Atticuz Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Hei ganske enkelt å greit, jeg lurer på om det har noe å si hvilken sata socket jeg kobler harddisken min til, har en 1tb western green lagring disk, og en corsair ssd force 3 120gb til os og viktige spill / programmer, på et ASUS MAXIMUS V GENE, Socket-1155 hovedkort. Har det noe å si da på ytelsen hvor jeg plugger den inn ? å isåfall hvilken socket velger jeg for diskene ? Og dette her, er såkalt TRIM en driver tillegg ? Endret 21. februar 2013 av Atticuz Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 De 2 svarte portene er SATA2 3Gb/s og de røde er SATA3 6Gb/s. Om det har noe å si praktisk tørr jeg ikke svare på. TRIM styres av OS fra Win7+. Lenke til kommentar
eiik Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 For å være sikker kan du plugge begge diskene i de røde. For WDen tror jeg ikke det har noe å si, men det kan være at SSD makser ut hastigheten til de sorte portene. De takler 300 MB/s, mens SSD skal kunne klare 555MB/s Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Koble SSD'en til den røde porten ( native sata III fra intel ) som er til venstre for den sorte ( den røde helt til venstre er ikke native , og bør unngås ) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Som johome sier, ligg unna de røde portene til venstre da de er Asmedia porter, de andre portene er Intel porter. Svarte porter er Intel SATAII, røde porter nærmest de svarte er Intel SATAIII porter. Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå