Nilsen Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 «Chromebook Pixel»-prosjektet er faktisk virkelig.Her er Googles bærbare PC med knallskjerm Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 239 pixler pr kvadrattomme? Det var vel ikke helt det du mente å skrive... Lenke til kommentar
SLi Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Liten lagringsplass, ikke verdens beste batteritid, kanskje litt lite ram.. Ligner litt på Macbook Pro, men det går greit, for den har jo ikke avrundede kanter Er CPU'en bare clocket til 1.8 Mhz? Det var da ikke stort? (Ghz). Mhz... "MiB"... Mange skrivefeil i denne artikkelen. (MiB)Mebibyte, eller MB på RAM'en? Endret 21. februar 2013 av SLi Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 239 pixler pr kvadrattomme? Det var vel ikke helt det du mente å skrive... Minus kvadrat er rett, takker! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 Liten lagringsplass, ikke verdens beste batteritid, kanskje litt lite ram.. Ligner litt på Macbook Pro, men det går greit, for den har jo ikke avrundede kanter :pEr CPU'en bare clocket til 1.8 Mhz? Det var da ikke stort? (Ghz).Mhz... "MiB"... Mange skrivefeil i denne artikkelen. (MiB)Mebibyte, eller MB på RAM'en? Mulig jeg ser meg blind på teksten nå, men står det MHz og MiB noe sted? Skal være 1,8 GHz på prosessoren og 4 GB minne 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Er jo Lenova som lager dette, går det an å gjøre som ideapad yoga og "bøye" skjermen? Lenova har jo patent på dette, ellers synes jeg dette er et spennende konsept. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Når var sist dere så 3:2-skjermer? Personlig har jeg aldri sett det... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Veldig overrasket over at den ikke er utstyrt med USB 3.0. 1 Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Liten lagringsplass, ikke verdens beste batteritid, kanskje litt lite ram.. Ligner litt på Macbook Pro, men det går greit, for den har jo ikke avrundede kanter :pEr CPU'en bare clocket til 1.8 Mhz? Det var da ikke stort? (Ghz).Mhz... "MiB"... Mange skrivefeil i denne artikkelen. (MiB)Mebibyte, eller MB på RAM'en? Ikkje så altfor nødvendig med masse lagringsplass i en Chromebook da Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Dette er som et nettbrett med tastatur til overpris. Kjøper en når den koster mindre enn en grei 13.3 ultrabook (godt under 5000 kr). Endret 21. februar 2013 av Ruben1987 2 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Stilig sak,spesielt skjermen. Men som på de fleste bærbar i denne størrelsen i dag, ekstrem dårlig connectivity. Den har jo potensial pga. sterk maskinvare, kanskje overkill for ChromeOS men er vel bare å dytte på sin favoritt distro vis en liker skjermen og klare seg med 2 usb porter og mini-hdmi(antar jeg ?) Dette er som et nettbrett med tastatur til overpris. Kjøper en når den koster mindre enn en grei 13.3 ultrabook (godt under 5000 kr). Vel de fleste ultrabook's kvalifisere seg vel ikke til mye mer en nettbrett med tastatur heller, når en tenke på funksjonalitet. Ytelse er kanskje noe annet men begge kategorier har nok av det for det dem er synes jeg. Endret 21. februar 2013 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
Racazar Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 USB 2.0??? Hva i helv**e gjør det på nye pcer i 2013? 2 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Mulig jeg ser meg blind på teksten nå, men står det MHz og MiB noe sted? På prisguiden, beklager jeg ikke sa det istad. Klokkefrekvens: 1,8 MHz Installert minne: 4096 MiB Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Når var sist dere så 3:2-skjermer? Personlig har jeg aldri sett det... Speilreflekskameraer finnes gjerne med slik. Personelig er jeg fornøyd, 16:10 er helt supert og dette blir mye av det samme 1 Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Liten lagringsplass, ikke verdens beste batteritid, kanskje litt lite ram.. Ligner litt på Macbook Pro, men det går greit, for den har jo ikke avrundede kanter :pEr CPU'en bare clocket til 1.8 Mhz? Det var da ikke stort? (Ghz).Mhz... "MiB"... Mange skrivefeil i denne artikkelen. (MiB)Mebibyte, eller MB på RAM'en? Har du i hele tatt forstått ideen bak Chromebooks? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Do want! ...hadde det ikke vært for at jeg ikke kan bruke den til å se filmer fra mediaserveren min på sengekanten. Har testa Chromium OS og det er egentlig genialt til mitt bruk - jeg bruker google til alt! E-post, video (youtube), sosialt nett (gtalk og Plus) og bruker Chrome som nettleser ellers. Men, jeg bruker også PCen(e) min(e) til Plex og ett og annet spill. Som surfemaskin er den genial, men hvorfor skal jeg velge Chromebook istedenfor en iPad eller annen tablet? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Ser ikke helt poenget med denne. Den er dyr, svak, har lite lagringsplass, og dårlig batteri. I tillegg er den tjukk. Og nevnte jeg at den er ekstremt dyr? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hadde lyst på den helt til jeg så prisen... Da må jeg nok nøye meg med min 6 år gamle Thinkpad med 2048x1576 oppløsning i noen år til. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 3:2, det står det respekt av, synd det ikke er 4:3 Ellers bra at flere legger press mtp oppløsning. AtW 3 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Har du i hele tatt forstått ideen bak Chromebooks? Lette PC´er til å dra med seg, med lagring i skyen? Eller tar jeg feil? Endret 21. februar 2013 av SLi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå