Majjan Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Det er syv grunner til hvorfor jeg ikke lot meg imponere av det Sony viste frem på pressekonferansen i går. Les hele saken Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Kan ikke si at jeg er helt 100% enig her. I bunn og grunn vil jeg påstå at det hele vil være avhengig av hvor bra de får tjenestene til å fungere og spesielt hvor samkjørt de vil bli. Ja, det er negativt at man ikke har bakoverkompabilitet med PS3 , PS2 og PS1 spill, men man kan jo alltids bruke den gamle maskinen til disse om man ikke har gått lei (og da er det svært mange billige bruktspill man kan få kjøpt) eller man kan bruke en emulator på Pc. Jeg er faktisk svært glad for at Sony har gjort mange grep for å integrere svært mange av "tilleggstjenestene" til Ps3 / Ps2 allerede fra starten av i maskinvaren, dette tilfører maskinen merverdi i mine øyne og gjør det mulig for langt flere brukere å kunne benytte seg av de forskjellige teknologiene. 3 Lenke til kommentar
ChuckBoris Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Ikke helt enig jeg heller. Jeg forstår ikke hvorfor man skal "spille på nye måter". Er den bransjen selv som pusher dette eller er det et genuint ønske fra de spillende masser? Bevegelseskontroll? Nei takk. Stemmestyring? Nei takk. Jeg vil sitte taus i en lenestol med en håndkontroller og spise potetgull og cola. Samkjøring med PS Vita blir genialt dersom de får det til å fungere skikkelig, spesielt for de av oss som etter hvert har pådratt oss flere familiemedlemmer og ikke lenger kan forvente å ha monopol på tv´en. Bakoverkompatibilitet... Jeg skjønner de som ønsker det, men ikke for enhver pris. Det er mye bedre å optimalisere produktet for nye spill, så kan de som ønsker bakoverkompatibilitet beholde sine gamle konsoller. Det Sony virkelig må ordne, er den bedritne nedlastinghastigheten man får fra Playstation Store. Først da kan man begynne å snakke om streaming, noe jeg forøvrig er forsiktig positiv til. Det som til syvende og sist er avgjørende for at konsollen skal lykkes er spillene. 7 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Dette er dems mening, ikke din Ikke la andre styre din mening, for den kan være helt annet Jeg personlig fikk det jeg ønsket, mere eksklusiver samt noe nytt. Cloud gaming med de gamle klassikere som dem hintet om m.m. Kontrolleren likte jeg også 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Jeg synes bare det med kontrolleren er stort. At de også tillater bakoverkompatibilitet er jo nok "happyspring" for min del. Jeg gleder meg til det kommer bilder av maskinen og når den kommer ut! Vil garantert bli kjøpt - så lenge den ikke er like stygg som slim. Endret 21. februar 2013 av Lami 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg er enig med skribenten, ihvertfall delvis, hvorfor ikke bare velge en steam-boks? Hvorfor låse seg til properitært dill som bare skaper begrensinger? AtW 4 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Dag 1 for meg. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg LarZen Skrevet 21. februar 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Revolusjonerer ikke måten vi spiller på: Var det virkelig noen som seriøst trodde at Sony skulle gjøre dette? Altså helt seriøst? Dem kan jo forandre det på den måten at ting blir mer sosialt, venner ser enklere hva du spiller og kan se på og delta om dem ønsker. Eller ta helt over plasser du sliter på. En kan jo også tenke seg på at det er en revolusjon i hvordan AI vil fungere med mer kraft i maskinen. Men noen revolusjon blir det nok ikke, en evolusjon videre er nok et bedre ord å bruke. En må ikke svelge alt en blir servert av ordvalg, da blir en jo uten tvil skuffet. Revolusjonen kommer nok med Oculus Rift....da snakker vi om å forandre..nei snu måten vi spiller og opplever spill helt på hode. PlayStation Kinect: Dette er ikke funksjoner jeg personlig som skribenten synes er hverken bra nok eller gøy. Men det er barn der ute, ja barn...dem som er målgruppen i dem fleste av spillene laget to Move og Playstation Eye. Inntrykket mitt er at barn synes dette faktisk er gøy, og da er det jo bare bra Sony har forhåpentligvis forbedret og ikke gitt opp funksjonen? Samkjøring med Vita, igjen: Her er jeg enig, Sony må gjøre noe mer for å pushe kunder til å kjøpe en Vita. Den er for dyr og spill utvalget er for svakt, selv så lang tid etter lansering. Strømmeteknologi: Opplastning av spill klipp og streaming er super populært på pc og at dette blir en funksjon på PS4 er ekstremt stort. Det åpner opp for e-sport og mye gøy som har vært forbeholdt stort sett pc. Den tiden ser nå ut til å komme til en slutt. Det ble også nevnt at Gaikai og Sony jobber med å få opp et nettverk som skal være raskt nok til å takle all denne trafikken. Får dem det til? En kan jo bare håpe. Spesielt om en skal kunne streame demoer og eldre Playstation spill. Om det ender opp med at en må betale for å kunne ta i bruk fks Gaikai for å spille eldre Playstation spill så synes jeg det er helt på sin plass. Hva med et abonnement som gjør at du har tilgang til et ekstremt utvalg av eldre Playstation spill? Noe ala Netflix men for spill... Bakoverkompatibilitet: Gaikai kan bli løsninger her slik, men samtidig så ser jeg ikke at det er noen krise om en ikke kan spille disse gamle spillene på en PS4. Hvor mange og hvor ofte velger spillere verden rundt å plukke opp et gammelt spill i fra hylla som dem har spilt før over et nytt spill? Tenk litt over det, en må se i det store bildet og ikke hva en gruppe gjør her slik. Hvor er maskina? Ser stadig flere som stiller dette spørsmålet og hva har det å si hva hvordan denne plast klumpen ser ut? Er det virkelig så viktig å se en plast boks med navnet Playstation 4? Viktigste er jo all denne informasjonen som ble delt i går, det er DET som teller ikke denne jævla plast boksen som en del gnåler om rundt omkring. Er det ikke? Interfacebook: OS til Sony virker trolig som diverse applikasjoner hvor du knytter diverse sosiale medier til en nytt utseende. Noe ala Flipboard for å ta et eksempel. En skal kunne ta dine Facebook venner å legge dem til på PS4, så det blir ikke et eget sosialt nettverk men en bro mellom nettverk. Dette med å dele bilde mens du spiller med venner,la dem hjelpe deg,laste opp video av gameplay eller streame som du nevner er funksjoner som en kan ta i bruk eller ikke i det hele tatt. At Sony har tatt dette inn i systemet med tanke på hvor ekstremt stort dette er på pc synes jeg er ekstremt bra. Hvorfor er det noe negativt liksom? Spesielt når dem har gjort det så grundig at dem har en egen dedikert brikke som tar for seg komprimering/de-komprimering av video. Som burde være 0 ytelse tap mens dette blir gjort.. Slutten for konsoller? Når du oppsummerer som du gjør så er det helt klart at du enten er en ekstrem negativ person eller ikke har fått med det alt som er blitt delt av informasjon ang PS4. Eller at du rett og slett ikke er i stand til å se hva alle disse små/store funksjonene vil gjøre. Kjøpe en STEAM boks isteden sier du? Hvorfor det? Det er jo egentlig akkurat det samme.. PS4 er bygget som en PC akkurat som Steam Boks. Begge er systemer som er låst i og begrenset. Så hvorfor er en plastboks ifra Valve bedre? Om dette er siste maskin ifra Sony er ikke godt å si, en kan jo håpe at det ikke blir tilfellet. Men om du tror at konsoll konseptet forsvinner og at alle går over til en standard pc maskin så er du like vrangforestilt som disse ekstreme pc master race figurene. 14 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Hvor er maskina? Ser stadig flere som stiller dette spørsmålet og hva har det å si hva hvordan denne plast klumpen ser ut? Er det virkelig så viktig å se en plast boks med navnet Playstation 4? Viktigste er jo all denne informasjonen som ble delt i går, det er DET som teller ikke denne jævla plast boksen som en del gnåler om rundt omkring. Er det ikke? Når de ikke viser den fram, så kan man kanskje anta den ennå ikke eksisterer, noe som øker sannsynligheten for forsinkelser, hvorfor er ikke det skuffende? AtW Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Tar å avventer noe kjøp, til jeg ser den nye Xboxen, som sannsynligvis vil bli lansert snart. Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Ble imponert av alt utenom kontrolleren :nei2: lurer virkelig hva det feiler design teamet til sony Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Når de ikke viser den fram, så kan man kanskje anta den ennå ikke eksisterer, noe som øker sannsynligheten for forsinkelser, hvorfor er ikke det skuffende? AtW Om en antar at maskinen ikke er blitt laget enda, så kunne Sony uten problemer lage en dummy utgave av PS4 som kunne bli vist under pressekonferansen. Ingen hadde vist at det var en dummy..... Det ble ikke gjort så da antar jeg at dem ikke har bestemt det endelige designet enda eller dem vil vise den frem på E3 som er om noen få mnd. 2 Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Litt kult at ms nå kan.. overgå ps4 sine specs ... 