sdhild99 Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har et seriøst problem som jeg trenger hjelp til! Jeg har følgende maskin: - EP-6VBA2 med VIA Pro 133A chipset - Pentium 3 667MHz (133) - 768 MB SDRAM (133) OS: Windows 2000 Service Pack 2 English version Hadde tidligere et ATI Rage 128 (32MB), som jeg da i går forsøkte å bytte ut med det nye kortet. Installerte driverne som fulgte med kortet, som forøvrig er de seneste lanserte driverne fra websiden til ATI. Problem(er): Maskinen ble FRYKTELIG ustabil! Krasjer hele tiden, særlig ved oppstart av Outlook Express (v.6.0). Det eneste som nytter er svenskeknappen. Har forsøkt følgende: - Installere nyeste betadrivere fra ATI (da ville ikke PC-en starte opp, kun SVART skjerm rett før loading av desktop) - Installerte nyeste uofisielle drivere fra rage3d.com (Samme problem, ustabil, og krasjer ved oppstart av Outlook Express, evt. ved trykk på 'Create mail' knappen) Har videre forsøkt følgende: Format C: Clean install W2K Installerte SP2 Installerte nyeste chipset drivere! (VIA 4-in-1) (Ja, BIOS ER den nyeste versjonen) Installerte skjermkort drivere. Start opp Outlook Express = krasj/pang. Total blackout. Andre programmer synes å virke Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Radeon8500 Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Rare saker. Jeg kjørte Win2K smertefritt med mitt Radeon, dog det er ett "standard" ett. MEN (AhA!) den finurlig er: Når jeg installerte SP2, så fikk jeg også en meget ustabil maskin. Kanskje du skulle droppe SP2, eller bytte til XP(!). Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg har funnet ut av det! AGP 4X transfer mode måtte settes til 'disabled' i BIOS. Forøvrig er min PC MYE bedre med SP2 :smile: Jeg fikk 2840 poeng i 3DMark 2001 mot 640 tidligere. Det er vel ikke så galt med tanke på resten av min hardware? http://home.hia.no/~sdhild99/ie5/gear.php3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå