Gå til innhold

Test: Nvidia GTX Titan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er jo dette med mangel på konkurranse om det kvasseste kortet, pluss at AMD har sagt at HD8000-serien for stasjonære blir utsatt. Da kan de ta seg litt ekstra betalt.

Jepp, jeg ser den, men synes uansett dette blir å utnytte entusiastenes vilje til å betale "LITT" ekstra for det beste... :nei: Endret av TXD1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper den kommende generasjonens konsollspill vil yte bedre ettersom ps4 og xb720 vil "ligne" mer på vanlige datamaskiner. Det er lov å håpe, ikke noe vits i å kjøpe hitman eller sniper elite hvis de yter så dårlig selv på strøken hardware i hvert fall.

 

Yter dårlig? Er vel ingen som tvinger deg til å skru alt opp på max.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål.

 

Jeg hadde tenkt å kjøpte 2stk GTX690. Men vil jeg få bedre ytelse/fps med 2stk Titan ?

 

Er interessert i kombinasjonen så gir best ytelse, er ikke så nøye på om det bruker mer strøm osv.

 

GTX690 er fortsatt bedre enn TItan, men derimot så vil 2*Titan være bedre enn 1*690. Du må vel ha 3*titan for å slå 2*690.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål.

 

Jeg hadde tenkt å kjøpte 2stk GTX690. Men vil jeg få bedre ytelse/fps med 2stk Titan ?

 

Er interessert i kombinasjonen så gir best ytelse, er ikke så nøye på om det bruker mer strøm osv.

Titan yter ca 80-90% av det 690 yter, men ville alikevel valgt titan pga mindre drivertrøbbel, varmeutvikling, etc. Dessuten klarer du helt sikkert og overclocke det til og matche et 690.

Lenke til kommentar

Titan yter ca 80-90% av det 690 yter, men ville alikevel valgt titan pga mindre drivertrøbbel, varmeutvikling, etc. Dessuten klarer du helt sikkert og overclocke det til og matche et 690.

Jeg er uenig med tanke på pris her.. Når HD 7970 Matrix ligger "tett" under Titan og koster under halve prisen!!?? Men.. Alt er opp til deg selv, har du masse cash er det jo bare å spytte ut..

Lenke til kommentar

Hyggelig kort, men for en pris!

 

Asus ROG Matrix HD 7970 Platinum, som kun ligger litt bak i de fleste testene, koster jo bare halvparten!

 

Ligger mer enn "Litt bak" med tanke på minfps verdien. For meg er min fps mye viktigere enn avg da du ikke merker stor forskjell på 30-40fps men VIRKELIG kjenner de under 20..

 

Jeg er uenig med tanke på pris her.. Når HD 7970 Matrix ligger "tett" under Titan og koster under halve prisen!!?? Men.. Alt er opp til deg selv, har du masse cash er det jo bare å spytte ut..

 

Den ligger ikke tett intil da du får fps drops som gjør skytespill uspillbare...

 

Jeg har et spørsmål.

 

Jeg hadde tenkt å kjøpte 2stk GTX690. Men vil jeg få bedre ytelse/fps med 2stk Titan ?

 

Er interessert i kombinasjonen så gir best ytelse, er ikke så nøye på om det bruker mer strøm osv.

 

MYe mer stabilt med 2-way SLI enn quad SLI. ville gått for 2 titan selv.Og med vannblokk og overklokking i tilegg tror jeg det er rått.

Lenke til kommentar

Ligger mer enn "Litt bak" med tanke på minfps verdien. For meg er min fps mye viktigere enn avg da du ikke merker stor forskjell på 30-40fps men VIRKELIG kjenner de under 20..

 

 

 

Den ligger ikke tett intil da du får fps drops som gjør skytespill uspillbare...

 

 

 

MYe mer stabilt med 2-way SLI enn quad SLI. ville gått for 2 titan selv.Og med vannblokk og overklokking i tilegg tror jeg det er rått.

