Gå til innhold

Chromebook Pixel blir slaktet av kritikerne


Anbefalte innlegg

Tidenes dummeste påstand. De nye macbookene var faktisk de første maskinene på markedet med Ivy Bridge, og var da følgelig de maskinene som hadde høyest prosessorytelse! Så påstanden om "meget svak hardware" kan du bare trekke tilbake først som sist..

 

Underklokkede ivy bridges med kun HD4000 som gpu del til 14k er VELDIG svak hardware til den prisen jo, klar du fpr et kult design og bra skjem men den chromebooken har mye av det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må jo skjønne at Pixel er ikke for alle, i hvert fall ikke nå med det første. Google har råd til eksperimenter, de tester ut nye ideer, noe veldig få andre våger å gjøre.

Ti år frem i tid, når flere applikasjoner og spill kommer over på canvas vil chrome-teknogolien ha et veldig stort forsprang.

Som jeg sa, folk trenger ikke anmeldere for å skjønne hvordan Chromebook fungerer, det er noe alle fullt klare over, den kom før sin tid, og er ikke for alle.

Lenke til kommentar

Det kommer til å bli ganske enkelt å installere Linux på Pixel: https://plus.google....sts/QhmBpn5GNE9

 

Hvorfor er det alltid folk som MÅ dytte inn OS som ikke hører hjemme i en laptop ?

 

Blir ikke noe rimeligere Pixel fordi om noen legger inn Linux og andre Donald OS'r og man mister noe vesentlig, nemlig touchskjermen og touchpaden og da er vel dette rimelig poengløst på minst 1200 plan ?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det alltid folk som MÅ dytte inn OS som ikke hører hjemme i en laptop ?

Jeg gidder ikke spørre om hvorfor i all verden du tror man mister funksjonalitet, hvorfor du kaller det Donald-OS, hva du har i mot fargede kameraer eller noe sånt. Jeg konstanterer bare at du er uvanlig trollete i dag. Håper du står opp med riktig fot i mårra.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke spørre om hvorfor i all verden du tror man mister funksjonalitet, hvorfor du kaller det Donald-OS, hva du har i mot fargede kameraer eller noe sånt. Jeg konstanterer bare at du er uvanlig trollete i dag. Håper du står opp med riktig fot i mårra.

 

Sist jeg sjekket så har Linux 1 % markedsandel og hvis ikke det er ett marginalt OS for spesielt interessert, så vet ikke jeg hva marginalt er. Og da blir vel hele poenget med Chromebook borte siden det ER det den er laget for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Uavhengig av det som har blitt diskutert så langt:

Flott at høyere oppløsning blir presentert oftere. Format som 3:2 gjør sitt for valgfriheten, og som en person som kun bruker pc til foto og spill så er hverken 16:9 eller 16:10 noe must for min del. Film og serier har jeg tvn til. Selvfølgelig er dette en nisje-pc som ikke møter mine krav til en laptop, men markedet har godt av variasjon og forsøk på å gå morgendagen raskere i møte.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

 

 

Sist jeg sjekket så har Linux 1 % markedsandel og hvis ikke det er ett marginalt OS for spesielt interessert, så vet ikke jeg hva marginalt er. Og da blir vel hele poenget med Chromebook borte siden det ER det den er laget for.

 

1% markedsandel ja? Da tror jeg du har glemt at det meste av servere som sørger for tjenestene på internett du sikkert verdsetter høyt kjører Linux, samt at populariteten på konsumermarkedet øker vesentlig..

Lenke til kommentar

Underklokkede ivy bridges med kun HD4000 som gpu del til 14k er VELDIG svak hardware til den prisen jo, klar du fpr et kult design og bra skjem men den chromebooken har mye av det samme.

 

Min macbook kom med en i7 Ivy Bridge med klokkehastighet på 2,6GHz og Nvidia Geforce 650M, for ikke å nevne en 500GB SSD, Men du får innbille deg at det kvalifiseres som "VELDIG svak hardware"..

 

I tillegg får man solid batterilevetid, en fantastisk skjerm, meget god byggekvalitet, superdigg tastatur, klasseledende trackpad, og den særdeles fine magsafen :)

 

Men nok om Macbooks..

 

Synes det mest spennende med Pixel er at Google nå begynner å lage egen hardware, og jeg tror dette kan bli etterfulgt av mange andre spennende produkter. Det blir nok ingen Pixel på meg, men jeg venter spent på hva som følger på :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Min macbook kom med en i7 Ivy Bridge med klokkehastighet på 2,6GHz og Nvidia Geforce 650M, for ikke å nevne en 500GB SSD, Men du får innbille deg at det kvalifiseres som "VELDIG svak hardware"..

 

I tillegg får man solid batterilevetid, en fantastisk skjerm, meget god byggekvalitet, superdigg tastatur, klasseledende trackpad, og den særdeles fine magsafen :)

 

Men nok om Macbooks..

 

Synes det mest spennende med Pixel er at Google nå begynner å lage egen hardware, og jeg tror dette kan bli etterfulgt av mange andre spennende produkter. Det blir nok ingen Pixel på meg, men jeg venter spent på hva som følger på :)

 

DEN macbooken din kostet ikke 14k den kostet 22k. og da er det fortsatt svak hardware(650m er latterlig og det er 256 gig samsung 830 også.). MAcbook er et solid produkt men veldig veldig overpriset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne jeg fått en skjerm i 24 eller 27 tommer med den oppløsningen uten å betale blodpris (si >= 5000kr for 24" eller >= 6500kr for 27") med IPS panel hadde jeg gått for det på flekken.

U2711 med 16:9 fungerer fint til multimedia og spilling, mens de to andre skjermene mine på høykant er bedre til produktivitet. Å bytte ut en av sideskjermene mine med en slik 3:2 skjerm hadde vært digg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse utsagnene kommer fra en av de største Apple-fan nettsidene på internett. Helt idiotisk å klage på pris når Macbookene ikke er så mye billigere. Jeg synes det er kjempebra at Google tørr og kaste seg inn i datamaskin-markedet.

 

The Verge sa det samme på dems podcast, maskinen ble slaktet og latterligjort av de.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Sist jeg sjekket så har Linux 1 % markedsandel og hvis ikke det er ett marginalt OS for spesielt interessert, så vet ikke jeg hva marginalt er. Og da blir vel hele poenget med Chromebook borte siden det ER det den er laget for.

Anbefaler å sjekke på ny. Spesielt utenfor Riksgrensen. Og så må du tenke lenger en desktopp og ta med deg Android, rutere, switcher, biler, kjøleskap, gps'er, klokker, IFE-systemer osv. Nei, Linux har ikke erstattet WinXP (desverre), men i verden forøvrig (som er flerfoldige ganger større en desktopp markedet) er Linux den klare vinneren. Det er litt trist å se hvor lite tekniske miljøer i Norge forstår Linux. Vi er en annerledesnasjon som blir mer og mer akterutseilt innen T'en i IT. Lyst å være med i den fremtiden verden omfavner? Da bør du se alle andre steder en til Redmond.

 

Skulle ønske Google kunne lage et "sikkerlig" OS som kan erstatte Windows/OSX og kanskje gi en real boost til Linux. Noe ala hva de har gjort i mobilverden med Android. Dette sky-OSet er litt kult, men blir for spesielt for min del.

Det kommer, men det tar noen år. Det vil si, den tradisjonelle desktoppen er døende. I fremtiden vil applikasjoner bli levert rett i en nettleser via HTML5 (og nyere generasjoner). Desktoppen er død og fremtiden er klientuavhengig (om du velger riktig og velger vekk MS sine løsninger).

Lenke til kommentar

Det kommer, men det tar noen år. Det vil si, den tradisjonelle desktoppen er døende. I fremtiden vil applikasjoner bli levert rett i en nettleser via HTML5 (og nyere generasjoner). Desktoppen er død og fremtiden er klientuavhengig (om du velger riktig og velger vekk MS sine løsninger).

Ja, vi fortsetter å høre at desktopen er død, men det tror jeg ikke noe på. Det er bare kommet til et punkt hvor man kan bruke en PC i 5 år hvis man kjøper kvalitet og ikke "spec-horer". Derfor er salgene så dårlige i forhold til mobile.

 

Og hvorfor skal jeg ville ha alt i nettleseren? Da tar du for gitt at HTML kommer til overta for alt annet og jeg kan ikke se for meg at det er mer optimalt enn andre kodespråk. Jeg har heller ikke så lyst til å sitte i Chrome for å få spille spill.

Jeg hater web-klientene til mail, alle sammen, okke som, jeg vil ha en mailklient på PCen, jeg vil heller ha Skype kjørende på desktopen enn å kjøre den i nettleseren osv. Poenget mitt er at jeg IKKE VIL inn i nettleseren.

Lenke til kommentar

Dessverre er presentasjonen av produktet så mangelfull at trådene blir fulle av misforståelser. Det er klart at denne maskinen er kompromissløs, den gir ChromeOS til de som vil ha det beste uansett pris. Når vi kommer til prisen, så inkluderer den Google Skydrive på 1TB i tre år. Dagens månedspris på dette er $50, så det blir på tre år $1.800, mer enn prisen for hele maskinen. For de brukerne som faktisk ønsker en kompromissløs Chromebook, og uansett vil benytte seg av 1TB på Google disk, så er dette et røverkjøp. Få fakta på bordet, så blir prisen lett å forsvare. At dette ikke er et produkt for alle er helt klart.

 

For de som vil ha noe rimeligere er da det til salgs allerede, tullball å ønske at Pixel skal kopiere en Chromebook som allerede er i salg:

http://www.amazon.com/Samsung-XE303C12-A01US-Chromebook-Wi-Fi-11-6-Inch/dp/B009LL9VDG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1361725857&sr=8-1&keywords=chromebook

Jeg skal vurdere en Chromebook hvis den selges for 1300 kroner og ikke dollar. Chromebook er og blir en surfe-PC og da betaler jeg ikke like mye som for en Macbook.

Hva venter du på, Chromebook til 1.300,- har da vært i salg lenge, godt selger den også:

http://www.amazon.com/Acer-C7-C710-2847-Chromebook-5400RPM/dp/B00AG0BLWU/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1361725857&sr=8-3&keywords=chromebook

 

Ja, Chromebook kan typisk kjøre linux. Ikke bare det, men bios er Coreboot, helt åpen kode. Google jobber aktivt for å få driverne til disse maskinene inn i linuxkjernen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ja, vi fortsetter å høre at desktopen er død, men det tror jeg ikke noe på. Det er bare kommet til et punkt hvor man kan bruke en PC i 5 år hvis man kjøper kvalitet og ikke "spec-horer". Derfor er salgene så dårlige i forhold til mobile.

 

Og hvorfor skal jeg ville ha alt i nettleseren? Da tar du for gitt at HTML kommer til overta for alt annet og jeg kan ikke se for meg at det er mer optimalt enn andre kodespråk. Jeg har heller ikke så lyst til å sitte i Chrome for å få spille spill.

Jeg hater web-klientene til mail, alle sammen, okke som, jeg vil ha en mailklient på PCen, jeg vil heller ha Skype kjørende på desktopen enn å kjøre den i nettleseren osv. Poenget mitt er at jeg IKKE VIL inn i nettleseren.

Det hjelper ikke hva du vil når det er ekstremt mye mer kostnadseffektivt å kjøre ting nettbasert. Om ikke over alt i dag, så vil det bevege seg den veien i fremtiden. Det betyr ikke at du ikke har dine egne data lokalt. Men det betyr at du ikke har er OS som driver applikasjonen, men at applikasjonen leveres på et lag der datatilgang og prosessering kan være mange forskjellige steder samtidig. Vi vil ikke være der om fem år, men mye mulig om ti år. Verden tilstreber fleksible standarder og da er det ingen vei utenom. Spillene dine vil bli levert over nett til den enheten du benytter i øyeblikket. PS4 er første steg på veien dit med sin støtte for å ha kart på en sekundær skjerm i form av tablet eller mobil.

 

Når det kommer ti webklienter på mail, hvem sa at det er webklienter du får i fremtiden? Du får applikasjonen kjørende på HTLM5 laget. Klienten er ikke skrevet i HTML5, men den leveres i HTML5. Vesens forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...