Ramboms Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Hei folkens, lurte på ein liten ting så eg ikke heilt klarte googla meg frem til. Eg ser det nye TITAN kortet har kommet, dette er eit såkalt enkjernet skjemkort. Det eg sliter med å forstå er forskjell på 1 og 2 kjernet skjermkort, eg ser at titan ikke er bedre en f.eks. gtx 690 som er eldre og billigere en titan, men ser og at 690 er et tokjernet kort. keffor ville noen valgt et dyrere enkjernet fremfor eit billigere og bedre tokjernet? Er det meir trøbbel kanskje eller må du ha 2 ledninger osv? mvh Lurende noob Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Du kan vel ikke helt sammenligne Titan og GTX 690 da 690 har 2 x GK104 som er de samme som sitter i GTX 680 (altså 2 GTX 680 GPU på samme PCB). GTX Titan har GK110 som stammer fra Tesla kortene som var mer beregnet på beregninger, foto og 3D opplegg (correct me if I am wrong som det heter). Et tokjerne kort som 690 er egentlig 2 stk 680 på samme kort, altså det som kalles SLI for Nvidia. AMD har vel ikke noe tokjerne kort så vidt jeg vet, de hadde noen som slapp ut, men de forsvant visst ganske så raskt, HD 7990 kortene. På de fleste nyere topp kort må du ha 2 x PCIe strømkabler, enten 2 x 6 pins, 1 x 6 pin og 1 x 8 pin eller 2 x 8 pin. Topp kort er da 7950, 7970, 670, 680 og 690 kortene. Så det er ikke mer trøbbel slik sett, problemet er at du kan oppleve microstuttering med Crossfire og SLI. Tror nok arni90 kan forklare dette mye bedre nn "gamle" meg. Endret 21. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 aha blei litt klokere nå, har hørt om SLI og crossfire men trudde du måtte ha 2 eller fleire kort montert for at det skulle bli SLI og ikke at eit tokjernet kort blei SLI vis du fatte jaja takk for hjelpa. btw er det vanligt med Micro stuttering problem ? og i såfall er det meir anbefalt med enkjernet for å slippe stuttering? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Som sagt, arni90 vet mye mer om dette enn jeg, men mange vil ikke ha problemer med eller merke mircostuttering, mens andre ser det kanskje kjapt og plages med det. Jeg for min del kan ikke si at jeg har vært plaget mye med microstuttering, har hatt både AMD og Nvidia skjermkort. Du kan unngå eller minske microstuttering ved å "finjustere" i kontrollpanlet til Catalyst (AMD) eller Nvidia, dog har jeg aldri gjort dette da jeg ikke har vært så helv... mye plaget med det fenomenet. For å forklare litt om microstuttering så er det at hvert kort (i CF eller SLI) sender hvert sitt bilde til skjermen, men blir det litt forsinkelse (vi snakker om millisekunder) for et av bildene fra et av kortene, vil du oppleve microstuttering, altså et bilde kommer litt senere enn det burde. Jeg er ofte altfor oppslukt av spillet til å se dette, men andre blir som sagt plaget av dette. Endret 21. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Takker for svar, var litt lettere å forstå nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå