Windoge Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hei. Kan noen fortelle meg hvordan jeg ordner dette problemet..? Ofte kommer det sånn nedtelling på skjermen fra 30 sekund og nedover og dermed restarter pcen seg! Har til og med prøvd å formatere. Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvilket OS har du ? Windows XP ? Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Gratulerer, du har blitt infisert av [NOT]SoBig.F[/NOT] MSBLAST.A Sjekk www.symantec.com og www.windowsupdate.com for detaljer om hvordan du fjerner det. Lykke Til! Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Du har formattert sier du? Her lukter det MSBlast. Søk etter MSBlast removal eller noe i den duren for å finne instruksjoner til hvordan fjerne dette viruset Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Bruker Win XP PRO. Blir ikke viruset fjerna når man formaterer da? Norman Antivirus 2003 finner ingen virus på pcen min. Hva skjer...??? Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Gratulerer, du har nettopp avgitt feil svar! Gratulerer, du har blitt infisert av SoBig.F Sjekk www.symantec.com og www.windowsupdate.com for detaljer om hvordan du fjerner det. Lykke Til! Feil, MSBlast heter det. SobigF er noe helt annet. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Det viruset i bunn og grunn gjør er å utnytte et sikkerhetshull i noe som kalles RPC (Remote Procedure Call). Dette skaper ofte feil, og du får derfor opp det vinduet som sier at du må restarte PCen... Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Bruker Win XP PRO. Blir ikke viruset fjerna når man formaterer da? Norman Antivirus 2003 finner ingen virus på pcen min. Hva skjer...??? Vel, antivirus er til null hjelp mot MSBlast. Den angriper port 135 på PCen din. Det som beskytter deg er en brannmur. Høres litt rart ut at du skal slite med denne nå. Trodde stormen hadde lagt seg. Er du tilkoblet et nettverk eller bare internett? Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Gratulerer, du har nettopp avgitt feil svar! HA! Greit, postet litt for fort der.... Ok, skal oppklare den der: Tatt fra Trend Security Systems webside: WORM_MSBLAST.A is a high risk alert for all users Aliases: W32/Lovsan.worm, W32/Blaster-A, W32.Blaster.Worm, Worm.Win32.Lovesan WORM_SOBIG.F is a medium risk alert for all users Aliases: Win32.HLLM.Reteras, W32.Sobig.F@mm, W32/Sobig.f@MM, Sobig.F, Win32.Sobig.F, W32/Sobig-F, I-Worm.Sobig.f I shall stand corrected. Men du har uansett fått virus... Det kan fjernes, bare følg instruksjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå