Nesruk Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hei, håper jeg kan få litt hjelp av dere som vet mer om dette enn meg. Dama ønsker å kjøpe seg en PC for redigering av bilder og sier hun ønsker to skjermer også (vet ikke om det strengt tatt er nødvendig med 2). Så vidt jeg vet bør en ha litt mer fancy enn vanlige skjermer viss en skal redigere bilder, i såfall, hva ser en etter, IPS skjermer? Tenker å sette maskinen sammen selv (har gjort det før uten problem) men vet dessverre lite hva jeg skal se etter for en maskin for fotoredigering (mye ram kanskje?). Tenkte å kjøpe et kabinett som kanskje var litt stilrent og dette ble anbefalt i en annen tråd så jeg. http://www.dustinhome.no/product/5010644187/fractal-design-miditower-define-r4-black/ Hadde vært evig takknemmelig om noen kunne satt opp en "handleliste" med komponenter for PCen (gjerne som passer for kabinettet ovenfor) og gjerne ett par forslag til skjermer hvis mulig. Takk på forhånd Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 IPS-skjermer går for å være det beste hvis en driver med foto ja. Jeg har bygget maskinen min med tanke på å redigere mye bilder. Jeg bruker Photoshop og Lightroom. Jeg har Intel i5 2500k som er overklokken til 4.2 GHZ, 16 GB RAM og en OCZ Agility 3 120GB SSD. SSD'en var en av de raskeste på markedet da jeg kjøpte den men nå er det sikkert noe enda raskere enn det igjen. Jeg har også en Dell UltraSharp 27" men vurderer å kjøpe en skjerm til. Lenke til kommentar
Nesruk Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Takk for supert svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå