Gå til innhold

Kun plass til en backup på ekstern hdd da den ikke overlapper

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et par spm om backup av maskin.

Tok nylig en clean install av windows, og satte opp alt slik jeg ville ha det.

Gikk gjennom backup-oppsettet og valgte å styre hva som skulle backes opp selv, så jeg kunne merke av C og alt innhold.

Backupen tok som jeg forventet en liten evighet.

For å gi meg selv en liten bekreftelse på at jeg hadde oversikt over hvordan dette funket, overførte jeg alle bildene fra mobilen (5GB) over til bildemappa (c:\meg\bilder - har alt i en mappe med navnet mitt og underkategorier), og tok en ny backup.

Det jeg regnet med var at denne backupen kom til å gå relativt kjapt, da windows så at det var den eneste endringen.

Backupen tok lang tid, og plutselig så jeg at den var avbrutt med beskjed om at det ikke var nok plass på hdd'en (masse plass igjen, men ikke backup-filen x2).

Er det noe jeg ikke har skjønt i instillinger? Såvidt jeg forstår, skulle den bare lagt til 5gb...

Tilleggsspm: Jeg reagerte på den tungvinte måten, slettet hele backup'en fra eksterne og forsøkte å sette igang en ny førstegangs-backup. Da var det plutselig ikke plass på eksterne, med ledig 370 (500gb, ca 470 ledig når den er helt tom).

Jeg formaterte den, og her oppsto problemet: Jeg kan bruke den som "minnepinne", men når jeg går inn på windows backup, får jeg følgende: Det oppstod en intern feil: Parameteren er feil: (0x80070057)

Etter å ha googlet fant jeg et windows-program som visstnok skal ordne dette for meg, så skal prøve det, men lurer på hvorfor dette skjedde. Må det gjøres noe med eksterne etter å ha formatert, før den kan brukes til backup?

Beklager rotete post, og takker for alle svar.

Har relativt lite peil på data. Learn as I go, men jeg har ikke gått så mye...

Endret av Dinger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...