Gå til innhold

[Løst] Bruk av samme e-mail på to win8 pcer..

Anbefalte innlegg

Hei, der :)

I dag var eg å henta min splitter nye asus n56vj i posten, og den kommer med windows 8. Stasjonæren min kjører også windows 8, meen.. kan eg evt bruka den samme e-posten som eg bruker på stasjonæren, på bærbaren ? Om at det ikkje skal skape noko "problem" angåande e-post og slikt ? Eller måå eg bruke ein annen e-mail/e-post på bærbare ?

-bjornar93

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

De fleste leverandørene tilbyr IMAP. Det vil si at e-posten ligger på en server, for eksempel hos internettleverandøren din eller der du har webhotellet ditt.

Det skaper ingen problemer med å laste ned e-posten på begge disse PCene da de vil synkronisere seg fra serveren..

Benytter leverandøren din seg av POP mail hvor e-posten lastes ned på PCen kan det bli problemer med at mailen havner på forskjellige steder hver gang.

Lenke til kommentar

Hei,

De fleste leverandørene tilbyr IMAP. Det vil si at e-posten ligger på en server, for eksempel hos internettleverandøren din eller der du har webhotellet ditt.

Det skaper ingen problemer med å laste ned e-posten på begge disse PCene da de vil synkronisere seg fra serveren..

Benytter leverandøren din seg av POP mail hvor e-posten lastes ned på PCen kan det bli problemer med at mailen havner på forskjellige steder hver gang.

Aah okei, skjønner :).. takker for svar :)

Er bare det at eg bruker hotmail/outlook.. og veit at w8 har noke inebygd e-post.. som då er evt outlook (har ikkje satte meg heiilt inn i det innebygde, pleier å gå inn på www.hotmail.com og logger meg på der).

Aah okei, skjønner :).. takker for svar :)

Er bare det at eg bruker hotmail/outlook.. og veit at w8 har noke inebygd e-post.. som då er evt outlook (har ikkje satte meg heiilt inn i det innebygde, pleier å gå inn på www.hotmail.com og logger meg på der).

Nei, men eg bare logger meg på/bruker den e-posten som eg bruker på stasjonæren min for å logge på/registrere i w8 :)

Solved :)

Lenke til kommentar

Det er faktisk akkurat det som er meningen! Ved å logge på Windows 8 (også Windows RT og Windows Phone 8) med din Microsoft-konto (som en Hotmail/Outlook.com-adresse jo er), så synker den innstillinger, favoritter, filer, utseende, epost, osv. Kan også anbefale å lese din epost på Outlook.com, som er arvtageren til Hotmail. Gikk akkurat ut av "preview". Du kan også endre din @hotmail.com til @outlook.com hvis ønskelig.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Det er faktisk akkurat det som er meningen! Ved å logge på Windows 8 (også Windows RT og Windows Phone 8) med din Microsoft-konto (som en Hotmail/Outlook.com-adresse jo er), så synker den innstillinger, favoritter, filer, utseende, epost, osv. Kan også anbefale å lese din epost på Outlook.com, som er arvtageren til Hotmail. Gikk akkurat ut av "preview". Du kan også endre din @hotmail.com til @outlook.com hvis ønskelig.

Heh.. ja det er jo det det er :)... Aah.. ja det kan eg evt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...