Gå til innhold

Test: Nvidia GTX Titan

Anbefalte innlegg

Det er jo spillet sin feil, ikke skjermkortet, jeg skjønner såppas. Skjermkortet er laget så heftig med "mye av alt" nettopp for å holde seg godt inn i de neste årene (året i hvert fall), og det er opp til spillutviklerne å utnytte kraften som de vil. Jeg klagde egentlig aldri på nvidia, bare på dårlige xbox/ps3 portinger som jeg vil anse som et "problem" for oss pc-folk. Det ser rævva ut, og det yter like rævva.

Har du et høyere krav til ytelse enn meg? Javell? Det var jo også en påstand å komme med....

Kan du nevne spesifik hvilke konsolports som har vært så ræva i det siste?

Så vidt jeg vet så har både farcry 3, crysis 3 og battlefield 3 vært de få spillene som faktisk liker flere kjerner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man spiller 480 timer i måneden og har 1000 kr i måneden (vedlikeholder et oppsett til >=30k) i utgifter pluss det man får for salg av komponenter man bytter ut til oppgraderinger så koster det 2 kr timen.

Hvem faen er det som spiller 480 timer i måneden? Det blir 16 timer per dag det.

Om jeg ikke hadde gjort en dritt så hadde jeg knapt hatt tid til det.

Vanlig spilletid må bli rundt 60-70 timer per måned.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sliter litt å se hva det har med saken å gjøre :)

Poenget var at folk i arbeid som drar 37.5t i uken som minimum og gjerne har familie på toppen av det hele kan drite og dra i å sitte å blodnerde til alle døgnets tider.

Jeg er heldig hvis jeg finner tid og energi til 10 timer i uken med spill, blir som oftest mindre enn det (dessverre)

• Liker 1
Lenke til kommentar

[..] Har man ikke interessen så er det mest sannsynlig ikke aktuelt å kjøpe et slikt kort, men ikke si at det står penger for dere vet alle at dere sløser penger på aktiviteter som koster mer enn 2 kr per time. Selv casual wannabegamer-avskum som spiller 4 timer/dag har ikke mer enn 8 kroner er time i utgifter på å ha en heftig PC og det er fremdeles rimeligere enn de fleste andre aktiviteter.

Ville nok ikke kalt folk for avskum fordi de ikke spiller mer enn 4 timer i døgnet. Kall dem gjerne wannabe, men i mine øyne er man mer enn "wannabe" hvis man bruker 4 timer i døgnet, 365 dager i året, på èn aktivitet.

[..] Dersom man spiller 480 timer i måneden... [..]

Å spille 480 timer i måneden som tilsvarer ca 16 timer i døgnet. Hvor mange tror du faller under den kategorien sånn prosentmessig? Et fåtall, og jeg vil tørre å påstå at 16 timer i døgnet er sykelig mye - uansett hvilken hobby vi snakker om.

Husk at du skal lage mat, spise, gå på do, helst ha en jobb og kanskje familie. I tillegg krever kroppen sitt av søvn og hvile.

Jeg ser du sier at 600 t/mnd er "skikkelig gamer". Det tør jeg nesten å påstå at er i praksis umulig over tid.

Nei, jeg forblir heller verdens største "avskum" med mine 2-3 timer gaming i måneden. For jeg har et liv utenom det virituelle også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok med de to ytterpunktene, folk som spiller 16 timer dag og folk som spiller 4. Kostnadene blir uansett 32 kr dagen for å ha en dugelig gaming-rigg.

Hvor mye eller lite folk spiller får være opp til dem. Poenget er at det koster 32 kr per dag, som er lavere enn kostnadene for å drive med annen aktivitet.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok med de to ytterpunktene, folk som spiller 16 timer dag og folk som spiller 4. Kostnadene blir uansett 32 kr dagen for å ha en dugelig gaming-rigg.

Hvor mye eller lite folk spiller får være opp til dem. Poenget er at det koster 32 kr per dag, som er lavere enn kostnadene for å drive med annen aktivitet.

Dette er jeg fullstendig enig i. Jeg har flere dyre interesser, og bruker nok langt mer på disse enn hva de fleste ihugga gamerne bruker på sin hobby. De fleste nordmenn har også råd til Titan (som denne tråden forøvrig handler om), men det er snakk om prioriteringer. Å bruke 20-50K på en maskin som er null verdt om et par år høres kanskje galt ut, men for de som bruker maskinen mye er bruksverdien og gleden høyere enn beløpet i rene penger.

Så jeg deler mange av synspunktene dine, men måten du fremstilte de på var i mine øyne litt krasse ;) Ord som wannabe-avskum gjør ikke innlegget spesielt seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg har kun uttalt meg for min egen del og gitt min personlige mening.

For all del, jeg forstår at det er din personlige mening, og det respekterer jeg :)

Selvsagt skal Nvidia få lov til å prise kortene sine etter eget ønske, det hadde jo tydeligvis ikke fungert hvis jeg hadde priset dem, for da hadde alt vært grisebillig :)

Hehe, da hadde kanskje Nvidia gått konk etterhvert også ;)

Lenke til kommentar

Det er jo spillet sin feil, ikke skjermkortet, jeg skjønner såppas. Skjermkortet er laget så heftig med "mye av alt" nettopp for å holde seg godt inn i de neste årene (året i hvert fall), og det er opp til spillutviklerne å utnytte kraften som de vil. Jeg klagde egentlig aldri på nvidia, bare på dårlige xbox/ps3 portinger som jeg vil anse som et "problem" for oss pc-folk. Det ser rævva ut, og det yter like rævva.

Har du et høyere krav til ytelse enn meg? Javell? Det var jo også en påstand å komme med....

Hvis du er fornøyd med et 660 kort har du veldig mye lavere krav til ytelse enn de fleste som har snakket i denne tråden(som kjører 2 ganger 680 eller 7970 og bedre)

Lenke til kommentar

Ok, da er vi enig om at folk flest ukritisk sløser en betydelig mengde penger på diverse tull.

Folk har forskjellige interesser og prioriteringer, så å kalle det for sløsing og tull synes jeg blir litt feil. Det er folk der ute som har interesse for pc og annet high-tech utstyr, men som også samtidig har andre interesser. Noen har kone og barn og dette koster også mye penger. For ikke å nevne familie og venner, det koster også penger.

Hvis man ikke har planer om å sitte inne i huset foran en datamaskin hele livet, så koster alt veldig mye penger og ikke minst, tid.

Folk prioriterer forskjellig, noen gjør det fordi dem kan og andre fordi dem må. Ikke alle har muligheten til å sette av 1K i månen til pc produkter osv. Jeg har selv nære venner som tjener over 40K i måneden og som bare akkurat klarerer å komme seg gjennom måneden pga boliglån, billån, barnehage utgifter osv, osv. Klarer de å sette av 1-2K i måneden så er det ikke til pc produkter, men sparing til ungene.

Poenget mitt med dette er at det blir feil å si at folk bruker penger på tull, sikkert mange som gjør det, men når man ikke kjenner alle i verden er det greiest å ikke uttale seg slikt. For sin egen del og av respekt for andre mennesker.

Endret av San22_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

600 timer i måneden så snakker vi gaming. Sannsynligvis er det best å begrense seg til 12 timer/dag og gå noen timer med annen aktivitet og 6 timer søvn per døgn.

Ikke for å være frekk altså, men hvis dette er din livsstil og anbefaling ville jeg søkt om få hjelp. Hvordan i all verden kan et menneske ha tid til å spille 16 timer i døgnet ( eller i nærheten) med mindre man ikke gjør noe annet enn å kun spille? Selv er jeg på jobb hver dag10-12 timer i døgnet, og med den tiden jeg setter av til familie osv., er jeg heldig hvis kan sette meg ned i 2 timer for å spille.

Lenke til kommentar

Hvis du er fornøyd med et 660 kort har du veldig mye lavere krav til ytelse enn de fleste som har snakket i denne tråden(som kjører 2 ganger 680 eller 7970 og bedre)

Jeg bygde PC-en min for Battlefield 3, og har gtx 580 som jeg kjøpte når BF3 kom, og det som dro unna spillet best mulig for pengene. GTX 660 var bare et eksempel på et billigkort som drar unna de fleste spill. Hva mener du egentlig med at jeg har lavere krav til ytelse, hvis jeg har nok ytelse til å kjøre det ene spillet jeg bruker tiden min på? Det blir bare gjetninger...

Selvfølgelig har flust av folk et monster av en pc-rigg, spesielt i sånne tråder som dette, men folk oppgraderer på ulik tid, og til BF4 så har jeg på nytt det beste skjermkortet, et og et halvt år etter det igjen kan du mobbe meg for å ha tidenes treigeste skjermkort. Sånn går syklusen.

Lenke til kommentar

Kan du nevne spesifik hvilke konsolports som har vært så ræva i det siste?

Så vidt jeg vet så har både farcry 3, crysis 3 og battlefield 3 vært de få spillene som faktisk liker flere kjerner.

Du nevner tre spill som er utviklet for pc, med unntak av crysis som har fått motoren sin "optimalisert" for konsoller, men de er alle meget fungerende på pc ja.

Jeg kan hevne ganske mange: Rage, Bioshock-serien, Fallout 3-serien, Mass Effect-serien, CoD: Black ops-serien, GTA IV, Dead Island, Hitman absolution (som vi ser i denne testen). Mange sikkert meget gode spill, som har fått redusert ytelse eller funksjonalitet/brukbarhet fordi de først ble ødelagt på konsollene. Ikke alle disse har ytelsesproblemer, men lider av at konsollene er tungvinte å programere for og har en anderledes arkitektur.

Det var bare det som var poenget, at det forhåpentligvis blir bedre nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...