Gjest medlem-82119 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Har begynt å samle noen grunnleggende apper som office, pdf, multimedia osv i vedlagte fil. Litt for å samle gode tips, litt for å samle anbefalinger som dukker opp, og litt for å se hva som er tilgjengelig til de ulike. Jeg oppdaget endel begrensninger med windows phone 8 som overrasket meg: -Telefonen har ingen rask tilgang til å slå av og på wifi, bluetooth, og databruk. Dette har jo vært standard som nedtrekksmeny på android lenge. Stemmer det at dete fortsatt er gjemt bort? -Batteriindikator. Det står at det mangler på mobilene, og appene er begrenset i funksjonalitet sammenlignet med de til ios og android. Man oppdaterer bl.a indikatoren kun hver halvtime. -Filutforsker. Kan se at enkelte mener man ikke skal tukle med filer, men tidvis må man inn og slette vrange apper og finne igjen ting. En filutforsker finnes til ios og android i ulike versjoner, men er fraværende til windows phone. -Databruk indikator. Igjen en viktig sak for mange som er lite tilgjengelig i windows phone. Det er jo viktig at man kan sette hvilket databruktak man har, og redusere surfingen når man nærmer seg taket for å unngå høye regninger. -Manglende multitasking. Dette ble nevnt i forbindelse med både gps og antivirus. Når man bruker gps er det greit å f.eks ha musikk på i bakgrunnen men dette er visstnok ikke mulig. Syntes begrensningene var såpass mange at interressen min for wp8 sank betraktelig. Mobiltelefonapper.doc Endret 25. februar 2013 av medlem-82119 Lenke til kommentar
tkm Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 -Telefonen har ingen rask tilgang til å slå av og på wifi, bluetooth, og databruk. Dette har jo vært standard som nedtrekksmeny på android lenge. Stemmer det at dete fortsatt er gjemt bort? Du kan laste ned en app som kan legge diverse innstillinger rett på startskjermen. Funker bedre enn på android og ios synes jeg. (har brukt android daglig i ett år fram til januar, og bruker en ipad daglig i dag.) -Batteriindikator. Det står at det mangler på mobilene, og appene er begrenset i funksjonalitet sammenlignet med de til ios og android. Man oppdaterer bl.a indikatoren kun hver halvtime. Batteriindikator har mobilen, og nå er det kommet apper som gir mer informasjon. Men det er sant at man fortsatt mangler mer informasjon. Dette er ikke noe som plager meg veldig. Skaff deg en trådløs lader hjemme og på jobb, så tenker du nok ikke mye på batteriet. -Filutforsker. Kan se at enkelte mener man ikke skal tukle med filer, men tidvis må man inn og slette vrange apper og finne igjen ting. En filutforsker finnes til ios og android i ulike versjoner, men er fraværende til windows phone Slette apper er veldig enkelt på WP. Og filutforsker får du om du kobler telefonen til en pc. Alle filer får du ikke tilganag til, men dokumenter, bilder, videoer og musikk finner du der. Ser ikke at det er mer jeg trenger -Databruk indikator. Igjen en viktig sak for mange som er lite tilgjengelig i windows phone. Det er jo viktig at man kan sette hvilket databruktak man har, og redusere surfingen når man nærmer seg taket for å unngå høye regninger. Microsoft har lagd en app som heter data sense, men operatørene har desverre fått denne fjernet. Telenor har en app som kan vise databruk, ellers er dette mangelvare i dag. Men tipper det vil komme. Husk at oset bare er noen måneder gammelt -Manglende multitasking. Dette ble nevnt i forbindelse med både gps og antivirus. Når man bruker gps er det greit å f.eks ha musikk på i bakgrunnen men dette er visstnok ikke mulig. Ikke ofte jeg bruker gps, men bruker telefonen ofte mens jeg hører på musikk, og har flere programmer åpne da Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Takk for svar. Batteriindikatoren er jeg mer obs på etetr å ha brukt en eldre lg telefon. Lg brukte ett annet system enn de vanlige 1/3 strekene. Lg brukte tre streker til det var ca. en halvtime igjen, to streker til det var 2-3 minutter igjen og en strek til den døde ut. Tre streker virker som rimelig fulladet batteri, men det kan være omtrent 90% utladet. Har derfor hatt mange opplevelser hvor mobilen går fra fullt til tom på svært kort tid, og har også forsovet meg noen ganger pga det. Batteriindikering er derfor viktig for meg. Alle mobiler jeg har hatt har lagt filer i mapper man ikke får slettemulighet på. Har bl.a lastet ned pdf filer av f.eks bruksanvisninger, og ikke hatt slettemulighet slik at slike filer blir værende der inntil man formaterer eller går via pc som ofte gir bedre filtilgang. Opplever også at det er feil med installasjoner og avinstallasjoner så av og til er det greit å kunne gå inn og slette mapper på defekte apper. Skal man bruke mobilen som en minnepinne er det også greit å kunne styre med mapper og undermapper. Lenke til kommentar
tkm Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Istedet for å bruke mobilen som minnepinne så anbefaler jeg å bruke skydrive. Ellers er det ikke noe problem å lage mapper o.l. når telefonen er koblet til data Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Det er steder, f.eks i butikker og bedrifter med tykke betongveggger man ikke har dekning og får brukt skydrive. Videre er det ting man bruker ofte, som en pdf fil med busstider, det er mer praktisk å ha lagret på mobilen fremfor på skydrive. iOS har f.eks i-FunBox, android har f.eks ES file explorer men finner ikke noe tilsvarende til windows phone. Ingen stor krise, men tidligere erfaringer tilsier at det er greit å kunne ha tilgang til filer og mapper når ting skjærer seg uten å plugge til pc. OSet er nytt, så vi får se hva som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå