Rubex Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hei! Jeg har nå bestillt en Pen Drive TwinMOS USB2.0 Mobile Disk 256 MB. Det er en del tin jeg lurer på anngående denne som jeg håper å få svar på her. 1. Kan jeg bruke denne på alle pc'er uten å installere noe software? 2. Er det mulig å bruke denne på USB1.0 selv om det er en USB2.0? 3. Hva er forskjellen på USB1.0 og USB2.0 4. Er disse Pen Drivene utrolig populære? Jeg ser at de er utsolg i nesten alle nettbutikker som Komplett, flexi-data og pcutstyr. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 1. har du windows XP med Service pack 1 installert, så skal du kunne bruke den rett ut av boksen. har du ikke SP1 installert, må du installere denne (og mange anbefaler en reinstallering av USB2 driverene som følger med produktet) og eller bare installere USB2 drivere, dette er jeg litt usikker på..skal fungere som USB1.1 uten USB2 OS uansett? 2. USB2 produkter kan fint brukes i USB 1.1 utganger, da med redusert hastighet selvfølgelig 3. forskjellen på USB2 og 1.1 er hovedsaklig at USB2 har 480mbps teoretisk overføringshastighet, mens 1.1 har 12mbps...kanskje noen forskjeller på strøm også, men det vet jeg ikke (tror ikke det) 4. ja, sikkert, jeg kjøpte en i sist uke Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Takk til MrLee Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg tror at det for det meste er på Windows 98 at du må installere drivere, Windows 2000 og XP trenger visst ikke det. Jeg fikk en pen drive i dag og det var det som stod om min i hvert fall. Det nok sikkert sånn med de fleste. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 1. har du windows XP med Service pack 1 installert, så skal du kunne bruke den rett ut av boksen. har du ikke SP1 installert, må du installere denne (og mange anbefaler en reinstallering av USB2 driverene som følger med produktet) og eller bare installere USB2 drivere, dette er jeg litt usikker på..skal fungere som USB1.1 uten USB2 OS uansett? Jeg tror at det for det meste er på Windows 98 at du må installere drivere, Windows 2000 og XP trenger visst ikke det. Jeg fikk en pen drive i dag og det var det som stod om min i hvert fall. Det nok sikkert sånn med de fleste. Hmm.. Er det ikke slik at med Win Xp så er alt klargjort? Altså at man ikke må legge inn Servicepack. Men med Win2000 så må man ha SP3 om jeg ikke husker feil. Eldre OS'er trenger drivere. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hmm.. Er det ikke slik at med Win Xp så er alt klargjort? Altså at man ikke må legge inn Servicepack. Men med Win2000 så må man ha SP3 om jeg ikke husker feil. Eldre OS'er trenger drivere.Det kan godt hende at man må ha SP3 på Windows 2000, jeg bare sa det som stod på pakken til pen driven min. Det stod ikke noe om service pack 3 der så derfor skrev jeg det ikke. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Man trenger ikke servicepack hverken i Win2000 eller XP, begge vil finne en Pendrive automatisk og installere de nødvendige driverne uansett om man har SP installert eller ikke. Det eneste er at for å kunne bruke USB 2.0 må man ha SP1 i XP. Vet ikke når det gjelder Win2000, men tipper det er SP3 som først har støtte for USB2. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Fungerer det å boote fra en slik sak? Vurderer og kutte ut floppy og erstate den med en pen drive. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Beklager for et kjipt svar, men det kommer an på om hovedkortet ditt støtter booting fra eksterne enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå