Cuneax Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Dømt i retten for å ha endret ei jentes Facebook-profil. Danske tenåringer straffet for «facerape» Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Siktelsen ble frafalt, og saken gikk ut på at de skulle få en lærepenge? Hvor mye tid og penger har gått med til sakshåndteringen? Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Dansker, Dansker overalt! Lenke til kommentar
norgi Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Ja det var nok en ganske grov "facerape", i hvertfall i forhold til det jeg har sett på min tid i VGS. Verste som ble gjort var å endre fødselsdato, noe som bare kan gjøres et begrenset antall ganger. 1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 En kompis av meg la ut et ultralyd bilde av en baby og skrev 5 uker på vei <3 Eller noe sånt. Fikk en del telefoner da ja. Samt dama fikk noen telefoner. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg synes det er utrolig at ordet guttestreker brukes om kriminelle handlinger. En guttestrek er å henge opp trusa til mora si i flaggstanga eller tagge bilen til rektor med barberskum. Meningen bak ordet begynner å bli strekt rimelig langt. 2 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 "Guttestreker" går vel mer på tankeløsheten og mangelen på konsekvens-tenking som ligger bak, enn på selve handlingen. 3 Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Det finnes tilfeller av facerape, blandt annet dette, som er på eller over kanten. Jeg syns det er helt rett og rimelig at de ble straffet. Dog vil jeg også si, at det ikke nødvendigvis er seriøst ukult e.l., men det skal ikke være slemt. Men om en god venn har forlatt PCen og glemt å logge av ser jeg inget problem med en uskyldig facerape (selv om jeg personlig frastår slikt) - om ikke annet, resulterer det kanskje i litt bedre nettvett for "offeret", så de logger ut neste gang. Man kan klage når man blir facerapet av en venn fordi man har glemt å logge av - hva om man glemmer å logge av nettbanken og blir "rapet" av en heller ukjent person? Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Synes nå de kunne fått et par måneder med samfunnsstraff i tillegg jeg da. Vil jo si at å betale hhv 2000 kr og 4000 kr er rimelig mildt i forhold til hvordan denne jenta har opplevd det og hatt det etter det som skjedde... Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Synes nå de kunne fått et par måneder med samfunnsstraff i tillegg jeg da. Vil jo si at å betale hhv 2000 kr og 4000 kr er rimelig mildt i forhold til hvordan denne jenta har opplevd det og hatt det etter det som skjedde... Dette. For ikke å glemme at det sikkert ender med at foreldrene betaler, evt. trekker det fra ukepengene de i utgangspunktet ikke får... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 En mild straff for et grovt overtramp. Men bra at det i alle fall er en offentlig og symbolsk straff for nettmobbing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå