Gå til innhold

slow performance i bf3: nvidia driver update før/etter

Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

har en alienware m14x, helt ny. Kjørte bf3 igår med screen resolution på 1280x720 med 60 hz refresh.

Før:

Fleste settings på high/medium + noe ultra, vert. sync disabled osv

Fikk rundt 40-60 fps

Etter: jeg oppdaterte ndvidia driveren har frameraten droppet til under 30..

Selvom settings er på low får jeg rundt 30..

Hva skjer og hva kan jeg gjøre ?

update:

brukte dells driver update thingy og lastet ned en haug med drivere som ble anbefalt bl.a en nvidia driver. Nå kjører spillet like smooth som det gjorde igår, MEN det får plutselige lag spikes her og der. De forekommer uansett om jeg har settings på high eller low. Kan være det har noe med vifta å gjøre, den kjører på full guffe, men noen ganger senker den hastigheten og da lagger spillet for så å gå tilbake til normalt igjen..

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej

Opdaterede du også BIOS & Chipset driver? Dette kan nemlig påvirke din maskines performance rigtig meget.

Samtidig vil jeg råde dig til at rense maskinen for støv, da du nævner at dine blæsere kører meget stærkt, og systemet kan evt. være ved at overophede.

Du kan også altid køre en PSA for at teste om alle hardware komponenter virker korrekt. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (Dell Logo), og herefter vælge "Diagnostics".

Får du en fejlkode her, kan du sende fejlkode+servicetag til mig i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hej

Opdaterede du også BIOS & Chipset driver? Dette kan nemlig påvirke din maskines performance rigtig meget.

Samtidig vil jeg råde dig til at rense maskinen for støv, da du nævner at dine blæsere kører meget stærkt, og systemet kan evt. være ved at overophede.

Du kan også altid køre en PSA for at teste om alle hardware komponenter virker korrekt. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (Dell Logo), og herefter vælge "Diagnostics".

Får du en fejlkode her, kan du sende fejlkode+servicetag til mig i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Hvordan i alle dager får du 40-60 fps i BF3 på en kombinasjon av Medium og High? Min M14x varierer mellom 15 og 60 fps med alt på Low i multiplayer.

Maskinen er 2 dager gammel, jeg tviler på at den er full av støv..

Jeg har oppdatert BIOS, chipset vet jeg ikke. Jeg fulgte Dells anbefalinger på driver siden, da burde alt fungere slik det skal.

Lastet ned temperatur måler og cpu målte 80 celsius under spilling!

F12 har ingen Dell logo på mitt tastatur, det finnes ingen dell logo på tastaturet punktum.

Jepp, jeg får rundt 50-60 i fps, men jeg kjører screen res på 1280x720 med 60 hz refresh rate.

Jeg får ikke lastet ned nyeste bios driver fra Dell, får beskjeden "Filen du har bedt om, kan ikke lastes ned.

Ugyldig fil-ID. Filen finnes ikke."

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Hej

Jeg forklarede mig ikke godt nok, med hensyn til PSA. Dell logo'et jeg henviser til, er det der kommer på skærmen før Windows begynder at loade. Når du ser dette, skal du trykke F12, og vælge "Diagnostics".

Prøv at se om du evt. kan hente den nyeste BIOS her: http://ftp.dell.com/Pages/Drivers/alienware-m14x.html

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...