Gå til innhold

Studere Medisin i england/uk?

Neckrick

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har veldig lyst til aa studere medisin I England/UK. Naa gaar jeg 1.aaret paa vgs. Idag har jeg ett snitt paa 4.7, regner med ett snitt paa 4.8-4.9 etter 3.aaret.

jeg sjekket litt paa acrossthepond. Her sto det at det er vannskelig og dyrt aa komme inn I UK medisin. Vannskelig pga hooye karakterer og lav internasjonal inntak. Jeg synes a snakke britisk engelsk er spennende, og dette vil jeg! Men det boor vel være andre muligheter, uten at kvaliteten går saa mye ned, at det blir billigere, og at man ikke trenger skyhooye karakterer, middels karakterer er greit.

Men som sagt, jeg synes det er spennende I England, og jeg tror det kommer til aa bli en livsopplevelse! Hvis jeg faar studere Der da :/

Skrevet fra telefon, beklager evt feil.

Endret av Slund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på kost så vil jeg grovt tippe at det etter endt studie vil koste deg CIRKA 100-130k NOK per studieår, som lån. Med tanke på inntak må du bare titte litt rundt på egenhånd.

Det er mange av oss som helt sikkert kan hjelpe deg i UK-studenttråden (signaturen min). :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Medisin i UK er nærmest bare å glemme. Finnes mange alternative land å studere medisin i som er langt enklere mtp inntak(Polen, Ungarn og flere østeuropeiske land er det mange norsk medisinstudenter i). I følge Lånekassa er det bare 32 norske studenter som studerer medisin i UK. Det er svært få av mange tusen norske studenter i Storbritannia.Mer info på ANSA:

http://www.ansa.no/F..._Storbritannia/

Medisin i Norge er nok langt lettere å komme inn på selv med rent karakterbasert inntak.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...