Tyfonknut Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hallo godtfolk! Jeg har nå en Lenovo maskin som hadde medfulgt windows 7 på maskinen medfulgt av en recovery partisjon for windows 8 og lisens integrert med hovedkortet. Jeg gikk igjennom styret om å installere Windows 8 via medfulgte cder og det tok tre timer før det ble ferdiggjort og klart til bruk. Dagen etter, gikk hele saken dadundas når jeg prøvde å oppnå kontakt med BIOS grunnet at jeg skulle boote fra et annet medie for å teste gjennoppretningsmediet jeg lagde, og skrudde av og på i en repeterende hendelsesforløp(tre ganger). Windows 8 nektet så å starte, så jeg gikk inn for å teste minnepennen for å se om dette funket. Og det endte med "næh". Jeg prøver så godt som jeg kan for å prøve windows 8 og tvinger meg selv til å "elske" det i det hele og det breie. Så hvis noen snille sjeler der ute vet om en måte å laste ned en Windows 8 PRO ISO som kan installeres på min Lenovo L430 uten å gå igjennom tre timer til med å bytte cder og gi meg problemer med å faktisk bruke operativ systemet. Så hadde det vært prissatt. Hilsen Knut Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Det stemmer at Microsoft ikke har gjort det like lett som med Windows 7 å laste ned ISO. Du kan prøve dette trikset. Når du har fått tak ISO kan du bruke Windows 7 USB/DVD Download Tool til å overføre til DVD eller minnepenn. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Når du har fått tak ISO kan du bruke Windows 7 USB/DVD Download Tool til å overføre til DVD eller minnepenn. Merk at om du skal bruke minnepen, så formaterer toolet minnepinnen til NTFS, og det vil ikke nyere UEFI bioser boote fra. Det du må gjøre da er å lage en minepinne via toolet, kopiere alle filene over i en mappe på disken, så formatere minnepinnen til FAT og så kopiere filene tilbake. Jeg kjøpte meg en billig Kingston USB3 stick fra Hongkong (ebay) til windows 8, og det er lett verdt de 50kr den koster. For å "fikse" windows slik den burde være, finnes det mange programmer, Classic shell er gratis, mens jeg bruker Stardoc sin "Start8" (kosta et par dollar) Lenke til kommentar
Tyfonknut Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) Jeg kommer til å bruke YUMI(Your Universal Multiboot Installer) for å legge Windows 8 på min 32 GB minnepenn dedikert til diverse operativ systemer. Kommer ikke heller til å "fikse" windows med tredjepartsprogrammer, siden jeg er mer interessert i å kjøre ett rent OS etter utviklernes eget forbilde. Dog, kommer bare til å sette av 100 GB av hele HDD til Windows 8 for essentielle applikasjoner med hensyn til framtidig skolegang. Men takk for all hjelp. Holder nå på å laste ned Windows 8. Får se om jeg kan få den til å fungere etter preferert måte nå. EDIT: Vil sette sette som løst når ISO filen er nedlastet Endret 21. februar 2013 av Tyfonknut Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hmm.. Ikke dumt det med YUMI. Det skal jeg kikke mer på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå