Gå til innhold

CPU som støtter 3-monitor oppsett?

Argyros

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på HD 4000 som følger med Ivy-Bridge CPUene, men ser ikke ut til at det vil støtte 3 skjermer med 1920x1200 uansett hvilket hovedkort jeg matcher det med pga gpu-begrensingen?

Er det noen CPU med integrert GPU som kan støtte dette, eller evt hvordan ser det ut for det kommende Haswell?

Har AMD en god løsning? Har inntrykk av at AMD pleier å ligge bak på cpu-kraften men med bedre integrert gpu?

Ønsker å sette sammen et lite, kompakt og stille system, men gjerne med litt kick til vanlig surfing, kontorbruk og citrix-tilkobling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linken. Fra den viser det seg at for å få 3 skjermer må hovedkortet ha minst 2 DisplayPort-utganger på hovedkortet, og så kan 3. utgangen være hdmi, dvi, vga eller DisplayPort.

Har nå funnet ett 1155-hovedkort som har 2 DisplayPort-utganger + 1 DVI-utgang. Så da er det gjerne mulig med det kortet, men det er ATX og da må man ha relativt stor kabinett likevel. Håper å få det til på mATX eller kanskje til og med m-ITX. Kortet: Gigabyte GA-Z77X-UP5-TH

Når jeg ser på AMD CPU med APU er det kraftigste jeg finner:

AMD A-Series A10-5800K 3,8GHz socket FM2, med inkludert AMD Radeon HD 7660D.

Dette skal visstnok støtte 3-skjermer. Usikker på hva man må sjekke for hovedkortet man velger, eller om det vil fungere så lenge hovedkortet har minst 3 typer skjermutgang.. Som f.eks. ASRock FM2A85X-ITX som har Hdmi, dvi og VGA.. Vil det gå bra med 3x 1920x1200 skjermer, eller bør jeg finne et (m)ATX med kun kombinasjon av digitale skjermutganger?

..Og for de som er interessert er neste versjon av disse AMD-prosessene på trappene under navnet Richland, og kommer antageligvis i løpet av Q2. Neste og større oppgradering kommer deretter i rundt års-skifte med Kavera og 28nm vs dagens 32nm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...