Gå til innhold

Erfaringer med asus ux32vd?

turbo911

Anbefalte innlegg

Heisann

Har tenkt lenge på å kjøpe denne PCen, sett haugevis med youtube videoer av den. Men så kommer det til det området jeg lurer på: hvordan er batteriet på den, jeg har lest en del omtaler av PCen og noen trekker før dårlig batteri mens andre gjør det ikke. Er veldig lei av å lade telefonen hele tida så jeg vil ikke ha en ting til som bare må stå med laderen i støtt. Og den siste tingen : siden den har hdd i stedenfor ssd, gjør den treigere?

Håper noen kan svare, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batterilevetiden er gjennomsnittlig for en laptop i denne klassen. Hvis du skrur av wifi, og drar ned skjermstyrken helt ned kan du skvise 7 timer ut av den. Under normal bruk vil du havne på rundt 4 timers bruk. Hvis batterilevetid er ditt viktigste kriterium, er det andre alternativer som er bedre.

Mangel på SSD resulterer i vesentlig dårligere IO-ytelse. Du kan alltids sette inn en SSD selv, men igjen, hvis du ønsker SSD (noe jeg mener alle burde ønske i en laptop man kjøper i dag), er det kanskje en idè å se på noe annet? ux32vd har, så vidt meg bekjent, en hybrid-løsning der du faktisk har en liten SSD-brikke bygget inn, så ytelsesmessig havner du midt i mellom ;)

Lenke til kommentar

Med normal, litt lett bruk vil du nok klare mellom fire og fem timer. Fordelen med UX32VD fremfor en del av konkurrentene, er at man her kan bytte både harddisk og minne, samt at man har forholdsvis bra med tilkoblingsmuligheter og en høyoppløst skjerm (for i7-versjonen). I tillegg er prisen i forhold til konkurrentene bra. Selv om man kjøper en SSD i tillegg og øker til 10GB minne så er den fremdeles ikke dyrere enn mange av konkurrentene som er låst til SSD'en som følger med og 4GB minne som mange av disse har, og få tilkoblingsmuligheter. Asus har også lagt ved de adapterne som trengs.

Lenke til kommentar

Okei takk for svar. Ser ikke ut som det er så mange andre PCer som jeg synes ser greie ut til den prisen.

Egentlig er jeg veldig usikker på hva jeg vil ha. Siden jeg vurderer både bærbar og stasjonær. Jeg kommer jo til å bruke pcen til mest daglidagse ting og litt minecraft. Så det frister litt med mac mini, eller kanskje jeg skulle prøvd å bygge min egen pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...