Ildflue Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hei hå! Er på jakt etter en god kontorskjerm som kan justeres ved hjelp av software på PC, altså lys, kontrast, farger etc. Grunnen til at jeg ønsker dette er at jeg har et oppsett med 4 like skjermer hvor jeg ønsker en enkel måte å justere disse uten å måtte endre hver og en skjerm. Finnes det noen slike skjermer der ute og har noen erfaringer med disse? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Kalibreringen må du nok gjøre for hver enkelt skjerm uansett da 2 eller flere skjermer er ikke 100 like Endret 22. februar 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Greit nok at kalibrering må gjøres hver for seg, men ønsker å kunne stille ned lys/kontrast/farger under bruk uten å måtte ta hver for seg. Må da finnes noen skjermer med denne muligheten? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Det tror jeg blir vanskelig Hvis man tar utgangspunkt i hvordan skjermkortet fungerer og hvordan skjermene er tilkoblet så vil de vanligvis være tilkoblet til hver sin utgang . Som da har hver sin innstilling på utgangene Dett gjør man gjennom skjermlort driverne Man kan i teorien styre en del skjermer gjennom programvare jeg har ikke hørt om noe program som lar deg styre flere skjermer på den måten Du vil neppe koble alle til samme utgang ved hjelp av en splitter , som kanskje kan gi deg denne muligheten men så har jeg bare koblet til to skjermer til min pc ( en tv og en data monitor ) Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Tror nok du må ha skjermkort som støtter individuell LUT for hver skjermutgang. Så må du justere profilere for de innstillingene du ønsker. http://forums.dpreview.com/forums/post/38257113 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå