DaddyDrunk Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Hei. Jeg har prøvd å få mine to Nvidia Gtx 9800 kort til å kjøre i SLI. Jeg har innstallert begge kortene fysisk og lastet ned alt av drivere fra Nvidia. Men når jeg starter opp pcen får jeg ingen alternativer om å aktivere sli etc. Noen som kan hjelpe meg ? Hilsen Christopher Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Har du lagt på en SLI-bro mellom kortene? Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Har du lagt på en SLI-bro mellom kortene? Ja det er gjort, har også sjekket at begge kortene fungerer i begge PCI inngangene Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Avinstaller eventuelle drivere du hadde installert når du hadde kun et kort gjerne bruk driversweeper osv. Reboot, Installer på nytt. Skal funke da. Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Hmm. Har gjort alt dette, viser seg at Windows ikke finner kortet. Det er vel noe defekt med det. Har også et Gtx 280 liggende, kan jeg kjøre det i SLI med 9800 ? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Du kan ikke kjøre 280 med 9800 i sli, kun 9800 som et fysikk kort. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Nei, det kan du ikke. Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Beklager at jeg spørr dumt her nå, men hva vil det si å kjøre det som et fysikk kort ? Ble til at jeg kjørte 280 kortet som hovedkort da dette ga meg drastisk bedre FPS ingame. Takker for alle svar Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Når du bruker et kort uten et dedikert fysikk kort, så er det cpu'en som gjør beregningene som trengs for fysikken i spillet. Som for eksempel når noen ting eksploderer, og det fyker steiner og glass over alt. En slik senario kreves mye beregninger. Man kan flytte den over til et gpu, istedenfor at man bruker cpu'en til det. Det vil forbedre antall fps i spill, avhengig av om spillet støtter physx som det heter på engelsk. Er ikke så altfor mange spill som støtter physx, men i de spill som gjør det, så vil man få endel høyere fps å bruke et dedikert gpu til kun fysikk beregninger. Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg regner med at World of Warcraft gjør det ? Skal Google etter noen brukervennlige guider på hvordan jeg flytter det over til Gpu'en. Takker for svar ! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg regner med at World of Warcraft gjør det ? Skal Google etter noen brukervennlige guider på hvordan jeg flytter det over til Gpu'en. Takker for svar ! Av spill som bruker det lansert den siste tida er det Planetside 2, Borderlands 2 og HAWKEN som kan bruke GPU-aksellerert PhysX for å gi deg mer eyecandy. PhysX krever også at en god del fysikkutregninger gjøres på CPU, det er også kun objekter som ikke har noen form for collision detection som PhysX kan jobbe med. WoW bruker ikke PhysX. De fleste ser PhysX som en gimmick, det er et salgstriks fra Nvidia som gir deg noe ekstra eyecandy i utvalgte spill og på ingen måte en forbedring av faktisk fysikk i spill. Lenke til kommentar
DaddyDrunk Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2013 Ok, takk. Er det sånn at jeg kan koble til en monitor på det andre kortet og kjøre video redigering på 9800 kortet og spill på 280 kortet ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2013 Ok, takk. Er det sånn at jeg kan koble til en monitor på det andre kortet og kjøre video redigering på 9800 kortet og spill på 280 kortet ? Monitor vil gå, videoredigering er jeg litt mer skeptisk til. CUDA-aksellerering trenger fortsatt en god del CPU-ytelse for å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå