Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop responderer ikke til nettverkskabel

Anbefalte innlegg

Har brukt trådløst nettverk på en laptop en stund, men er nødt til å bruke kabel de neste dagene siden jeg ikke har tilgang til trådløst nettverk.

Når jeg kobler til en kabel fra ruteren til bærbaren skjer ingen ting. Har brukt den samme kabelen på andre pc'er og det fungerer uten problemer.

Laptopen er en Acer Aspire. Noen som vet hvilke innstillinger jeg må endre eller hva jeg må gjøre for å fikse dette? Ganske begrenset informasjon siden jeg åpenbart har lite peiling om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje sjekke om nettverkskortet er deaktivert. Skal vi se om jeg husker dette på norsk (har ikke brukt norsk OS på 15 år), tror du må inn på Enhetsbehandling og se etter Nettverkskort eller hva det nå heter. Høyreklikk på Min PC (Datamaskin) velg Egenskaper og Enhetsbehandling. Mulig jeg bommer, leeeenge siden jeg var borti norsk OS som sagt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

mange laptops har også fysisk bryter for å slå av og på wifi, husker jeg knota en del får å få min på nett før jeg så at bryteren var slått av... duh :p

Ja, men ettersom ingen PC'er har fysisk bryter for å slå av og på den kablede nettforbindelsen, så er vel ikke den lille historien din til særlig mye hjelp, kanskje?

Trådstarter kunne kanskje opplyse om hvilket OS maskinen bruker? Det er nemlig godt mulig at Chavalito er inne på noe.

Hvis det er Windows som er OS'et, så er faktisk det innebygde Help-systemet overraskende bra. (De som har levd en stund vet at det ikke alltid har vært slik, og derfor sitter det ikke i ryggmargen å tenke på dette som en mulig kilde til gode tips.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...