Mazå Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hei, vet ikke om dette er rett plass å spør om, men gjør det alikavell siden jeg ikke vet hvor jeg skal poste det. Litt info om oppgaven min: Har da et prosjekt der jeg skal lage et lite klipp i after effects på max 1 minutt. Det skal vise forskjellige "yrker" kan man si. Alt av arbeidet er laget i Adobe Illustrator/Photoshop. Problemet mitt ligger i Adobe After Effects. Det som er planen min er at en figur skal gå/springe framover, hoppe over noen kasser, så spretter der opp noen tekster/nytt bilde laga i photoshop. Er nybegynner i after effects da. Spørsmål: Så det jeg lurer på er hvordan får jeg ting/figurer til å flytte på seg i after effects? Hvordan få et nytt bilde som spretter opp når den figuren kommer/hopper på kassen? Takk på forhånd Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 For å animere bevegelse, er det posisjonen til objektet du må sette keyframes for. Velg laget, og klikk på den lille trekantaktige pilen for å få opp blant annet transform-menyen. Utvid også denne menyen for å få fram eksempelvis rotasjon, ankerpunkt, posisjon og synlighet. Bruk "stoppeklokken" ved siden av f.eks. posisjon for å sette keyframes, så vil AE animere posisjon mellom dine valgte keyframes Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 hmm, du vet vell ikke om noen gode lette tutorials sider some r til hjelp? Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 hmm, du vet vell ikke om noen gode lette tutorials sider some r til hjelp? På bakgrunn av: Hvordan få et nytt bilde som spretter opp når den figuren kommer/hopper på kassen?Hvordan få et nytt bilde som spretter opp når den figuren kommer/hopper på kassen? så nei, men hvis du forklarer litt bedre så kanskje? Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 gi meg noen basic tips i after effects? hvordan man beveger ting osv, få ein ball som spretter for eksempel Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) gi meg noen basic tips i after effects? hvordan man beveger ting osv, få ein ball som spretter for eksempel Sjekk ut følgende videoer: http://www.videocopilot.net/basic/ En ball som spretter kan beskrives med "expressions". La oss ta en ball som spretter opp og ned mens den beveger seg mot høyre. Posisjon X : time*K Posision Y : abs(A*sin(time*K)) (der K er et tall som bestemmer hastigheten, og A bestemmer amplituden) Edit: Siden en ball aksellrerer på vei nedover er ikke dette en spesielt god tilnærming, men den funker dog. Kan evt bytte ut absoluttverdien av sinus med sinus^2 ettersom den alltid er positiv. Endret 21. februar 2013 av H_Treider Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Det dukket opp en ny tråd, så da stenges denne. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1491786 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg