hean Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Dette er utelukkende positivt. Det hadde vært idiotisk å ofre andre grafiske kvaliteter for å gjøre bildet skarpere enn det folk flest klarer å få med seg. Så du tror folk flest ikke klarer å skille 4K fra 1080P på en 4K skjerm? Regner med at en 4K skjerm er "litt" større enn en gjennomsnittsskjerm er i dag.... håper du har tatt det i beregningen når du påstår at folk flest ikke får med seg forskjellen. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hvis folk ikke skjønner hvorfor enkelte blir skuffet av dette så er det fordi dere tydeligvis ikke er opptatte av detalje nivå i spill. PS3 pushet grensen opp til 720p/ 1080p. Man forventer naturligvis at når et nytt konsoll kommer 7 år senere at man få next gen oppløsning. Innen 5 år vil de fleste av oss ha en TV med 4k. Da vil man naturligvis også nyte spill i 4k. Hva er vitsen med neste generasjons TV spill når de ikke utnytter neste generasjons TVer? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hvis folk ikke skjønner hvorfor enkelte blir skuffet av dette så er det fordi dere tydeligvis ikke er opptatte av detalje nivå i spill. PS3 pushet grensen opp til 720p/ 1080p. Man forventer naturligvis at når et nytt konsoll kommer 7 år senere at man få next gen oppløsning. Innen 5 år vil de fleste av oss ha en TV med 4k. Da vil man naturligvis også nyte spill i 4k. Hva er vitsen med neste generasjons TV spill når de ikke utnytter neste generasjons TVer? PS 3 pushet grensen til 720p, men med noen få unntak som hadde 1080p. PS4 pusher grensen så opp til at alle spill nå får 1080p og noen som har 1080p i 3D. Når PS3 kom så var 1080p/720p for lengst i de aller fleste hjem. Og når PS4 kommer så er 1080p/1080p3D i mange hjem. Og når eventuelt PS5 kanskje kommer om 7-8 år så har de fleste begynnt å få seg 4K. Det er derfor noe urimelig å forvente 4K på et tidspunkt hvor 4K tilnærmet ikke eksisterer på markedet. (i det hele og store) ja, i hvert fall om man syntes PS3 var en verdig oppfølger til PS2, så blir dette ganske lik sammenligning. 4 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Hvis folk ikke skjønner hvorfor enkelte blir skuffet av dette så er det fordi dere tydeligvis ikke er opptatte av detalje nivå i spill. PS3 pushet grensen opp til 720p/ 1080p. Man forventer naturligvis at når et nytt konsoll kommer 7 år senere at man få next gen oppløsning. Innen 5 år vil de fleste av oss ha en TV med 4k. Da vil man naturligvis også nyte spill i 4k. Hva er vitsen med neste generasjons TV spill når de ikke utnytter neste generasjons TVer? Dem aller fleste PS3 og X360 spill er ikke i stand til å kjøre i native 720p engang, vel det er om en ikke vil spille noe som går i 10fps da vel å merke. Oppskalering gjør at konsoll spill kjøres i 720p eller 1080p men spillet blir ikke rendret i den oppløsningen. Det er vel først nå vi får native 720p og 1080p spill ifra en konsoll. Og allerede nå så vil prisen på en slik konsoll bli forholdsvis høy i starten. Om en skulle lansert PS4 med et skjermkort som klarte 3840 x 2160 i 30-60fps så snakker vi om skjermkort som koster like mye eller mer en selve konsollen. Og da sier det seg selv at mesteparten av kundegruppen hadde ikke kjøpt en konsoll til denne prisen. Det er egentlig så enkelt, prisen må være rundt 3500-5000kr på lansering, noe høyere og dem priser seg ut av markedet. Du kan jo sette samens en pc som kjører alle spill med stabil 30-60fps i 3840 x 2160 og se hvor prislappen havner. Og tenke som så "er dette noe den gjennomsnittlige konsoll spiller er villig til å betale?" Svaret er nok et klart nei. Endret 23. februar 2013 av _LarZen_ 6 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 snip Hadde tenkt til å skrive en lang post her, og det viser seg at du har svart det meste jeg tenker. Jeg vil legge til, i tillegg til at vi knapt har spill som kjører i 1080p(ikke alle kjører 720p engang), så mangler de fleste spillene AA og AF. Detaljenivået, som noen er svært opptatt av i denne tråden, kan bli svært bra hvis man kjører 1080p og alt av eyecandy på. Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Om en skulle lansert PS4 med et skjermkort som klarte 3840 x 2160 i 30-60fps så snakker vi om skjermkort som koster like mye eller mer en selve konsollen. Og da sier det seg selv at mesteparten av kundegruppen hadde ikke kjøpt en konsoll til denne prisen. Det er egentlig så enkelt, prisen må være rundt 3500-5000kr på lansering, noe høyere og dem priser seg ut av markedet. Merkelig hvor mye informasjon om priser enkelte mener de har og sannheten er vel har de ikke har mer peiling enn noen av oss andre. Å bruke personlig "tipping" som argumenter i en diskusjon blir litt dumt synes nå jeg. Ingen som vet hvilken avtale Sony har på innholdet i PS4 så ikke lat som om du vet det så mye bedre enn oss, disse avtalene er litt mer avanserte enn du skulle tro. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Merkelig hvor mye informasjon om priser enkelte mener de har og sannheten er vel har de ikke har mer peiling enn noen av oss andre. Å bruke personlig "tipping" som argumenter i en diskusjon blir litt dumt synes nå jeg. Ingen som vet hvilken avtale Sony har på innholdet i PS4 så ikke lat som om du vet det så mye bedre enn oss, disse avtalene er litt mer avanserte enn du skulle tro. Det er vel derfor en er på et forum? For å dele sine meninger og gjerne "tipping", det er jo ikke slik at det som blir skrevet av hverken meg eller andre er noen fasit. Det er hva vi tror og det kan være mange grunner til at vi kommer frem til våre svar. Når det kommer til hardware så er det erfaring fra pc verden og prisene som er på hardware som for min del gjør at jeg konkluderer som jeg gjør, ang pris så er det selvfølgelig tipping men da igjen så kostet en X360 på lansering nesten 4000kr? og en PS3 bundlet med en del ting kosta 5500kr tror jeg det var. Endret 23. februar 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Det er vel derfor en er på et forum? For å dele sine meninger og gjerne "tipping", det er jo ikke slik at det som blir skrevet av hverken meg eller andre er noen fasit. Det vanlige på ett forum er at fakta presenteres som fakta og tipping presenteres som nettopp det... ikke at man argumenterer med ren tipping og presentere det i en diskusjon som fakta... er en forskjell! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det vanlige på ett forum er at fakta presenteres som fakta og tipping presenteres som nettopp det... ikke at man argumenterer med ren tipping og presentere det i en diskusjon som fakta... er en forskjell! Det er hva jeg mener og det står ingenting om at det jeg skriver er fakta og at det er slik det er og basta bom osv osv. EDIT: Men om du og andre mener jeg skriver på en måte som gjør at jeg virker som en bedreviter så beklager jeg. Det har aldri vært min hensikt. Endret 23. februar 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Det er hva jeg mener og det står ingenting om at det jeg skriver er fakta og at det er slik det er og basta bom osv osv. Er det vanlig når man legger frem ting og argumenterer at man skriver at fakta er fakta? Normalen er vel at det som ikke er fakta nevnes som ikke fakta. Men... ok, vi blir ikke enige og kan bare droppe den der men du skal selvsagt få siste ord hvis du vil det Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Når det kommer til hardware så er det erfaring fra pc verden og prisene som er på hardware som for min del gjør at jeg konkluderer som jeg gjør, ang pris så er det selvfølgelig tipping men da igjen så kostet en X360 på lansering nesten 4000kr? og en PS3 bundlet med en del ting kosta 5500kr tror jeg det var. Mener faktisk PS3 kostet enda mer ved lansering. Var vel nærmere 6500-7000kr på et tidspunkt. XD Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Mener faktisk PS3 kostet enda mer ved lansering. Var vel nærmere 6500-7000kr på et tidspunkt. XD Jeg kjøpte min PS3 for 6500 kr, mener veiledende pris var 7000 kr. Som jeg skrev i ett tidligere innlegg hadde PS3 stor drahjelp av Blu-Ray siden frittstående spillere kostet like mye og med PS3 fikk man Blu-Ray spiller på kjøpet i tillegg til konsollen. 7000 kr blir litt for mye for PS4 mener jeg... sa 4000 kr tidligere men kan strekke meg til at rundt 5000 kr kan være en ok lanseringspris. 1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Dem aller fleste PS3 og X360 spill er ikke i stand til å kjøre i native 720p engang, vel det er om en ikke vil spille noe som går i 10fps da vel å merke. Oppskalering gjør at konsoll spill kjøres i 720p eller 1080p men spillet blir ikke rendret i den oppløsningen. Det er en god del PS360 spill som rendres i sub-HD oppløsning, men flertallet kjøres i 720p native. http://forum.beyond3...ead.php?t=46241 Jeg vil anta at flertallet av neste generasjon spillene vil kjøre i 1080p native, men at det blir en del spill som går under dette blir det nok. 720p med skikkelig AA hadde forøvrig vært bedre enn 1080p med markant aliasing. Endret 23. februar 2013 av MistaPi Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Har de sagt noe om Cinavia? Det er vel fortsatt et stort problem? Det gjorde de fleste PS3-er som fungerte fint som mediasenter, om til pyntegjenstander... Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Når det kommer til hardware så er det erfaring fra pc verden og prisene som er på hardware som for min del gjør at jeg konkluderer som jeg gjør, ang pris så er det selvfølgelig tipping men da igjen så kostet en X360 på lansering nesten 4000kr? og en PS3 bundlet med en del ting kosta 5500kr tror jeg det var.Mener faktisk PS3 kostet enda mer ved lansering. Var vel nærmere 6500-7000kr på et tidspunkt. XD Nja helt på starten av releasen så var det absurde priser på ps3 enhetene på den private fronten, folk som stod i release kø som dro hjem å la dem ut på nettet til fine summer siden det tok tid før det kom nok av dem på markedet, var vel oppe i 12000+ for en konsoll om jeg husker rett Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Håper PS4 blir laget i aluminium og ikke plast. 2 Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Og med heatpipes fra apu til kabinett Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Sånn at du kan brenne enhver celle ut av av hendene dine om du tar på den? 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Ser ikke poenget med å holde igjen muligheten. Hva med 2D-spill eller andre miniutgivelser som kunne har gjort god nytte av oppløsningen uten at FPS ble lavere? Hadde de i det minste satt et krav om at FPS-en minimum skulle være 60 FPS, hadde det vært noe helt annet. Og at grafikken ikke skulle lide, vi kunne fått mange fine minispill på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå