StigFlemmingJensen Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg skal ha en ny data. Har skjerm, mus og tastatur, så er kun "boksen" jeg skal ha. Jeg tenkte på en pris lapp på rundt 8000,- men er åpen for forslag... Hovedsakelig skal denne brukes til video redigering av HD filming og litt photoshop. Jeg trenger hjelp til alt her. Har ikke store planer om overklokking, men vil gjerne ha muligheten til det...mye vil ha mer CPU: intel i5 eller i7 og eventuelt hvilken av modellene? Eller burde jeg gå for en av de L-GA2011 modellene? Skjermkort: Dette er ingen spill pc, så muligheten for å ha to-tre skjermer og div er ikke et tema. Harddisk: Tenkte en SSD disk, men trenger ikke store. Tenkte å ha denne mest til oppstart av windows Jeg har et par eldre harddisker (IDE kontakter?) som kanskje kan brukes? Hovedkort: Trenger ikke å være no særlig fancy greier, men bør klare minst 32gb ram (er det hovedkortet som setter grensen på ram?) Strømforsyning: Er det bare å lese på de enkelte komponentene og se hva de trenger, legge sammen det og finne en strømenhet? Har sett på komplett sine ferdig pc'er hvor man kan modifisere innholdet litt, hvordan er disse i forhold til å komponere helt selv? F.eks http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10681 Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Husk at du kan rendre vha. skjermkortene, som er mye raskere enn CPU'n, så å legge litt penger i god og kraftig grafikk er gunstig Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 Oki, er dette noe som gjøres med automatikk, eller må man "velge" å rendre via grafikk kortet? Så heller gå for en i5 cpu og bruke de "sparte" kronene på et bedre grafikk kort? Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Oki, er dette noe som gjøres med automatikk, eller må man "velge" å rendre via grafikk kortet? Så heller gå for en i5 cpu og bruke de "sparte" kronene på et bedre grafikk kort? Legg penger i CPU og GPU, velger du Nvidia kort og bruker Premiere Pro CS5/6 kan du laste ned drivere "CUDA" og velger så i innstillinger. Hvilket edit prog. bruker du? Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 Bruker Sony Vegas pro Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Hvilket kamera bruker du / tenker du å oppgradere til? Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Bruker GoPro Hero 2 og 3 Har også begynt å prøve ut Adobe Premiere Pro CS6 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) GTX 670 + en i5 3570K eller noe i den dur, 16GB RAM + litt disker og kanskje en SSD GTX 660 Ti eller noe kan holde også* Endret 26. februar 2013 av Rattata12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå