Hienok Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Heisann! Når jeg skrur på pcen min, så får jeg ingen signal på de monitorene jeg har prøvd hittil (LG HDTV og ACER 24"). Alt fungerer og jeg har prøvd det aller meste jeg har funnet på nett osv til ingen hjelp. Den virket helt normal til jeg plutselig slo pcen av, og slo den på igjen en halvtime senere og da fikk jeg ikke signal. Men når jeg tok ut 2 av de fire RAM kortene mine fikk jeg signal, men jeg kom ikke lenger til BIOS. Der fikk jeg ingen kontakt med hdd eller ssd og det var det egentlig. Specs: Sapphire Radeon HD 7950 3GB Dual fan Asus P8Z77-V LX Corsair Vengeance DDR3-1600 XMS3 Corsair CX 600W V2 Intel Core i5 3570K Endret 21. februar 2013 av Hienok Lenke til kommentar
JSTePHN Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Husker jeg la merke til at en av ram-brikkene mine bare var halveis satt i mens pc'en var på, og da jeg klikka den helt inn (aldri flytt på komponenter mens pc'en er slått på om du ikke vet nøyaktig hva du driver med... ), frøys skjermen, og ville ikke få signal etter å reboote pc'en. Jeg slo pc'en av, tok ram-brikkene ut, og satte dem inn igjen og plutselig funka det. Gjorde du noe lignende? Funka hos meg om jeg bare tok ut den ene brikken også. Har du prøvd å ta dem ut, og inn igjen?(hjalp hos meg.) Endret 21. februar 2013 av janstephan Lenke til kommentar
Hienok Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Jepp, prøvd det flere ganger, til og med byttet plass på dem uten at det har fungert. Derimot har jeg funnet ut det kommer bildet på skjermen hvis jeg bruker hdmi inngangen på hovedkortet (samma hvilket antall ram brikker), men da får jeg opp dette: Jeg enabler boot devicet, men ingenting vil skje. Inne på EZ bios moden så har jeg heller ingen hdd eller ssd tilgjengelig på boot priority. hjeeeeeeelp Endret 22. februar 2013 av Hienok Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Prøv å resette BIOS. Ta ut batteriet på hovedkortet (koble fra strømkabel først), la det være ute 2 - 3 minutter og sett det inn igjen. Endret 22. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Hienok Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Har prøvd det, uten at det utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå