Gå til innhold

Recovery av orginale filer etter formatering og reinstall av OS. Mulig?

Footy

Anbefalte innlegg

Hei!

For 3-4 mnd'er siden gav jeg bort en eldre laptop. Før jeg gav den bort formaterte jeg disken og installerte XP på den.

Nå har jeg funnet ut at det antagelig lå en mappe på den pc'en med en haug med bilder som jeg helst skulle hatt.

Er det mulig med et recoveryprogram og finne fram de filene selv etter 3-4 mnd'er der pc'en har blitt brukt?

I så fall, hvilket program egner seg for noe slikt?

Tusen takk

footy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

For 3-4 mnd'er siden gav jeg bort en eldre laptop. Før jeg gav den bort formaterte jeg disken og installerte XP på den.

Nå har jeg funnet ut at det antagelig lå en mappe på den pc'en med en haug med bilder som jeg helst skulle hatt.

Er det mulig med et recoveryprogram og finne fram de filene selv etter 3-4 mnd'er der pc'en har blitt brukt?

I så fall, hvilket program egner seg for noe slikt?

Tusen takk

footy

Det kan gå, men viss et recover program ikke finner de så er de borte for alltid. Vldig liten sansynelighet tho, siden det har gått så lang tid.

Men du burte prøve http://www.piriform.com/recuva eller GetDataBack :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann igjen! klarte å finne en del av det tapte. men nå sliter jeg litt. det er 1 disk igjen å søke i, men det er en NAS disk koblet over nettverk... ingen av programmene jeg har lastet ned tillater meg å sjekke den.

Sjekket NAS'en, og den har ingen USB inngang, kun rj45 plugg så får ikke koblet den rett til PC..

hvordan sjekker jeg denne?

Lenke til kommentar

En NAS blir ikke påvirket av at du har slettet alt på din PC. Så det er ingen vits å tenke på at recovery programmet skal sjekke den.

En NAS er en helt separat 'PC', som kjører Linux. Det finnes da ikke noe Windows recovery program som kan sjekke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...