Gå til innhold

Chromebook Pixel blir slaktet av kritikerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"3:2 og en oppløsning på 2560 x 1700 piksler". Endelig :w00t:

3:2 er et meget fornuftig ratio på PC. Håper veldig dette blir standard. Nesten så jeg må kjøpe denne kun i sympati for det.

 

Det har helt klart en, eller flere egentlig, fordeler. Men å håpe det blir standard... Et alternativ, ja, men til spill/film/bilder er det noe upraktisk, vil jeg si.

Lenke til kommentar

MAcbook pro har massiv oppløsning og meget svak hardware. koster omtrent det samme og er hyllet som genialt. mens denne som er brukbar for mer er idiotisk... typisk..

 

Denne forklaring venter jeg spendt på gitt.

 

Du mener seriøst at Chromebook som er basert på en browser er brukbar til MER enn en MacBook som kjører ett fullstendig OS som bla takler det meste av tyngre filmredigering, lydproduksjon eller programvare for trykksaker ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste ett par av de amerikanske tilbakemeldingene på denne, og som alltid er det noen som sliter med å holde mer enn en tanke i hodet gående, feks:

 

- Man kan ikke kjøre Photoshop på denne, og det kan man gjøre på en MacBook Air som koster ca 100 US Dollar mindre. Sure you can, Photoshop koster forøvrig 900 US Dollar i tillegg og det er penger det også selv om dette er i Dollar...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

MAcbook pro har massiv oppløsning og meget svak hardware. koster omtrent det samme og er hyllet som genialt. mens denne som er brukbar for mer er idiotisk... typisk..

 

Tidenes dummeste påstand. De nye macbookene var faktisk de første maskinene på markedet med Ivy Bridge, og var da følgelig de maskinene som hadde høyest prosessorytelse! Så påstanden om "meget svak hardware" kan du bare trekke tilbake først som sist..

Lenke til kommentar
Ja, man kan bytte OS, men da ville jeg mye heller hatt en annen PC som ga mer for pengene.

Som hva da? Vis meg en som gir mer for pengene (uten dårligere oppløsning og aspect-ratio)

 

Er det ikke greit at ulike PCer har vekt på ulike egenskaper, så det er muligheter til å prioritere bestemte egenskaper uten å måtte betale for andre egenskaper man ikke har behov for? Er det ikke greit at folk kan prioritere høy oppløsning og 3:2 fremfor for eksempel størst mulig harddisk eller flest mulig GHz og antall kjerner CPU?

 

Apropos prissammenligninger, hva med å sammenligne den med Samsung Nexus 10?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor?

 

Hvis du tar Windows 8 og 32GB varianten av Pixel har du strengt tatt allerede gått tom for plass. Så fort du har formatert den til NTFS vil den kun ha rundt 27-28GB ledig. Med en SSD skal man helst ha minst 20% ledig, for å forhindre at den blir tregere - som utgjør ~6.4GB i dette tilfelle.

Endret av bruflot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...