Gå til innhold

Chromebook Pixel blir slaktet av kritikerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk og ventet på et alternativ til MacBook Pro, og trodde dette was it. Men; svakere prosessor, megaliten SSD, halve RAM-mengden, ingen USB 3.0 eller Thunderbolt... Men da koster den i hvertfall mye mindre da? Nix.

 

Det eneste jeg ser denne maskinen går foran på er at den høyoppløselige skjermen har touchfunksjon. 3:2 er sikkert bra for noen, men føler at det blir vel smalt. Sorry Google, too little too late, for too much.

Lenke til kommentar

Nei, hvis du uansett ikke er interessert i 1TB skylagring (som følger med på kjøpet og i seg selv er verdt vesentlig mer enn hele maskinen), så er ikke dette en maskin for deg. Så enkelt er det, men vennligst slutt å sammenlign prisen med en Mac som ikke bundler med skylagring til en verdi av $1800, det blir for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, hvis du uansett ikke er interessert i 1TB skylagring (som følger med på kjøpet og i seg selv er verdt vesentlig mer enn hele maskinen), så er ikke dette en maskin for deg. Så enkelt er det, men vennligst slutt å sammenlign prisen med en Mac som ikke bundler med skylagring til en verdi av $1800, det blir for dumt.

 

Hvis du er så veldig interessert i skylagring, så kjøp deg skylagring da! Jeg er interessert i en laptop med veldig god skjerm og som samtidig er brukendes softwaremessig og hardwaremessig, og i hvertfall hvis jeg skal betale 10.000,- (eller mer) for den. Jeg ønsker ikke en 2560x1700 skjerm som kun kan interface mot Dropboxen min. Jeg kan aldri tenke meg at det var dette Google så for seg når de lagde denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har du ikke forstått konseptet. Du er da ute etter en tradisjonell laptop hvor lagring primært er lokal. Da er ikke Chromebook noe for deg, og det har ingenting med prisen å gjøre, det har med dine ønsker og behov å gjøre. At denne kun er utstyrt med 32GB lokal lagring er et ganske kraftig hint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du ikke forstått konseptet. Du er da ute etter en tradisjonell laptop hvor lagring primært er lokal. Da er ikke Chromebook noe for deg, og det har ingenting med prisen å gjøre, det har med dine ønsker og behov å gjøre. At denne kun er utstyrt med 32GB lokal lagring er et ganske kraftig hint.

 

Jeg har nok forstått konseptet og skylagring er kjempebra, men som du gjerne leser litt rundt omkring er det mange som er kritiske til en mobil harddisk med 2560x1700 oppløsning. Men du er fornøyd, flott for deg.

Som så mange andre hadde jeg ønsket meg samme chassistype, raskere CPU, mer ram, USB 3.0/Thunderbolt og gjerne med 1TB skylagring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og mange med meg ønsket oss et alternativ til MacBook Pro, da vi ikke er helt fan av Apple og Itunes, men synes byggekvalitet og skjermen er flott. Håpet var at Google nå hadde klart å komme med en reell konkurrent, og det klarte de desverre ikke.

 

Flott for dere at dette er akkurat det dere har lyst på, men jeg mistenker at salgstallene ikke vil bli de helt store.

Endret av Yuxtaposed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det du sier henger ikke sammen. Du vil gjeren ha skylagring til $1800 samtidig som du vil ha hardware til over12000. Er du helt sikker på at du vil ha chromeos? Jeg tror ikke du har forstått produktet.

 

Nei, jeg vil ikke ha ChromeOS, og ja jeg kan gjerne ta skylagring til 1800$ hvis det kommer i tillegg til en toppspeccet laptop som kan brukes til de vanligste programmer/spill/gjøremål. Her mener jeg Google feiler, eller i hvertfall ikke oppfyller mine ønsker.

 

Flott for deg at dette er det best since sliced bread, men det er mange som er uenige med deg. Det er ikke at de ikke forstår konseptet, men at de ønsket seg et annet konsept. Kanskje Google er forut sin tid og dette blir en braksuksess, det vil tiden vise. Men aksepter at folk lufter sine meninger og ønsker seg noe annet. Eller skal dette kun være en tråd hvor alle som elsker denne maskinen kan klappe hverandre på ryggen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg og mange med meg ønsket oss et alternativ til MacBook Pro
Det var det jeg fikk følelsen av. Da er hardware ditt minste problem, du vil ha en windows laptop og er ikke fornøyd med det som er på markedet. Det er greit nok, men har ingenting med Cromebook å gjøre. Ingen grunn til å bli hårsår, mener ikke å si at du er dum eller noe, bare at kritikken din går på noe helt annet enn hardware specken på Chromebook som selvfølgelig er tilpasset tiltenkt bruk, nemlig ChromeOS. Hvorvidt dette passer for meg eller ikke er også uinteressant, og kun egnet til å gjøre diskusjonen personlig.
Man skulle egentlig ha fått betalt for å bruke den, da alt den gjør er å samme informasjon om deg som Google kan selge vidre :)
Det kan du si, men så er det jo også det du får. Som sagt, du betaler $1400 og får med tjeneste verdt $1800. Du (eller amerikanere, vet ikke helt hvordan dette vil se ut i norske kroner) får altså betalt $400 over en periode på tre år for å ta imot denne :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...