 

Jeg holder meg fortsatt til mitt. Det kan umulig være verdt den enorme prisen... Just my opinion ;) Det er ingen verdens tvil om at et 2/3 way sli oppsett ville blitt helt sinnsykt så der er jeg ikke uenig. MEN er det virkelig verdt det økonomisk? Hadde kortet som Arni har skrevet tidligere faktisk ytt 85-90 % av 690 og kostet 5 lapper hadde saken vært en helt annen.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Jeg holder meg fortsatt til mitt. Det kan umulig være verdt den enorme prisen... Just my opinion ;)

 

Prisen derimot er jeg enig med deg i :p lett 2500kr for dyrt. Hadde de lansert titan til 5000 hadde de kuppet HELE entusiast markedet tror jeg.

 

Skulle jeg ha et superkort i dag hadde jeg kjøpt ditt kort ass! 680 var klart best da det ble lansert(500kr billigere og bedre til alt) men ikke i dag! 7970 ghz edition kortene er blitt sinnsykt bra!

Lenke til kommentar
Den ligger ikke tett intil da du får fps drops som gjør skytespill uspillbare...

 

Dette må være ukas kommentar.

 

Så et "skytespill" (hvilken spill du nå enn legger i det), er uspillbart på et 7970, men ikke Titan?

 

 

Prisen derimot er jeg enig med deg i :p lett 2500kr for dyrt. Hadde de lansert titan til 5000 hadde de kuppet HELE entusiast markedet tror jeg.

 

Der er jeg enig, 5000kr, så skulle jeg nok vurdert 2 stk, men 7600 kr er ALT for stivt.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Med minimum fps som du ser er det 8 istedenfor 14 i et par tester.. der er skillet ekstremt stort...

 

Ja, i ETT spill, det forandrer ikke det faktum, att Titan er totalt overpriset sett i forhold til ytelse. 7970 henger godt med ytelsesmessig gjevnt over, og koster under halve prisen.

 

Jeg har lyst på Titan selv, men ikke til denne prisen her.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Synes AnandTech har en meget god konklusjon på demmes test:

 

No one should be surprised then when we proclaim that GeForce GTX Titan has unquestionably reclaimed the single-GPU performance crown for NVIDIA. It’s simply in a league of its own right now, reaching levels of performance no other single-GPU card can touch. At best, at its very best, AMD’s Radeon HD 7970GE can just match Titan, which is quite an accomplishment for AMD, but then at Titan’s best it’s nearly a generation ahead of the 7970GE. Like its predecessors, Titan delivers the kind of awe-inspiring performance we have come to expect from NVIDIA’s most powerful video cards.

 

 

With that in mind, as our benchmark data has shown, Titan’s performance isn’t quite enough to unseat this generation’s multi-GPU cards like the GTX 690 or Radeon HD 7990. But with that said this isn’t a new situation for us, and we find our editorial stance has not changed: we still suggest single-GPU cards over multi-GPU cards when performance allows for it. Multi-GPU technology itself is a great way to improve performance beyond what a single GPU can do, but as it’s always beholden to the need for profiles and the inherent drawbacks of AFR rendering, we don’t believe it’s desirable in situations such as Titan versus the GTX 690. The GTX 690 may be faster, but Titan is going to deliver a more consistent experience, just not quite at the same frameates as the GTX 690.

http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-part-2-titans-performance-unveiled/16

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, i ETT spill, det forandrer ikke det faktum, att Titan er totalt overpriset sett i forhold til ytelse. 7970 henger godt med ytelsesmessig gjevnt over, og koster under halve prisen.

 

Jeg har lyst på Titan selv, men ikke til denne prisen her.

 

Uten tvil. Titan er som sagt 2500kr for dyrt. Men er vesentlig bedre på absolutt alt utenom ett spill(og dette spillet er ikke akkuratt et av de virkelig store.)

 

Hadde bare 7870 hatt litt mere minne så hadde man hatt samme ytelse ved og sette 2 sånne i CF og til halve prisen. hadde vært arti og sett en sammenligning på akkurat det.

 

Og crossfire som har vært "supert" hele året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...