Sl0wpr0 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hei, hei Jeg skal da formater alt jeg har på harddisken (C:) Men det kommer opp at den inneholder min windows 7, så jeg har tenkt til å formatere hele harddisken så det er ingenting igjen på den, og dermed installere windows 7 på nytt, kan noen forklare step-by-step hvordan man gjør det? Hehe Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Letteste er å boote fra win 7 cd. Da kan du velge å installere w7 på nytt og slette alt annet samtidig. Det vil kanskje bli lagt igjen en Windows7old mappe, men den er det bare å slette. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Jeg har cden, så det er bare å sette denne inn også står det jo ''Install'' og dermed installere nytt.. Jeg skal nemlig ha det nye operativ systemet på en ssd... Og jeg finner ikke ssd'en da jeg skal installere det? Noen som helst anelse? Endret 21. februar 2013 av Sl0wpr0 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg har cden, så det er bare å sette denne inn også står det jo ''Install'' og dermed installere nytt.. Jeg skal nemlig ha det nye operativ systemet på en ssd... Og jeg finner ikke ssd'en da jeg skal installere det? Noen som helst anelse? Ja, start pc på nytt med cden i. Deretter kan du boote fra cd i bios. Etter det kan du velge hvilken disk du skal installere det på. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Ha kun SSD tilkoblet under installasjon av Windows 7, dette skaper minst problemer. Sjekk at BIOS oppdager SSD-en. Hvis maskinen/hovedkortet ikke har egen oppstartsmeny (boot menu) som lar deg velge å starte fra DVD, må du endre bootrekkefølge i BIOS ved å sette DVD-leseren øverst. Under setup, velger du bare "Neste" under valg av partisjon, siden setup selv partisjonerer og formaterer SSD-en. Når Windows 7 er installert, kobler du tilbake harddisken og kan formatere direkte fra "Datamaskin". Husk at du mister alt som er lagret på den, så ta backup av det du ønsker å ta vare på. Lykke til! Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg greide det jeg, men, problemet mitt er nå at jeg må ha driverne til adapterne som fører nettet inn i pcen ikke funker og dermed får jeg ikke internett, noen? (Finner ingen drivere på nettet) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Er det trådløst eller kabel? Du burde finne driver på hjemmesiden til produsenten av PC-en eller hovedkortet. Du kan også Google etter driver, se denne artikkelen til DinSide Data. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Vel, det er en kabel Så det du sier jeg må gjøre er å gå på ASUS sin side å finne driver? Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 For som jeg sa så et det en type strømnett adapter, som fører nettet via strømnettet i huset og opp til pcen Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Er det stasjonær du har eller laptop? Fikk du ikke med en CD som har alle driverne da du kjøpte PCen? Pleier egentlig å følge med og er bare å stappe den inn og installere alt av drivere. Noen kan kanskje være utdaterte, men de kan sikkert hentes fra nettsiden. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Selvbygd pc som er fra komplett... Så det er så klart en stasjonær, har egentlig hentet alle andre driverne fra nettsiden, men det ser ut som NETGEAR er det eneste som ikke har driverne sine online, og når jeg ikke har cden til disse, har jeg et stort problem.. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Ok, og du er sikker på at du har vært på denne siden? http://support.netgear.com/for_home/default.aspx Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Ja, husker ikke helt hva adapteren heter, men finner ingen driver til den... den heter noe med 5001 .. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 Leser igjennom, fant den samme modellen, men kan ikke si at jeg finner drivern: http://support.netgear.com/product/XAV5001 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Vel, eneste du kan gjøre er å finne konkret navn og modell på adapteren og bruke Google. I verste fall tror du må bare ta kontakt med Netgear og få direkte support. Edit: Ok, da tror jeg du har bare en mulighet. Endret 22. februar 2013 av Myst Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Disse adapterne fungerer vel uten PC? De skal jo bare dytte nettverkstrafikk og kobles med vanlige nettverkskabler. Sånn at de kan kobles direkte til PlayStation, Blu-ray spillere osv. Driver skal være unødvendig, så da burde du prøve å nullstille de og sette opp nettverket på nytt. Du har sjekket Enhetsbehandling, at nettverkskortet i maskinen er installert/har driver? Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 (endret) Disse adapterne fungerer vel uten PC? De skal jo bare dytte nettverkstrafikk og kobles med vanlige nettverkskabler. Sånn at de kan kobles direkte til PlayStation, Blu-ray spillere osv. Driver skal være unødvendig, så da burde du prøve å nullstille de og sette opp nettverket på nytt. Du har sjekket Enhetsbehandling, at nettverkskortet i maskinen er installert/har driver? Det trodde jeg og, men når jeg kobler den i står det at det er ingenting altså et kryss over noe som ser ut som en skjerm.. Men det med driverne til nettverkskortet har jeg ikke sjekket ut, tror jeg skal sjekke dette når jeg kommer hjem, takk for all hjelp! (Sitter på skolen) Endret 22. februar 2013 av Sl0wpr0 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 "Kryss over skjerm" er ikonet for nettverkstilkoblingen, og i dette tilfellet betyr det at det ikke er noen forbindelse. En gul trekant betyr "kun lokalt, ikke Internett". Så jeg ville kontrollert at adapterne fungerer i første omgang. Lenke til kommentar
Sl0wpr0 Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2013 "Kryss over skjerm" er ikonet for nettverkstilkoblingen, og i dette tilfellet betyr det at det ikke er noen forbindelse. En gul trekant betyr "kun lokalt, ikke Internett". Så jeg ville kontrollert at adapterne fungerer i første omgang. Det er det det er over disse adapterne som funket fint på pcen før, men jeg skjønte ikke helt hvor jeg skulle fikse dette med enhetsbehandling og fikse det derfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå