Anzure Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hei. Jeg har en windows server som jeg ønsker å bruke til å ta backup av min linux server. Tenkte helt windows serveren skulle ta backup via en ftp. Men dette ønsker jeg skal skje automatisk, derfor trenger jeg et program for det. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg bruker et program som heter syncovery som jeg bruker til alt av automatiske backuper, syncing, kopiering osv mellom servere og pcer her hjemme. Bruker også programmet til å laste ned både backup filer fra og synce virtuelle webservere. Programmet har også en egen .zip funksjon for å pakke ned filer for å så overføre .zip filen. Egentlig er mulighetene nesten ubegrenset. Og alt kan settes opp helt automatisk. Har bl.a hele 70 automatiske oppgaver kjørende på filserveren min. Koster noen kroner, men lisensen kan brukes på så mange pcer du vil (kanskje ikke helt etter betingelsene, men den funker i alle fall på alle mine 10 fysiske og virtuelle pcer) 1 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg bruker et program som heter syncovery som jeg bruker til alt av automatiske backuper, syncing, kopiering osv mellom servere og pcer her hjemme. Bruker også programmet til å laste ned både backup filer fra og synce virtuelle webservere. Programmet har også en egen .zip funksjon for å pakke ned filer for å så overføre .zip filen. Egentlig er mulighetene nesten ubegrenset. Og alt kan settes opp helt automatisk. Har bl.a hele 70 automatiske oppgaver kjørende på filserveren min. Koster noen kroner, men lisensen kan brukes på så mange pcer du vil (kanskje ikke helt etter betingelsene, men den funker i alle fall på alle mine 10 fysiske og virtuelle pcer) Det var litt vel avansert program. Kan jeg spørre deg hva right og left hand gjør/er? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Det var litt vel avansert program. Kan jeg spørre deg hva right og left hand gjør/er? På den ene siden setter du hvor filene skal kopieres fra, og på den andre siden hvor filene skal kopies til. I ditt tilfelle skal jo filene bare kopieres en vei (altså fra serveren til pcen). Endret 24. februar 2013 av myhken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå