AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har noen vage minner om mange gode stunder foran ett av Lotus-spillene på skjermen på den gamle 386en eller 486en. Er usikker på om det var Lotus 2 eller Lotus 3, men uansett; aner noen hvor man kan få tak i slikt? Har søkt på Google og Alltheweb, men finner ikke noe fornuftig. Verken for download eller kjøp. Jeg er klar over at det sikkert ikke er så lurt å spørre etter warez her inne, men 10 år gamle spill som ikke lenger kan kjøpes kan vel knapt kalles warez. Hvis noen skulle ha det originalt, så kan jeg heller betale for det, så foregår det i lovlige former. Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 10 år gamle spill kalles abandonware, og det finnes nok sider som har masser av det liggende... Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Om de er 10 år gamle vet jeg ikke, men mange år er de iallefall. Og nok av sider? Tjah. Jeg har, som sagt, søkt rundt til ingen nytte. Hadde derfor satt stor pris på mer konkrete tips. Eller kanskje noen har det liggende på noen gamle floppyer eller noe... Tar gladelig imot en mail med innholdet. ;-) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Er på utkikk etter liste over abandonware, lurer veldig på hvor det blei av command & conquer og en god del andre, men med så gamle spill og dagens maskiner så må det vel brukes noen form for emulator for å bremse ned? Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Software for "ned bremsing finnes jah. Men sitter ikke på noe nå. Sikkert noen andre på forumet her som kan hjelpe deg m det! http://www.the-underdogs.org/ finner du iallfall masse abandonware Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 last ned winuae(søk i google eller noe). Egentlig må du vel kjøpe kickstart rom men den som leter finner. Det er en emulator som emulerer amiga. Last ned lotus fra www.back2roots.org Jeg spiller også lotus. nr2 er den jeg har fått til å virke og det er også den som er best. Er det noen som har runna lotus2? hva skjedde da. Klarer ikke den siste banen. tillegsinfo: Amiga har kommet med ny maskin. www.amiga.com OS4 er ikke ferdig enda, men det kommer ikke til å ta mer en 8 mb tror jeg og det er minst like vissuelt som xp, og sikkert mye mindre jalla. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 last ned winuae(søk i google eller noe). Egentlig må du vel kjøpe kickstart rom men den som leter finner.Det er en emulator som emulerer amiga. Last ned lotus fra www.back2roots.org Er det noen som har runna lotus2? hva skjedde da. Klarer ikke den siste banen. Bare for å gjøre det klart for eventuelle moderatorer: www.back2roots.org er en lovlig side (i motsetning til de fleste abandonwaresidene), og inneholder kun spill bttr-teamet har fått tillatelse til å legge ut. Ang. Lotus 2, mener du å si at du ikke har hørt om den klassiske TURPENTINE-juksekoden? :-) Skriv den inn (som navn, tror jeg), så får du evig tid. Du kan også prøve å skrive inn DUX for et hemmelig minispill. Det som skjedde når du fullførte siste bane var ikke mer enn at du ble presentert med en "gratulerer"-skjerm med bilde av utviklerne, akkompagnert av en ganske god musikkmodul. Har sett den skjermen tusen ganger (etter 2 player løp med evig tid). Forresten, Lotus 2 er ett av få gamle bilspill som virkelig har fartsfølelse. Husker spesielt bakkene på den første banen og når du fikk turbo på den siste. Vanvittig. Væreffektene var også utrolige. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hehe jeg var ikke så stor og hadde ikke amiga selv da jeg spilte det. Angående fartsfølelse, ja den var utrolig. husker jeg syns det så ut som du rygga i tunellen på bane 2(twillight) Der får du samme fart som turbo. Og tåkebanen var den værste banen og da jeg klarte å runne den DA var jeg stolt da. den 7 år eldre brderen min trodde ikke på meg engang Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hadde mye gøy med Lotus 2 ja, på Amigaen til kameraten min. Vi spilte hvert level på skift, og kom igjennom hele greia til slutt etter 4 dagers intens spilling. Husker ennå TURPENTINE og DUX, samt koden for motorvei-levelet (LIVERPOOL). 3ern spilte jeg mye på PCen i de gode gamle DOS-tidene, spillet trengte over 600kB konvensjonelt minne for å kunne kjøre..! Husker at jeg dallet mye med de forskjellige bokstavkodene for "Random Level"-generatoren. Og ikke minst, ble jeg jo hekta på spillmusikken! Noen som veit hvor man kan laste med MIDIer av denne, slik at de kan brukes som ringelyd på min T610? Apropos T610, det spillet jeg spiller mest på denne nå er "Lotus-klonen" Synergenix Rally (fullversjonen)... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 trenger hjelp: Skriver inn turpentine både som navn og kode multi og singelplayer men det er alltid nedtelling. Er det noe annet du kan komme på? Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 last ned winuae(søk i google eller noe). Egentlig må du vel kjøpe kickstart rom men den som leter finner.Det er en emulator som emulerer amiga. Last ned lotus fra www.back2roots.org Jeg spiller også lotus. nr2 er den jeg har fått til å virke og det er også den som er best. Er det noen som har runna lotus2? hva skjedde da. Klarer ikke den siste banen. tillegsinfo: Amiga har kommet med ny maskin. www.amiga.com OS4 er ikke ferdig enda, men det kommer ikke til å ta mer en 8 mb tror jeg og det er minst like vissuelt som xp, og sikkert mye mindre jalla. Takker og bukker! Dette har jeg venta lenge på... Men, får ikke helt til denne her WinUAE-saken. Har installert den og alt slikt, og pakka ut noen av Lotus-versjonene (er det forresten enklest å bruke HD eller floppyversjonene?), men får feil på en kickstart-fil. Har ingen kickstartfil allerede før den prøver å loade floppyene. Tips? Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 trenger hjelp: Skriver inn turpentine både som navn og kode multi og singelplayer men det er alltid nedtelling. Er det noe annet du kan komme på? Prøv turpenting istedenfor turpentine. Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Hmm. Har fått ordna meg en kick.rom-fil nå, men på Lotus III får jeg beskjed om å putte i disk 2 og trykke fire, selv om jeg har satt opp begge imagene i floppy 1 og 2, og på Lotus 2 kommer jeg ikke videre på kodesaken (står press fire, men ingenting skjer). Tips? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 turpenting..skal prøve. Jeg har ikke fått til nr.3 jeg heller. Da er vi 2. ang lotus 2 skal skrive snart....har det ikke på denne pc-en gidder ikke gå ned :-? Men du må gå på configurations og velge forsellige kontroller greier der. joystick>keyboard og noe greier. etter kort tid finner du det ut. Lagre instillingene er ikke dumt heller. Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Ok. Prøver på Lotus 1 nå, men noe av det samme skjer der. Kommer inn, og musikken dundrer i høyttalerne, men jeg får ikke gjort noe. Spillet driver bare og veksler på alle de der Lotus-bildene. Bilen, logoen, produced by, teknisk info om bilen osv. Så går det bare rundt, og så kommer den med bilen som lukker opp lyktene igjen... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 lotus1 har jeg heller ikke prøvd. har liksom ikke noen minner fra det spillet så derfor gidder jeg ikke få det til heller. Uten minnene er jo spilla null verdt. Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Stemmer. Men hit og ikke lenger kommer jeg i Lotus 2: Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 jaja jeg skal være snill da jeg skal sjekke instillingene på den bærbare nede. huff lang vei. Skriver de i samma post her snart..... settings: I game i/o ports første kolonne keyboard layout a andre kolonne keyboard layout b trykk ctrl for å komme vidre Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Aha. Nå funker det. Helt konge. Takker så mye. ;-) Lenke til kommentar
Erad Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Lotus ja.. det er heftigt.. Har 1 - 3 på god maskina her. Husker ikke helt, men er det ikke på lotus 2 man kan skrive "duck" i cheat området, så får man frem et nytt spill? space invaders eller noe sånt. Husker vi hadde DEN største turneringa i lotus 2 her i bygda for lenge sida. var minst 15 amigaer i bruk. pokal hadde vi også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå