Verbal Hologram Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hei, jeg har noen problemer. Lagde databasen min i MySQL workbench. Lagde da to tabeller, en med fornavn og en med etternavn. Skal nå legge til "Record Insertion From Wizard" og lage en drop down liste, men problemet er jo at den enten lar meg velge fornavn eller etternavn. Er det noe måte jeg kan lage ny recordset men sette fornavn og etternavn i samme boks? Eller noe annet måte å løse dette på? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Kanskje hensikten her er pedagogisk, men hvorfor har du to tabeller for dette? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hvorfor har du skrevet Dreamweaver her? Om du programmerer denne dropdown-menyen i PHP kan du bare echoe innholdet i fornavn, så et mellomrom, og deretter etternavnet. Har du noe PHP-kode vi kan se på? Om dette ikke er PHP-relatert poster du i feil forum. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hvorfor bruke Dreamweaver til dette? Er det ikke mye mer hensiktsmessig å bruke et språk som er beregnet for det? PHP, Ruby, Python, ASP.NET e.l. ? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Trådstarter bruker nok Dreamweaver som igjen genererer php ved å sette opp recordset i GUI. Det du vil gjøre Verbal Hologram er å titte på Joins 1 Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor bruke Dreamweaver til dette? Er det ikke mye mer hensiktsmessig å bruke et språk som er beregnet for det? PHP, Ruby, Python, ASP.NET e.l. ? Du er jo helt på jordet. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Du er jo helt på jordet. Takk for informativ post. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Beklager, glemte både å oppdatere, samt sette som løst. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå