Gå til innhold

Ny pc for bruk av videoredigering. Pris 8000,- omkring

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny data. Har skjerm, mus og tastatur, så er kun "boksen" jeg skal ha. Jeg tenkte på en pris lapp på rundt 8000,- men er åpen for forslag...

Hovedsakelig skal denne brukes til video redigering av HD filming og litt photoshop.

Jeg trenger hjelp til alt her.

Har ikke store planer om overklokking, men vil gjerne ha muligheten til det...mye vil ha mer :)

CPU: intel i5 eller i7 og eventuelt hvilken av modellene? Eller burde jeg gå for en av de L-GA2011 modellene?

Skjermkort: Dette er ingen spill pc, så muligheten for å ha to-tre skjermer og div er ikke et tema.

Harddisk: Tenkte en SSD disk, men trenger ikke store. Tenkte å ha denne mest til oppstart av windows

Jeg har et par eldre harddisker (IDE kontakter?) som kanskje kan brukes?

Hovedkort: Trenger ikke å være no særlig fancy greier, men bør klare minst 32gb ram (er det hovedkortet som setter grensen på ram?)

Strømforsyning: Er det bare å lese på de enkelte komponentene og se hva de trenger, legge sammen det og finne en strømenhet?

Har sett på komplett sine ferdig pc'er hvor man kan modifisere innholdet litt, hvordan er disse i forhold til å komponere helt selv?

F.eks http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10681

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, er dette noe som gjøres med automatikk, eller må man "velge" å rendre via grafikk kortet?

Så heller gå for en i5 cpu og bruke de "sparte" kronene på et bedre grafikk kort?

Legg penger i CPU og GPU, velger du Nvidia kort og bruker Premiere Pro CS5/6 kan du laste ned drivere "CUDA" og velger så i innstillinger. Hvilket edit prog. bruker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...