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Om en antar at maskinen ikke er blitt laget enda, så kunne Sony uten problemer lage en dummy utgave av PS4 som kunne bli vist under pressekonferansen. Ingen hadde vist at det var en dummy..... Det ble ikke gjort så da antar jeg at dem ikke har bestemt det endelige designet enda eller dem vil vise den frem på E3 som er om noen få mnd. Og? De kunne lurt folk, men hva er poenget ditt? Det beste hadde jo vært en fullt fungerende fysisk sak som ikke var en dummy, hvorfor er det rart å bli skuffet over at de ikke har det? AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Og? De kunne lurt folk, men hva er poenget ditt? Det beste hadde jo vært en fullt fungerende fysisk sak som ikke var en dummy, hvorfor er det rart å bli skuffet over at de ikke har det? AtW Poenget er at hva gjør det om dem ikke viste selve maskinen? Det er jo av absolutt ingen betydning i det hele tatt. Det er en plast boks! Et skall med hardware i seg. En fikk mye info i går om hva en kan forvente seg av PS4 og en vet nå også hva hardwaren i maskinen er. Selvfølgelig hadde det vært fint å se maskinen, men det er kontrollen og funksjonene som er hva en tar i bruk. En sitter ikke med konsollen i fanget å glaner på den liksom. Den blir vist på E3 og skaper bare mer hype underveis fra folk. Endret 21. februar 2013 av _LarZen_ 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Selvfølgelig har det betydning om de har ferdig utgaver av maskinen eller ikke, det sier noe om hvor langt de er i utviklingen. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Maskinen kan være ferdig den, fiks klar for masse produksjon. Men dem vil spare det til E3, eller det er kun selve hardwaren som er klar og ikke det endelige designet på kabinettet. Uansett så får vi med 99.9% sikkerhet se maskinen om 3mnd, om dem da rekker november/desember som er lanserings vinduet til Sony gjenstår jo å se. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Maskinen kan være ferdig den, fiks klar for masse produksjon. Men dem vil spare det til E3, eller det er kun selve hardwaren som er klar og ikke det endelige designet på kabinettet. Uansett så får vi med 99.9% sikkerhet se maskinen om 3mnd, om dem da rekker november/desember som er lanserings vinduet til Sony gjenstår jo å se. Det kan jo hende, men det vet vi jo ikke basert på presentasjonen, og det er presentasjonen journalisten snakker om. AtW Lenke til kommentar
Joels Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Du skal se det blir ikke så ille, men jeg er forsåvidt enig med deg i at jeg savnet noe... nytt. En touchflate og deling av video cutter det liksom ikke helt, men. Slik vi spiller funker i dag, hvorfor skulle det ikke funke i morgen. Det jeg frykter mest er at titlene fremigjenom skal bli generiske grafikkdemonstrasjoner som ikke tilfører noe annet nytt enn nettopp bedre grafikk. DET, trenger vi ikke. Leste et interessant tankeeksperiment som handlet om akkurat det: http://spillfeber.no/feature/hva-om-sony-annonserer-ps2/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg vet ikke hva man forventer av konsoller ift revolusjonering av måten man spiller på. Hvor mange måter ser man egentlig for seg at man kan spille et fotballspill på ? eller et bilspill ? Hva med skytespill ? Frem til jeg kan styre spillene med hjernen og vi ikke trenger kontrollere, så ser jeg ikke helt hvor mange måter det er å spille på. Jeg synes det er morsomt å kunne spille tiger woods med move, men i 95% av tilgjengelige titler som støtter move/kinect så er det bare unødvendig gimmick. En del av treningsspillene til Wii er morsomme, men faen heller, jeg tar meg heller en joggetur. Jeg prøvde Pro Evo til Wii med bevegelsesstyring, grusomt. Jeg ønsker ikke ha en Vita eller en gigantisk wii kontroller jeg kan bruke som oversiktskart over et brett, eller som viser innholdet i bagen/ryggsekken til karakteren. Hvis jeg uansett ønsker å se hva jeg har i bagen så må jeg studere det, og da må jeg jo pause spillet for ikke å bli drept i mellomtiden, så hvilken rolle spiller det om jeg ser det på tven eller på kontrolleren. Det jeg ønsker av en konsoll er rett og slett at den er mer enn kraftig nok, at jeg kan spille av blu-ray og at den har en behagelig kontroll. Facebook/twitter/instagram/youtube integrering er for min del fullstendig unødvendig, jeg ønsker ikke å tweete antallet jeg har drept eller at jeg akkurat har spilt ditt og datt. Steambox er en pc i stua som man kan spille pc spill på. Ønsker man en steambox kan man dra med seg den stasjonære pcen og koble den til tven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå