Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bootfeil, kan ikke nå BIOS

Anbefalte innlegg

Hei.

Så, jeg var i BIOS og justerte noen RAM klokker, og restartet med de nye aktiv, i ett forsøk på å overklokke på nytt. Etter at jeg lagret og avsluttet BIOS (RAM var det eneste som var rørt) så kommer jeg ingensteds lenger. Jeg får ikke signal til skjermene en gang.

Jeg har prøvd å kortslutte CMOS, jeg har strippet maskinen for alt untatt CPU, og jeg har prøvd å omrokkere, fjerne og erstatte RAM-brikkene med andre brikker. Så langt er det ingenting som hjelper.

Om det skulle ha noe å si, så er hovedkortet M4A7B5TD-V EVO fra ASUS og RAM er XMS3 fra corsair (nå står det HyperX fra Kingston i, bare for å skifte). Noen forslag til hva som kan være problemet? Kommer så sagt ikke så langt som første BOOT-skjerm en gang.

Edit: Fant ut hva som var feil etter å ha feilsøkt hver eneste lille del som er mulig å isolere. Tydeligvis, så kan det å ha en tablet plugget i en USB port som du har glemt du la på lading få hele datamaskiner til å gå i kne, og rævpule de så hardt at tennene faller ut. En USB tilkobling faktisk, nekter maskinen totalt å starte. Kan ikke POSTE engang, helt i kne...

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...