Abigor Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Selv om du putter en rev i hus blir det ikke husdyr av den grunn. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Så vidt jeg vet er det bare Sp som kjemper i mot et forbud. Da har du glemt de to største partiene i det borgerlige regjeringsalternativet, og hva KrF egentlig mener kommer ikke fram, annet enn at de "vil ha en avklaring"... (Nationen) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg håper ansvarlige politikere og hvert eneste individ i bransjen blir invalidisert i trafikkulykke. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Selv om du putter en rev i hus blir det ikke husdyr av den grunn. Men hvis du putter hund eller katt i hus, slutter de altså å være rovdyr? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Men hvis du putter hund eller katt i hus, slutter de altså å være rovdyr? Nei, hvem er det som sier det? Det som er viktig er instinkter, behovet for å bevege seg fritt, i hvilken grad de er ville osv. Endret 22. februar 2013 av Brickwall Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Mener det var en gjeng dyrevernaktivister som slapp løs en del minker, hvor alle sultet i hjel/ble drept av andre dyr fordi instinktene var borte. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Mener det var en gjeng dyrevernaktivister som slapp løs en del minker, hvor alle sultet i hjel/ble drept av andre dyr fordi instinktene var borte. Har hørt om at de har blitt sluppet løs, for så å legge seg til på nærmeste riksvei for å solbade litt - og hvem liker ikke å få pels på dekka sine .... "plystre litt hysterisk" Ellers ser jeg signaturen din, og kan påbygge med denne: Vi seile ut fjorden med Harmoni - på vei opp til sælen i isen e vi. Brigitte Bardot treng itje få angst, førr vi driv da bærre med fårskningsfangst. Vi fårska og fårska i ka som vil skje når vi sikter å skyter selen rett ned - vil den kreper, eller vil den stå opp å gå - det e det vi ska fårske på, det e det vi ska fårske på Noen skyter Kurdera å noen slår i hjæl, men vi drive bare å fårske på sæl - sælen den true vår økologi - så den skal vi kjøre hakahakhakapiken vår i Kjøtte på sælen vil ingen ha - det hive vi ætter at skjinne er av - skjinnet var grunnen til at vi gjør dette hær, men i dag vil ingen ha selskinn til klær - så vi veit itje heilt koffør vi hoille på - vi føle no bærre at vi må gjør det vi må - sånn har det nemelig alltid vært, så det bi vanskeli å kutte tvært - så det bi vanskeli å kutte tvært Noen skyter Kurdera å noen slår i hjæl, men vi drive bare å forsker på sæl - sælen den true vår økologi - så den skal vi kjøre hakahakhakapiken vår i Kampen imot EU splitta endel men no e igjæn nasjonen blitt heil. Vi vil ha oss frabedt å bli førtalt om at fangsten på sæl er barbarisk og gal, og statstøtte må vi ha om dette ska gå, åsså et kystvaktskip såm passe på - ei skute på sælfangst e et svare styr, så dæffør må du førstå at kåpa bli dyr - så dæffør førstår du at kåpa bi dyr Noen skyter Kurdera å noen slår i hjæl, men vi drive bare å forsker på sæl - sælen den true vår økologi - så den skal vi kjøre hakahakhakapiken vår i hallo i uken, anno: 19nittitallet en gang ... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Men hvis du putter hund eller katt i hus, slutter de altså å være rovdyr? Både hunder og katter er sosiale flokkdyr. De trives og må være sammen med andre. Både hund og katt kan være rovdyr i mer eller mindre grad. Noen hunder har ikke det instinktet overhode. Dessuten ville det vært kriminelt å torturere hunder og katter slik pelsdyr blir. Pelsdyr er motsatt. De som regel ikke flokkdyr, krever stort revir og søker kanskje bare sosial kontakt under brunst. Mener det var en gjeng dyrevernaktivister som slapp løs en del minker, hvor alle sultet i hjel/ble drept av andre dyr fordi instinktene var borte. Det er en gjeng dyreplagere som stuer minker sammen i bittesmå bur slik at de har det så jævlig at de enten biter av seg ben selv eller at de får bitt av benene. Det er helt forjævlig hvordan tilstanden til disse dyrene er i bur. Endret 22. februar 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Har hørt om at de har blitt sluppet løs, for så å legge seg til på nærmeste riksvei for å solbade litt - og hvem liker ikke å få pels på dekka sine .... "plystre litt hysterisk" Jepp, det jeg har hørt også når du sier det. Uansett, takk for diktet. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Mener det var en gjeng dyrevernaktivister som slapp løs en del minker, hvor alle sultet i hjel/ble drept av andre dyr fordi instinktene var borte. Mulig det, dyrene blir ødelagt av å være innesperret hele livet. Men de er fortsatt "ville" og har behov for store uteområder. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Da har du glemt de to største partiene i det borgerlige regjeringsalternativet, og hva KrF egentlig mener kommer ikke fram, annet enn at de "vil ha en avklaring"... (Nationen) Du glemte å sitere "Resten er på gli". Klipp fra dyrevernalliansen: Frp-politiker vil forby pelsdyroppdrettFremskrittspartiet ønsker å gradvis avvikle statsstøtten til pelsdyroppdrettet, men vil ikke avvikle pelsdyroppdrettet helt. Nå har Frp-politikere begynt å endre mening. Fylkestingsgruppeleder for Fremskrittspartiet i Østfold, Erlend Wiborg, ønsker å avvikle pelsdyroppdrettet. Han skriver på bloggen sin i innlegget Forby pelsdyroppdrett: "I dag er vi ikke avhengig av oppdrettspels for å holde oss varme, det finnes fullgode erstatninger. Skal vi da tillate at dyr lider unødvendig?" Unge Høyre mot moderpartiet Høyre støtter oppbygging av pelsnæringen i partiprogrammet sitt, og vil ikke verken avvikle næringen eller stanse subsidiene på rundt 50 millioner kroner i året. Unge Høyre er derimot uenige, og vil fjerne statsstøtten til pels. Ikke akkurat den mest nøytrale kilden, men det er nå heller ikke Nationen. Jeg leste resultatene av en undersøkelse en eller annen plass og der var ca 80% av Sp-velgere for å beholde pelsdyrnæringen, mens for andre partier var det med noe variasjon, 70-90% for å forby pelsdyroppdrett. Sp-velgerne skilte seg dramatisk fra resten. Sp-velgere står for rundt 4% av velgermassen avhengig av hvilke målinger man ser på. Endret 22. februar 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) så hva jeg leser utifra par poster her inne, pga de fleste kyllinger har det jævlig så kan vi være jævlig mot rev også ? logikken er helt på trynet. Endret 22. februar 2013 av DaniNichi 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Men importert daud rev går fint? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 så hva jeg leser utifra par poster her inne, pga de fleste kyllinger har det jævlig så kan vi være jævlig mot rev også ? logikken er helt på trynet. Jepp. Det er heilt greit å være i mot ondskap mot dyr. Men då må ein være konsekvent. Dersom ein er i mot pelsdyr i bur så bør ein ikkje sitte der og fordømme medan ein knasker i seg kyllingnuggets. Dette er eit av områda der markedskreftene burde ordne problemet i ei tidleg fase. Ingen vil vell betale for perls med bitemerker og det som verre er, dermed burde det vell være dårlig butikk for bonden å tillate dyra til å skade kvarandre. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Men importert daud rev går fint? Jeg er imot pels, så hva gjør at hodet ditt tilsier at jeg skal synes det er greit med import av dyremishandling ? Jepp. Det er heilt greit å være i mot ondskap mot dyr. Men då må ein være konsekvent. Dersom ein er i mot pelsdyr i bur så bør ein ikkje sitte der og fordømme medan ein knasker i seg kyllingnuggets. Dette er eit av områda der markedskreftene burde ordne problemet i ei tidleg fase. Ingen vil vell betale for perls med bitemerker og det som verre er, dermed burde det vell være dårlig butikk for bonden å tillate dyra til å skade kvarandre. Hørt om frittgående dyr ? hørt om kjøtt ifra jakt ? Man må ikke være så ond som mulig.. 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg er imot pels, så hva gjør at hodet ditt tilsier at jeg skal synes det er greit med import av dyremishandling ? Svaret var mynta på TS. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Dette er eit av områda der markedskreftene burde ordne problemet i ei tidleg fase. Ingen vil vell betale for perls med bitemerker og det som verre er, dermed burde det vell være dårlig butikk for bonden å tillate dyra til å skade kvarandre. Det er god butikk for bonden å torturere dyr. Bonden øker produksjonen samtidig som dyrenes lidelse øker. Blodig pels vaskes og skadet pels kuttes bort. Jo mer penger bonden tjener, jo jævligere har dyrene det. Endret 23. februar 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Men tenk da på alle damene som vil fryse uten sin pelskåpe. Har dere bare barmhjertighet med dyrene? > Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg er imot pels, så hva gjør at hodet ditt tilsier at jeg skal synes det er greit med import av dyremishandling ? Fordi, i den virkelige verden finnes det to marked. Blir både produksjon og import forbudt, vil vi se en kraftig oppgang i smugling. Dersom folk vil ha det, og er villige til å betale, får de det, uansett hva man ønsker og håper på. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Mener det var en gjeng dyrevernaktivister som slapp løs en del minker, hvor alle sultet i hjel/ble drept av andre dyr fordi instinktene var borte. Psykologien bak aktivisme er som regel interessant. Mange identifiserer seg med dyrene og slipper på en måte løs seg selv indirekte. Det som blir feil i dette er som du sier konsekvensen av at dyrene ikke blir ordentlig tatt vare på. Merk at jeg ikke legitimerer dyreplageri uansett om det er via uetisk oppdrett eller uansvarlig frislipp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå