Gå til innhold

Test: Nvidia GTX Titan

Anbefalte innlegg

Du nevner tre spill som er utviklet for pc, med unntak av crysis som har fått motoren sin "optimalisert" for konsoller, men de er alle meget fungerende på pc ja.

Jeg kan hevne ganske mange: Rage, Bioshock-serien, Fallout 3-serien, Mass Effect-serien, CoD: Black ops-serien, GTA IV, Dead Island, Hitman absolution (som vi ser i denne testen). Mange sikkert meget gode spill, som har fått redusert ytelse eller funksjonalitet/brukbarhet fordi de først ble ødelagt på konsollene. Ikke alle disse har ytelsesproblemer, men lider av at konsollene er tungvinte å programere for og har en anderledes arkitektur.

Det var bare det som var poenget, at det forhåpentligvis blir bedre nå :)

Det eneste som konsoler har ødelagt innenfor grafikk så er det vel at de aldri utnytter flere kjerner.

Dog, jeg er helt enig at konsolports med ræva ui, forferdelige mouse options og alt ødelegger gleden av å spille.

Alltid gøy når du må bruke første 3 timene du skulle spille skyrim til å få musa til å fungere som ei vanlig mus og ikke en analog.

Håper selvfølgelig på bedre tider nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes personlig at det er bra at vi har Konsollports , det er ikke alltid grafikken som er viktig når man spiller et spill og så lenge innholdet er bra og gameplayen fungerer er det ikke så farlig om spillet ikke er det beste man får på pc.

Men vi pc spillerer er jo utrolige flinke til å finne unnskyldninger for å ikke kjøpe et spill da, eller for å tpb det.

Lenke til kommentar

Du har ikke spilt Assassin's Creed eller Mass Effect?

Vil ikke påstå det er av den normale sorten konsollport. Ganske gode gjennomførte spill begge to. :)

Spilt halve 1 ern og litt 2'ern på Mass Effect, samt halve Assassins creed.

Synes begge to ble litt kjedelige i lengden, men det er bare meg. Er vel egentlig inge nstor gamer, så går litt raskt lei av spill. :) (med et par hellige unntak :D)

Lenke til kommentar

Vil ikke påstå det er av den normale sorten konsollport. Ganske gode gjennomførte spill begge to. :)

Spilt halve 1 ern og litt 2'ern på Mass Effect, samt halve Assassins creed.

Synes begge to ble litt kjedelige i lengden, men det er bare meg. Er vel egentlig inge nstor gamer, så går litt raskt lei av spill. :) (med et par hellige unntak :D)

Jeg har ikke en liste, men det er kun det første Mass Effect og Assassin's Creed som er konsollporter i serien. Siste "store" konsollport som kom ut var jo Dark Souls.

Vi er nok alle litt raske med å stemple alle svake spill på PC som "konsollporter" når det i høyeste grad er multiplatformere :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke en liste, men det er kun det første Mass Effect og Assassin's Creed som er konsollporter i serien. Siste "store" konsollport som kom ut var jo Dark Souls.

Vi er nok alle litt raske med å stemple alle svake spill på PC som "konsollporter" når det i høyeste grad er multiplatformere :)

Jau.

Mens andre spill bare er helt 100 % tydelig (og dårlige) konsollporter. Kan hende spillet originalt er ganske bra, men når du ikke kan skifte tastekombinasjoner /kun håndkontroller), samt at det kommer opp at du skal trykke på den og den (konsoll-knappen) raskt, da blir det bare for dumt. :p

Samt andre ting som kameravinkler og andre småting som irriterer og som gjør det åpenbart hvor lagd spillet er for konsoll. :)

Dette er selvsagt i andre enden av skalaen, men dog, fortsatt noe som gjør at man blir litt ekstra skeptisk til porter. Hjelper jo ikke på at jeg er rimelig grafikkhore.

Lenke til kommentar

Jeg bygde PC-en min for Battlefield 3, og har gtx 580 som jeg kjøpte når BF3 kom, og det som dro unna spillet best mulig for pengene. GTX 660 var bare et eksempel på et billigkort som drar unna de fleste spill. Hva mener du egentlig med at jeg har lavere krav til ytelse, hvis jeg har nok ytelse til å kjøre det ene spillet jeg bruker tiden min på? Det blir bare gjetninger...

Selvfølgelig har flust av folk et monster av en pc-rigg, spesielt i sånne tråder som dette, men folk oppgraderer på ulik tid, og til BF4 så har jeg på nytt det beste skjermkortet, et og et halvt år etter det igjen kan du mobbe meg for å ha tidenes treigeste skjermkort. Sånn går syklusen.

660 er midrange og klarer ikke noe i nærheten av hva et 670 eller 680 klarer på bf og lignende. 660 er fortsatt et bra kort men noenganger vil man ha det beste.

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig at det er bra at vi har Konsollports , det er ikke alltid grafikken som er viktig når man spiller et spill og så lenge innholdet er bra og gameplayen fungerer er det ikke så farlig om spillet ikke er det beste man får på pc.

Men vi pc spillerer er jo utrolige flinke til å finne unnskyldninger for å ikke kjøpe et spill da, eller for å tpb det.

Så du syns det er bra spillene er så dårlig optimalisert for pc at selv med monsterrig så får du 10 fps? at de klikker og kræsjer gjentatte ganger? konsollporter er ekstremt unødvendig og dreier seg om mye mer enn det rent grafiske. Prøv å spill et umodda dark souls på pc. lykke til.

Lenke til kommentar

Jøss, du prøver deg på et klassisk "legge ord i munnen" taktikk Cannibalguppy, synd det ikke fungerer med meg.

Alternativet er å ikke ha en "port" i det hele tatt, da har man gått glipp av mange gode spill, Dark Souls er jo et godt eksempel der vi faktisk fikk spillet etter å ha maset på utvikleren lenge , greit nok de hadde så og si null peiling på hvordan de skulle portere et spill til pc og det var mye som måtte ordnes, men vi fikk nå det vi ba om og.

Så får det bli opp til enhver hvor mye man er villig til å tilgi når det gjelder porteringen, personlig har jeg ikke noe imot dårlig grafikk om man får til en passe flyt i spillet og gameplayet er bra eller bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om d gjør grndig research eller kjører pirat, så har det jo i grnn ikke så mye å si, da du vet hva du får.

Men når du sitter med skjegget i postkassa, fordi du akkurat brukte 400kr på noe som er dårlig laget (man tror kanskje opplevelsen skal bli som på konsoll pga en kraftig PC), med stuttering og unødvendige bugs og et produkt som ikke akkurat gir inntrykk av at noen har giddet å bruke tid på å lage det, (spillet i seg selv kan jo være vell og bra, med mange timer bak, portingen derimot...) så er det jækla kjipt.

For denne personen så hadde det nok vært langt bedre om spillet aldri ble portet over.

Dette er selvsagt bare et hypotetisk scenario, men kan godt forstå om noen ikke ser poenget med porting om de ikke prøver engang på å gjøre en god jobb (kun melking). Da kunne man spart seg pengene, og heller svidd det av på en bar og noen pils for noe kortvarig morro, i steden for noe kortvarig frustrasjon. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Spillredigering eller spill og redigering?

eg holder på med å filme spill og redegerer dei for å lage youtube filmer, men det hadde vert fint å hatt eit skjermkort som klarer å kjøre dette + 2 skjermer (42" og 32" lcd tver) prisen er til å leve med men dumt å kjøpe feil skjermkort når man først skal bruke penger. holder også på å lage mini games med programet RPG maker VX ace programet i seg selv er ikkje noe problem men når man er litt avhengig av å bruke youtube mens man holder på så er det greit med 2 skjermer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...