Murgel Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 tja holder meg nå til pcen. Ser pcgamer gjorde en lite mattestykke på hva en pc med samme spec koster i dag og de ente opp med ca 600 dollar. Og p4 skal vist koste 470 sier de. Og ja hvis man regner et år frem så stemmer nok den prisen noenlunde på det. NEi ikke brukte min ps3 så mye så blir nok ikke flere konsoller med det første. Spilte en del gode japanske rollespill på ps2 men syntes det er kommet få av de til ps3. Spent på hva som kommer til ps4 med tiden Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Fortsatt Dualshock, bare enda mer klumpete... Ikke overbevisst. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 "Supercharged PC architecture"? Dvs en middels PC med ett proprietært OS på toppen? Som jeg sa forrige generasjon, så blir konsoll og PCer stadig likere hverandre. Den gangen trodde mange PC ville dø som spillplattform, nå håper jeg og tror det motsatte vil skje. Hvorfor ikke velge en variant med ett åpent OS oppå? Ellers så har jo dette positive ringvirkninger for ytelsen på PC-spill selvfølgelig, så det er jo en fordel. Kanskje man slipper at så mange maser om at "ytelse ikke betyr noe" en stund framover også. AtW tja holder meg nå til pcen. Ser pcgamer gjorde en lite mattestykke på hva en pc med samme spec koster i dag og de ente opp med ca 600 dollar. Og p4 skal vist koste 470 sier de. Og ja hvis man regner et år frem så stemmer nok den prisen noenlunde på det. NEi ikke brukte min ps3 så mye så blir nok ikke flere konsoller med det første. Spilte en del gode japanske rollespill på ps2 men syntes det er kommet få av de til ps3. Spent på hva som kommer til ps4 med tiden Og da har du ikke tatt med spill, kjøper du bare ti spill er det fort 1000 kr eller mer, dyrere på konsoll. AtW Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Vel, det ble fort åpenbart at denne konsollgenerasjonen ikke er myntet på meg. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Hahaha, så mange hatere! Alt var mye bedre under krigen, hæ, folkens? Endret 21. februar 2013 av Dr. Mobius 3 Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 ikke f om jeg kjøper denne når de ikke engang gidder og lage bakoverkompatibilitet. Ikke "gidde" å lage bakoverkompatibiblitet? Det er nok ikke så lett som du kanskje tror For det første brukte PS3 en veldig spesiell CPU med et annet instruksjonsett enn den x86 CPUen de kommer til å bruke nå. Og for å gjøre det enda vanskligere å lage bakoverkompatiblitet, så ble mange av de senere titlene til ps3 hardcodet med assemblykode for å presse enda litt ytelse ut av den utdaterte konsollen. Skulle vi hatt bakoverkompatiblitet måtte Sony brukt MYE tid på nettopp dette. Her foretrekker jeg at de holder prisen på konsollen nede og heller konsentrerer seg om nye funksjoner og forbedringer til PS4. Om 2 år har jeg glemt alle mine PS3 spill som ligger å støver, mens jeg forhåpentligvis nyter nye og langt bedre titler. 1 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hm.. Lansere en ny spillkonsoll uten og faktisk vise en ny spillkonsoll, det er jo også en måte å gjøre det på.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hahaha, så mange hatere! Alt var mye bedre under krigen, hæ, folkens? Å avskrive all kritikk med "haters" er jo omtrent like stupid argumentasjon som "alt var bedre i gamle dager". AtW 4 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg kjøper PS4! Glad for at Sony ikke viste selve konsollen, litt må spares til E3 slik at fokuset fortsatt blir holdt. Hadde alt blitt vist nå ville de vært tomme for spennende avsløringer til E3, noe som ville fjernet fokuset fra mange kunder. Nei, Sony slo på stortromma i går og leverte akkurat så bra som de var nødt til. Helt fantastisk! Lenke til kommentar
Stig79 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Så hvorfor kan en ikke kjøre PS3 spill på PS4, når maskina alikevel kan kjøre disse spillene via skyen? Og må en betale for å spille spill via skyen? Isåfall må en jo betale for spill en allerede (kanskje) har kjøt til PS3 for under 1 år siden. Det ser også ut til at det er "påtvunget" at konsollen er koblet til nett til enhver tid. Ergo blir det slutt på å ta med seg konsollen på hytta eller andre steder. Ser ikke mye positivt i dette, egentlig. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Fordi PS4 ikke kan inneholde den hardwaren PS3en inneholder, dette ville gjort konsollen ALT for dyr. Det er umulig. Derfor er den geniale løsningen her skyen. Akkurat hvilke spille du får tilgang til når osv. ble vi ikke fortalt, men det burde være en eller annen form for registrering av spillplatene eller noe. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Mye interessante nyheter om consolen her. Har nå hatt både ps3 og xbox i mange herrens år nå, og kommer nok til å anskaffe meg begge de to nye også pga eksklusive titler. Satser på at PS4 blir like pen å se til som den gamle. Den ser unektelig bedre ut en microsoft sin variant, og blir litt lettere å ha i stuen. Nye kontrolleren til PS4 ser derimot noe skuffende ut så langt. Hadde håpet på større endringer der. Xbox sin kontroll føles overlegen for meg der Artig, blizzavision på ps3. Skal holde meg langt unna. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Er sikkert vanskelig for en del barnesinn her å forstå at en maskin kan gjøre flere ting. F.eks det at man integrerer mer sosiale tjenester og samtidig får utvalg av bra spill til maskinen også. Skjønner at denne ideen er vanskelig å forstå, spesielt for unge gutter som ofte er ensrettet i sine tanker. Men, prøv da. Det ene utelukker ikke det andre. Det er faktisk sant! Og så kan man velge hva man bruker. Men la gå... Det er lettere å tenke en ting om gangen. Også for meg. Jeg er jo mann. Så den ene tingen jeg tenker: SKAL HA PÅ RELEASEDAGEN!! Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Var som forventet egentlig, er ikkje så intresert på alt sosiale greiene folk trenger hjelp med Endret 21. februar 2013 av BonBattery Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Den bruker "Jaguar" som er oppfølgeren til "Bobcat". Litt uheldig navn i konsollsammenheng, egentlig. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Er sikkert vanskelig for en del barnesinn her å forstå at en maskin kan gjøre flere ting. F.eks det at man integrerer mer sosiale tjenester og samtidig får utvalg av bra spill til maskinen også. Skjønner at denne ideen er vanskelig å forstå, spesielt for unge gutter som ofte er ensrettet i sine tanker. Men, prøv da. Det ene utelukker ikke det andre. Det er faktisk sant! Og så kan man velge hva man bruker. Men la gå... Det er lettere å tenke en ting om gangen. Også for meg. Jeg er jo mann. Så den ene tingen jeg tenker: SKAL HA PÅ RELEASEDAGEN!! Seriøst? Gratulerer med å fremstå som dagens forumdust. Synes hele lanseringen var en skuffelse jeg. Flere partikler og pixels er virkelig ikke det man bør fokusere på om man skal lansere en konsoll i dag, så sånn sett forstår jeg sosial-maset, men samtidig er ikke dette noe som er særlig interessant for hardcorespillerne, så jeg forstår ikke helt hvor Sony vil. De som stort sett vil ha det sosiale bruker vel telefon/facebook, og de som bare vil ha så mange partikler som mulig bruker PC. Hvem er det egentlig Sony prøver å lage en konsoll for? De som vil se netflix? Lykke til med dét, da den funksjonen er på absolutt alle plattformer. Endret 21. februar 2013 av kvasbo 2 Lenke til kommentar
garnok Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Er det trykkskjerm, eller trykksensitiv plate på kontrollen? Synes liksom den ser så simpel ut, akkurat som om den bare er limt på. mest sannsynelig det samme som baksiden av en vita. Ser hvertfall sånn ut Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Seriøst? Gratulerer med å fremstå som dagens forumdust. Takk! Så fort jeg leste resten av innlegget ditt så ble det en hedersbetegnelse 4 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 hva faen,den streamen er noe av det værste jeg har opplevd.og ps4 kan bare dra til helvete,hva skjedde med en konsoll som man skal spille på a?er ikke intressert i intergration med social,la andre folk ta over spilla for deg,det ødelegger jo spillinga helt jo,da blir jo alle spill enkle,kontrollern så helt stygg ut og virker som alt med ps4 blir digitalt,ingenting blir laget og sendt ut i butikker virker det som.kom faen ikke til og kjøpe det skrotet Sony har laget som heter ps4.spiller heller på min ps3 enn og spille på ps4.Tror du misforstod grooovt... Det er ingen som tvinger deg til å la folk spille for deg, det er ingen som har bekreftet at alt blir digitalt, og det er INGEN som sa at dette er en konsoll du ikke kan spille på. Det de gjør er å gi deg MULIGHETEN til det. Se f.eks på streaming av spill, det er kjempepopulært, og mange kommer til å benytte seg av denne funksjonen. At folk ikke ser at den sosiale delen av konsollen er et valg, og ikke påtvunget er rart. Jeg for min del ble meget imponert av hele konferansen. God dynamikk, gode talere, fremvisning av det viktigste, og alikevel utelot de nok til at folk vil ha mer. Synes kommentaren din er lite gjennomtenkt, siden det å bedømme en konsoll som kommer om tidligst 9 måneder er noget spesielt. nei,er fult klar over at ingen tvinger og la folk spille for meg,men slikt virker helt høl i huet. og det bare virker slik som sony vil ha alle spill digitalt,utifra konferansen. vel jeg vet jo at en konsoll så spiller man på,men savner gamle tider da man kan bare sett inn spillet og spillet starter opp uten og gå inn på flere steder for og starte det,ikke no fancy UI,integrasjoner med bullshittbook.Bare deg og spillet,nådags er det facebook,netflix og musikk streaming,youtube og nettleser,er så mye drit som legges inn. og man får med integrert move,LOVELY,et stygt kamera,og hvorfor er dette ikke valgfritt??? vet ikke akkurat hvor populært streaming av spill er,men trur ikke Onlive gjør det så veldig bra,de holder på med streaming gjør de ikke? vel det er førsteinntrykket mitt bare Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Bare 8GB minne? PCen min fra 2009 har like mye ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå