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Er straks ferdig med bygginga, men har støtt på et lite problem. 6-pin strømkablene fra PSUen passer ikke helt i skjermkortet (Gigabyte sitt 7870). Kablene går nesten helt inn, det mangler kun en millimeter før den "haka" snapper på plass, men her stopper det altså. Har prøvd med 6-pin til molex(?)kablene som fulgte med skjermkortet, de går helt inn uten noe problem. Må jeg bare trykke enda hardere inn? Er litt skeptisk til dette da jeg ser på youtube at kablene settes inn uten problemer. Help? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Trykk hardere(evnt sjekk inni pluggen om det er noe defekt) Lenke til kommentar
chrolsen Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Det er vel ikke forskjell på 6-pinkabler bortsett fra selve utformingen av plastikkhullene (altså firkanter og "runde" hull)? På de kablene som er med PSUen er det nemlig 6 metallkontakter inne i plastikkhullene, en i hvert hull, mens den overgangen eller hva det nå er har bare 5 metallkontakter (i midten på den ene raden er det ingenting). Dette skal vel ikke ha noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå