Stworked Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Har oppkjøring i morgen, og er ganske nervøs. Jeg hadde en kjøretime i dag og da gjorde jeg en del småfeil. Ingen store feil, men det var irriterende siden det var ting jeg egentlig kan og som jeg pleier å gjøre riktig. Vet at jeg kan å kjøre bil, og jeg føler meg veldig klar til oppkjøring, men jeg er redd for at nervene skal ødelegge for meg. Noen som har noen tips til oppkjøring, eventuelt hvordan jeg skal få roet nervene? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Ikke tenk så mye på det. Ta det som det kommer, så blir det mer naturlig. Går det, så går det. Vær optimist, ikke tenk negativt. Finn på noe annet å gjøre i mellomtiden så du slipper å sitte å tenke på det.. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Stworked Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Ikke tenk så mye på det. Ta det som det kommer, så blir det mer naturlig. Går det, så går det. Vær optimist, ikke tenk negativt. Finn på noe annet å gjøre i mellomtiden så du slipper å sitte å tenke på det.. Lykke til! Takk for svar Prøver å tenke positivt ja, og at hvis jeg stryker så må jeg bare øve litt mer. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Det kan ikke gå værre enn at det går helt galt som sjefen min sier. Neida, alle har vel vært nervøs før oppkjøring tror jeg. Finn på noe som tar tankene fra det. Snakk gjerne med sensor under kjøring hvis du følte du gjorde noe feil. bedre at du tar det opp enn sensoren. Jeg fortalte alle de småfeile jeg gjorde under kjøring. da ble han oppmerksom på at jeg viste jeg gjorde feil. Den personen som kjører fra A-B uten å gjøre en eneste liten feil vil jeg møte. Husk at du skal bevise at du kjører trygt på oppkjøringen. Resten vil komme av seg selv i senere tid. Lykke til Endret 20. februar 2013 av Mørkeblå 1 Lenke til kommentar
Stworked Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Det kan ikke gå værre enn at det går helt galt som sjefen min sier. Neida, alle har vel vært nervøs før oppkjøring tror jeg. Finn på noe som tar tankene fra det. Snakk gjerne med sensor under kjøring hvis du følte du gjorde noe feil. bedre at du tar det opp enn sensoren. Jeg fortalte alle de småfeile jeg gjorde under kjøring. da ble han oppmerksom på at jeg viste jeg gjorde feil. Den personen som kjører fra A-B uten å gjøre en eneste liten feil vil jeg møte. Husk at du skal bevise at du kjører trygt på oppkjøringen. Resten vil komme av seg selv i senere tid. Lykke til Takk! Skal prøve å holde ganske lav fart på bykjøringen sånn at jeg kjører trygt som du sier, litt for høy fart er ofte grunnen til at jeg gjør småfeil. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Takk! Skal prøve å holde ganske lav fart på bykjøringen sånn at jeg kjører trygt som du sier, litt for høy fart er ofte grunnen til at jeg gjør småfeil. Ja, det å gire ned å ta det helt rolig er ingen dum idea. Da løser gjerne situasjoner opp av seg selv. Lenke til kommentar
Stworked Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 En ting til, er det lurt å tenke litt høyt under oppkjøringen, sånn at sensoren vet hva jeg tenker? Eller burde jeg unngå det? Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Du får ta det som er naturlig. Jeg hadde en veldig lett og grei tone med sensoren min, og noen ganger kan det være greit at du tenker litt høyt. For eksempel hvis du ser i blindsonen / speil, så ser du en person som er i god avstand unna til at du kan kjøre og ikke vente på denne personen. Da kan det være greit å "bekrefte" at du så personen, for at sensor skal vite at du var oppmerksom på det. Lenke til kommentar
Stworked Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 For eksempel hvis du ser i blindsonen / speil, så ser du en person som er i god avstand unna til at du kan kjøre og ikke vente på denne personen. Da kan det være greit å "bekrefte" at du så personen, for at sensor skal vite at du var oppmerksom på det. Da mener du på motorvei da? Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja, eller i sentrumsgater. Altså, du trenger ikke å vente på en person som er 10 meter unna gangfeltet, men det er greit å si at du var oppmerksom på han, slik at sensor ser at du har gjort en vurdering på det. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Ta deg en Valium så går det glatt, lykke til Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hvordan gikk det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå