Gå til innhold

Hjelp til valg av PC; Samsung 900X3C 13.3" eller Macbook Pro 2,6 GHz Retina-skjerm?

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å kjøpe meg en ny pc, da min nåværende laptop begynner å bli litt gammel. Har alltid hatt bærbar med windows operativsystem, så har så å si aldri brukt macbook. Er glad i samsung, da jeg også har har S3 (android) og er veldig fornøyd med mobilen, og laptop fra samsung vil da ha noe felles med min mobil.

Men av de jeg kjenner som har gått over til macbook fra windows, så sier ALLE at det er noe de ikke angrer på. Det tar tid å venne seg til nye systemet, og etterhvert vil du elske det, det er så enkelt etc.

Dette får meg til å tenke på macbook pro. Så mitt spm er hvilket av disse to pc'ene anbefaler dere, la oss si om jeg fikk begge for akkurat den samme prisen (10.000kr - så prisen har ikke noe å si) Jeg bruker ikke laptop til noe gaming, eller bilderedigering av store filer. Bruker mest til å surfe, slappe av, og film/serier.

http://www.komplett....3611&sku=775648

Her er linken av de to laptop'ene sammenlignet mot hverandre. Har dere noe tips, info, anbefalinger? Jeg vil ha den beste av disse to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det avhenger jo litt av hva du ønsker selv. Mulige grunner for å gå for Mac'en:

- bedre skjerm (høyere oppløsning)

- raskere prosessor

- mer RAM

- OS X

- bedre batteritid enn Samsung (litt usikker på dette, men tror det)

- 2 x USB 3.0

- 2 x Thunderbolt

- normal HDMI-utgang (ikke mini som på Samsung'en)

Grunner for å gå for Samsung:

- nesten en halv kilo lettere enn Mac'en

- 6 mm tynnere enn Mac'en

- matt skjerm

- 900 kr billigere

- Windows

- nettverksutgang

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Det avhenger jo litt av hva du ønsker selv. Mulige grunner for å gå for Mac'en:

- bedre skjerm (høyere oppløsning)

- raskere prosessor

- mer RAM

- OS X

- bedre batteritid enn Samsung (litt usikker på dette, men tror det)

- 2 x USB 3.0

- 2 x Thunderbolt

- normal HDMI-utgang (ikke mini som på Samsung'en)

Grunner for å gå for Samsung:

- nesten en halv kilo lettere enn Mac'en

- 900 kr billigere

- Windows

- nettverksutgang

Jeg har veldig lyst å prøve apple produkt nå, det vil si MBP. Samsungen 900x 256GB SDD koster nå 10.999kr i netonnet, mens MBP kan jeg få for 11.951kr. Så ca. 900kr forskjell som du sier. Men er MBP verdt de 900kr mer, eller er samsungen bedre?

ifølge det du nevnte, så virker MBP være noe raskere og bedre?

Lenke til kommentar

Jeg mener til den bruken du vil ha det så er design viktigst, begge er jo utrolig tynne og veldig fine. Men prisene er stive pga dette, om du vil ha en av dem så velger du ut i fra hva du ønsker. Rett og slett, velg den du synes er finest eller den du tror du vil bli mest fornøyd med. Du kan jo bare sende den tilbake om du blir missfornøyd hos komplett og da prøve den andre :)

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst å prøve apple produkt nå, det vil si MBP. Samsungen 900x 256GB SDD koster nå 10.999kr i netonnet, mens MBP kan jeg få for 11.951kr. Så ca. 900kr forskjell som du sier. Men er MBP verdt de 900kr mer, eller er samsungen bedre?

ifølge det du nevnte, så virker MBP være noe raskere og bedre?

Meningen min med lista var å prøve å liste opp ting som kan være viktig for å velge den ene eller den andre maskina. Hva som er viktig for deg er det bare du som vet. Er det viktig for deg med OS X må du velge Mac'en. Er det viktig med Windows er det enklest å velge Samsung, men du kan også velge Mac, kjøpe en WIndows-lisens og installere Windows på Mac'en. Jeg ville nok valgt Mac'en, mest pga. skjermen og litt bedre maskinvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...