Gå til innhold

LG Nexus 4 vs Galaxy SIII? eller andre telefoner

Anbefalte innlegg

Hei

Det har seg slik at min gamle telefon (HTC Desire) er inne på reparasjon for tredje gang med samme feil, altså da får jeg pengene tilbake.

Så da har jeg 3800 kr til rådighet, kan gå opp til 4000, men det er absolutt max.

De to telefonene jeg har sett på er da nexus 4 og SIII. Noen av dere kommer sikkert til å foreslå Note II, men den vil jeg ikke ha siden den er rett og slett for svær.

De eneste krava mine er at det er android og at den har et bra kamera.

Slik jeg ser det så har både nexus 4 og SIII fordeler og ulemper som blant annet:

Nexus 4

+Ren andorid

+ Utseende

- Ikke støtte for minnekort

-Lettknuselig bakside

SIII

+ Bra kamera

+Støtte for minnekort

-Touchwiz

-mye plast

Så hvilken hadde dere valgt? Jeg heller mest mot nexus 4 pga ren andorid og at den da får oppdateringer med en gang, men så er det dette med at den ikke kan ha minnekort som ødelegger.

Takk for svar

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S3. Bytt ut stock ROM med CyanogenMod eller lignende, så har du noe som ligner standard android, med endel forbedringer.

Jeg har S3 med CyanogenMod 10.1 (Android 4.2.2) og det fungerer helt utmerket både til jobb og privat.

EDIT: Det eneste som mangler fra Android på Nexus 4 er støtte for Photo Sphere såvidt jeg vet.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

S3 har alt de du trenger egentlig. Den har bedre kamera enn Nexus 4 og bedre skjerm. Jeg eier enn Nexus 4 og jeg har sett de store forskjellene. Eneste grunnen til jeg ikke har en S3 er pga at alle har det. Da tok jeg bare sjansen på en Nexus 4. Er fornøyd, får den seneste Android firmware, og mobilen er veldig raskt, mer smooth enn S3.

Men om kamerat er ditt kriteriet, da er S3 noe for deg. Hatet mot TouchWiz skjønner jeg ikke noe på da den er veldig funksjonelt.

Lenke til kommentar

Ville valgt Nexus 4 uten å blunke! Hvis man ikke ønsker å legge inn Custom ROM, vil TouchWiz alene være mer enn god nok grunn til ikke å velge noe annet enn Nexus 4. Du har også støtte for Miracast, som fungerer veldig bra :) Synes skjermen er bedre enn S3 og byggekvaliteten kan ikke sammenliknes! Ja, glass knuser lettere enn plast, men plast ripes lettere enn glass.. Skjermen på S3 er uansett laget av glass, så skjermen kan knuse like lett den.

Hvis man derimot ønsker å drive med ROM-leking, så er det en stor fordel av Nexus 4 er støttet i AOSP! Ja, du kan legge inn CM og annet på S3, men når Android 5.0 (eller en annen større itterasjon kommer), er du fortsatt avhengig av utviklermiljøet rundt for å få en god oppdatering til S3. Google tar hånd om dette for deg med N4 ;)

Samsung S3 føles og ser ut som en billig leke synes jeg. Nexus 4 er endelig en Android-telefon som føles ekslusiv og god ut! 16GB holder masse for min del, da jeg bruker mobilen slik Google oppfordrer til og benytter meg av skytjenestene som er laget for dette formålet.

Endret av Untouchab1e
  • Liker 3
Lenke til kommentar

S3 er jo begredelig stygg. Synes også N4 er mye raskere sammenlignet med mor sin S3.

N4 er raskere rent teknisk, men en stock S3 har også det begredelige TouchWiz-grensesnittet som ikke bare gjør en god jobb i få Android 4.1 til å se ut som 2.3, men som også opptar prosessoren mer enn nødvendig! :)

Lenke til kommentar

Var ute på elkjøp nå og forhørte meg. det har seg slik at HTC har sendt en "erstatnings telefon" til meg, så spurte jeg om jeg heller bare kunne få tilbake pengene. Men det gikk tydeligvis ikke.

Siden det er 3 gangen på rep med samme feil så har vel jeg krav på pengene tilbake ifølge forbrukerkjøpsloven?

http://www.lovdata.n...027-006.html#25

Jeg leverte telefonen til rep 21 Januar, og det har fortsatt ikke skjedd noe fremgang på status.

Dette ligger i en annen katogori så bør vel lage en tråd om det på riktig plass.

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Jeg hadde Samsung Nexus, knuste den i fylla --> gikk til GS3 (OS føltes som et steg tilbake og jeg har alltid hatet BRIO leketøy-konseptet til Samsung) Etter 4 uker solgte jeg GS3 til han jeg bor med og smørte meg med tålmodighet for å få Nexus, og det var vel verdt ventetiden - kvalitetfølelsen er fantastisk og OS (4.2.2) er rett og slett det jeg var ute etter, men her er det personlige preferanser å tas hensyn til)

Kamera derimot er "miss & hit" og tar for det meste greie bilder men av og til crap som gjør at jeg må ta flere bilder, der derimot var GS3 flere nivåer over.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte de to opp mot hverandre for noen uker siden, og endte med Nexusen etter å ha lest hva CyanogenMod-utviklerne har å si om hvordan det er å arbeide med Samsung. Det eneste jeg har å utsette på Nexus 4 er at den nok har betydelig dårligere kamera enn Galaxy S3. Lydkvaliteten på samtaler er ikke like god som på min gamle Nokia N9 heller, men jeg bruker nå ikke telefonen til å snakke i.

Endret av Cretinous Git
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...