Gå til innhold

[Løst] Kjøp av PC: Komplett Gamer a05? Med oppgraderinger!


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny PC. Primært til gaming, men også andre typiske hjemmeoppgaver, da spesielt musikk, video og bildebibliotek med streaming over hjemmenettverket. Jeg kan ikke bygge selv.

 

Synes Komplett Gamer a05 ikke ser så gale ut:

 

http://www.komplett....gSystemId=10746

 

Når jeg fjerner tastatur og høytalere blir prisen 5844.

 

Jeg hadde tenkt å bruke ca/maks 7000, så her er det rom for å gjøre endringer, og det er dette jeg trenger hjelp til.

Hvilke endringer bør jeg gjøre (innenfor budsjett), eller bør jeg heller titte på en annen Komplett-pc, eller et helt nettsted? (også ferdigbygget)

 

Vil gjerne kunne spille Sim City på maks når det kommer om noen uker. Spiller også endel World of Tanks, og kunne godt tenkt meg å teste Skyrim ordentlig, samt BF3. (har ikke hatt sjangs på disse med den gamle sliteren) Total War: Rome 2 frister også veldig når det kommer!

 

Usikker på om jeg vil ha windows 8... Trives godt med Windows 7 64bit....

 

Har en harddisk på 1TB jeg tenkte å flytte over i den nye pcen (wd10eads-65m2b0), så flott hvis dere tar hensyn til at den passer. (ikke kritisk, men da går det utover budsjettet ...)

 

 

Som (unyttig) info, så har jeg i dag:

Intel Pentium E6300 2.8 GHz Dual-Core

GeForce G210

4 gb RAM

 

Regner med at jeg vil merke stor forskjell..? :)

 

Håper jeg har fått med relevant info, og bare spør hvis det er noe!

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å kjøpe en i5 2500k på brukmarkedet basert på LGA 1155?

Til spilling og overklokking er den helt kanon, selv ivybride er ikke noe særlig bedre (i5 3570k) om man først overklokker 200 mhz.

 

Angående maskinvaren din er den ganske så utdatert ja, så du burde merke store forskjeller.

Ville heller satset på enten brukt GTX 570 eller som du nevner ja HD7870 som er et godt kjøp.

 

Sapphire Radeon HD 7950 3 GB er også et bra kjøp, men problemet her er kjølingen er nok i minste laget så regn med mye støy og et skjermkort som ikke er noe særlig egnet til overklokking senere, godt mulig man man bytte kjøler til Alpenföhn skjermkortkjøler, Peter 79XX Edition og ha bedre muligheter for overklokking men ville ikke regnet med det.

Lenke til kommentar

klarer du og bygge pc selv? :) Sparer litt på det og du burde mye heller gå for intel i5 og da må du ta i5 3570k da denne er en god del nyere enn 2500k. Angående skjermkort hvist du har planer om og dra bf3 på ultra... tror jeg ikke det LMH1 la ut yter fullt ut. Der ville jeg mye heller satt ned på noe annet på pcn og satse på noe stort sånn som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654&reviewPage=1#reviews

 

Det vil bli så mye enklere for deg hvist du bygger selv for da kan du trekke ned på mye andre ting, og heller legge mere penger på gpu.

 

Forresten hvist du endrer noe på den pcn du bestiller ferdigbygd foreksempel legge inn de 4 gb rammet du har nå inn der. Eller noe lignende så er det ikke 3års garanti lengre ;)

Lenke til kommentar

Trådstarter sier i første post at han ikke kan bygge selv. Så kommer dere trekkende med CPU'er fra bruktmarkedet, og andre råd basert på at han skal bygge selv...

 

On topic: Den maskinen du har plukket deg ut vil funke glimrende til spill, og du vil merke stooor forskjell. Jeg regner med at du har skjerm i dag? Er du fornøyd med den?

 

Hvis du bare har en skjerm så kommer du langt med det skjermkortet som står som standard i den maskinen.

 

Jeg ville brukt penger på å gå for en større SSD som du bruker som C-disk:

Crucial m4 SSD 2.5" 256GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/260MB/s read/write + kr. 654,24

 

Hvis du har en dårlig skjerm, sleng f.eks. på:

Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK 1920x1080, 5 års garanti, VA-panel, 10000:1, VGA/DVI/HDMI + kr. 1799.00

 

Grunnen til at jeg nevner skjerm er at jeg ser av førsteinnlegget ditt at du skal bruke PC til Video og bildebibliotek. Jeg har forrige modell av Eizo foris 23 tommer og disse er bare utrolig bra på naturtro fargegengivelse rett ut av esken, uten å måtte bruke timesvis på kalibrering.

Lenke til kommentar

Jeg fjerna tastatur, mus, skjerm og SSD'en og la til:

 

1tb Western Digital Blue HDD.

XFX Radeon HD 7950 3gb

Amd FX-8320.

 

 

Gleder meg som bare det! :)

(Har bestilt for noen dager sia)

 

EDIT: La også till USB - Nettverkstilkobling.

 

Synest du denne ser bra ut da? Prislapp på 6500 elns.

Endret av Sverdvs
Lenke til kommentar

Trådstarter sier i første post at han ikke kan bygge selv. Så kommer dere trekkende med CPU'er fra bruktmarkedet, og andre råd basert på at han skal bygge selv...

 

On topic: Den maskinen du har plukket deg ut vil funke glimrende til spill, og du vil merke stooor forskjell. Jeg regner med at du har skjerm i dag? Er du fornøyd med den?

 

Hvis du bare har en skjerm så kommer du langt med det skjermkortet som står som standard i den maskinen.

 

Jeg ville brukt penger på å gå for en større SSD som du bruker som C-disk:

Crucial m4 SSD 2.5" 256GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/260MB/s read/write + kr. 654,24

 

Hvis du har en dårlig skjerm, sleng f.eks. på:

Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK 1920x1080, 5 års garanti, VA-panel, 10000:1, VGA/DVI/HDMI + kr. 1799.00

 

Grunnen til at jeg nevner skjerm er at jeg ser av førsteinnlegget ditt at du skal bruke PC til Video og bildebibliotek. Jeg har forrige modell av Eizo foris 23 tommer og disse er bare utrolig bra på naturtro fargegengivelse rett ut av esken, uten å måtte bruke timesvis på kalibrering.

 

Stemmer, jeg kan ikke bygge selv.

 

Jeg har en BenQ 24" LCD G2420HD, og er godt fornøyd med den for øyeblikket. Er ikke aktuelt med noe ny skjerm, og ja, jeg kommer kun til å bruke en skjerm.

 

En større SSD var på min "short-list" over oppgraderinger, så jeg er glad du foreslår det.

 

Med den SSD'en (og uten tastatur og høytalere), er prisen nå 6499. Er det da noe mer som bør oppgraderes, eller er det da like greit å hoppe over til Komplett Gamer a10? http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10747 Dette med tanke på at prisdiffen blir relativt liten ved å hoppe opp dit med flere oppgraderinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...