Gå til innhold

Treg oppstart


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en alienware m14x r2 som jeg har hatt en del problemer med. Jeg bor i England og kjoopte denne i november i fjor. Rett ut av boksen fungerte den ikke i det hele tatt, og etter mye om og men fant vi ut at det var et defekt hovedkort.(de byttet ogsaa hdd). Etter dette merket jeg at oppstarten paa makinen var veldig treg, men anderledes er at den bruker 1,5 minutt foor noe som helst dukker opp paa skjermen. viften og tastaturLED starter opp men skjermen er helt svart. Etter dette starter den opp paa ca 1minutt(som jeg mener er nomalt med en hdd). Dette skjer ogsaa kun om jeg slaar pcen av. om jeg restarter den gaar alt greit.

 

uansett plaget det meg ikke saa mye siden jeg sjeldent skrur pcen helt av. Men etter en maaned fant jeg ut at bluetoothen ikke virket. Dell kom hjem til meg dagen etter og byttet bt/wifi radio, og teknikkeren la merke til feilen under oppstart og sa han skulle gi en beskjed vidre. Hoorte ikke noe mer saa bestemte meg for aa ta kontakt. brukte chatten og da ba meg om aa oppgradere bios og intel engine interface. Bios gikk fint men IEI gav meg feilmelding, og dell ba meg om aa reinsallere windows og alle drivere. Etter dette proovde jeg aa starte maskinen uten hdd, og samme problem er der fortsatt, altsaa det tar 1,5minutt foor bios poster noe som helst. Derfor tviler jeg paa at det kan vaere windows eller drivere.

 

Saa mitt spoorsmaal er om noen vet hva dette kan vaere? er det rett og slett en hw feil?

 

Alienware m14x r2

Intel i7-3630QM 2,4GHz

8GB ram

500GB hdd

NVIDIA geforce gt650M 2GB

Windows 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej

 

Jeg mistænker lidt, at det nye motherboard kan være defekt, men det kan også være dine RAM.

 

Derfor vil jeg råde dig til at prøve at fjerne alle RAM, og indsætte dem igen,én af gangen, og efter hver klods, teste maskinen.

 

Hjælper dette ikke, så send mig gerne dit servicetag i en privat besked, så ser jeg nærmere på sagen.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Hej

 

Jeg mistænker lidt, at det nye motherboard kan være defekt, men det kan også være dine RAM.

 

Derfor vil jeg råde dig til at prøve at fjerne alle RAM, og indsætte dem igen,én af gangen, og efter hver klods, teste maskinen.

 

Hjælper dette ikke, så send mig gerne dit servicetag i en privat besked, så ser jeg nærmere på sagen.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

 

Ok! Men kan jeg gjoore det uten aa bryte garantien? Jeg bor i england og pcen er kjoopt gjennom dell.co.uk, vet ikke om garantireglene er anderledes?

Lenke til kommentar

Ok! Men kan jeg gjoore det uten aa bryte garantien? Jeg bor i england og pcen er kjoopt gjennom dell.co.uk, vet ikke om garantireglene er anderledes?

 

Hos Dell har vi valgt at RAM skal være en "CRU-part" (Customer Replacement Unit), så du må gerne udtage, og indsætte RAM i din maskine, uden at dette påvirker garantien. Dette er en international regel, så det er ikke anderledes fordi du er bosat i England.

 

Du kan få hjælp til hvordan du gør det her: ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_alienware_laptops/alienware-m14x_service%20manual_en-us.pdf

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...