smartphone Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg bor i borettslag og har kabel-TV og ADSL inkludert i leien. ADSL er CD Mini som koster 247 som sammen med en kanalpakke betales av borettslaget med en pris for hele pakka. Noe rabatt er nok inne i bildet. Jeg fikk tilbud om å oppgradere for noen år siden og gjorde det og stusset litt på at mellomlegget er mer enn prisforskjellen. Mini koster kr 247 og Maxi koster kr 447 og forskjell er da kr 200. Jeg betaler kr 267. Dette er ikke veldig farlig og har ikke så mye å si, men jeg synes det er litt sleipt. Jeg er interessert i å høre hva andre mener om dette. Borettslaget betaler kabel-TV inkl CD Mini for alle leilighetene. Altså har jeg ett betalt abo på Mini. Jeg "oppgraderer" til Maxi og CD sier jeg da får en rabatt på kr 180 og betaler da kr 267 for det. Har jeg da ett abo Mini gjennom borettslaget og ett abo Maxi jeg betaler selv som jeg får kr 180 i rabatt på? Hvis dette er tilfellet, skulle jeg ikke da hatt to abo ett Mini og ett Maxi? Eller har jeg oppgradert mitt Mini betalt av borettslaget til ett Maxi jeg betaler mellomlegget på? Hvis dette er tilfellet skulle jeg ikke da betalt kr 200 og ikke kr 267? Siden dette er samme abo og jeg har kun tilgang til ett abo Maxi gjennom kabelen. Eller er det en tredje mulighet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Skjønner ikke helt hva du ikke skjønner.... Men her har du prislista for oppgradering fra CD sin fellesavtale: https://kabel.canald...r-med-Komplett/ Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Skjønner ikke helt hva du ikke skjønner.... Men her har du prislista for oppgradering fra CD sin fellesavtale: https://kabel.canald...r-med-Komplett/ Den linken forklarer saken. Jeg har ikke sett den før, men hørte en kundebehandler referere til Komplett i dag så det stemmer nok. Den setter jo alt i system og er lett å forstå. Takk for svaret! Edit: Siden du ikke skjønte hva jeg ikke forsto. Jeg lurte på hvilken dekning de hadde for sin praksis, siden forskjell mellom Mini og Maxi var mindre enn hva jeg betalte. Det synes jeg er en logisk brist og hvis ikke det var en eller annen forklaring på det ville jeg tro at det manglet juridisk dekning. Linken du viser til er som jeg forstår en (del av en) standardavtale mellom CD og sameier eller borettslag. En avtale eller kontrakt er juridisk bindende og altså svar på det jeg lurte på. Endret 21. februar 2013 av smartphone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå